دبیر کل ناتو مدعی شد این ائتلاف طی چند روز گذشته سامانه پدافند هوایی در اختیار اوکراین قرار خواهد داد تا این کشور بتواند از خودش در برابر حملات پهپادی دفاع کند.

سامانه ضدپهپاد ناتو وارد اوکراین می‌شود

به گزارش سلام نو به نقل از مشرق، ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو امروز سه‌شنبه بار دیگر مدعی شد که طی روزهای آینده، سامانه‌های پدافند هوایی در اختیار اوکراین قرار خواهد گرفت تا این کشور بتواند از خودش در برابر حملات پهپادی روسیه محافظت کند.

اوکراین گفته حملاتی که روسیه با انبوه پهپاد علیه زیرساخت‌های این کشور انجام داده باعث تخریب یک سوم نیروگاه‌های تولید برق شده است.

ینس استولتنبرگ که در یک کنفرانس امنیتی در برلین حضور داشت گفت پاسخ حملات پهپادی اخیر از سوی روسیه به اوکراین این است که متحدان غربی سامانه‌های پدافند هوایی به اوکراین تحویل بدهند.

وی گفت: «مهم‌ترین کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم تحویل دادن چیزی است که متحدان غربی وعده داده‌اند. ما باید سامانه‌های پدافند هوایی بیشتری به اوکراین بدهیم.»

دبیر کل ناتو اضافه کرد: «ناتو در روزهای آینده سامانه‌های ضدپهپاد برای مقابله با تهدید خاص پهپادها، از جمله پهپادهای ایران در اختیار اوکراین قرار می‌دهد.»

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید