رئیس جمهور فرانسه در پی تداوم اعتصاب کارکنان شرکت‌های انرژی در فرانسه که منجر به هرج و مرج شدیدی در این کشور شده است امروز دوشنبه نشست بحران تشکیل داد.

نشست بحران در فرانسه در پی تداوم اعتصاب‌ها

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در پی تداوم اعتصاب کارکنان پالایشگاه ها امروز دوشنبه یک نشست اضطراری در کاخ الیزه تشکیل داد. وی این انتقاد را وارد کرد که برای پایان دادن به بحران سوخت در سریع ترین زمان ممکن سنگ تمام گذاشته نمی شود.

این هفته به عنوان آزمونی برای دولت اقلیت در پاریس تلقی می شود، زیرا مذاکرات بودجه در مجلس ملی نیز بسیار دشوار است. الیزابت بورن، نخست وزیر فرانسه ممکن است به ماده 49.3 قانون اساسی بازگردد و قانون بودجه را به رای اعتماد مرتبط کند. بورن عصر یکشنبه در کانال تلویزیونی TF1 تاکید کرد: «دولت عمل می کند». ماکرون بارها تهدید کرده است که در صورت عدم اعتماد به نخست وزیر خود، انتخابات جدیدی برگزار خواهد شد.

ژان لوک ملانشون، نامزد شکست خورده جناح چپ در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه ، دوباره در تظاهرات بعد از ظهر یکشنبه در پاریس وعده تغییر قدرت به چپ ها را داده و تاکید کرد: اعتراضات اجتماعی جبهه مردمی جدیدی را به قدرت خواهد آورد.

اعتصاب سراسری اتحادیه ها

اعتصاب ها به طور فزاینده ای به یک آزمون استرس زا برای زندگی عمومی در فرانسه تبدیل می شود. اتحادیه CGT همچنان به مخالفت خود با توافقنامه انجام شده در توتال انرژی که توسط دو اتحادیه دیگر تایید شده است، ادامه می دهد. در این توافق افزایش هفت درصدی حقوق و پاداش های مختلف برای کارمندان در نظر گرفته شده است. CGT خواهان افزایش 10 درصدی حقوق است.

در واقع، طبق قوانین فرانسه، توافق در صورتی معتبر است که اتحادیه های اکثریت آن را امضا کنند. اما CGT پالایشگاه ها و انبارهای سوخت را مسدود کرده است. وضعیت عرضه در منطقه پایتخت به ویژه متشنج است. 42 درصد از پمپ بنزین ها در منطقه بزرگ پاریس تحت تأثیر کمبود سوخت قرار گرفتند. سه پالایشگاه از هفت پالایشگاه و پنج انبار سوخت روز دوشنبه اعتصاب کردند. کارکنان راه آهن دولتی SNCF و شرکت حمل و نقل عمومی RATP نیز می خواهند این سه شنبه اعتصاب کنند.

دولت مجدداً دستور اجبار قانونی را صادر کرد و به هفت کارگر دستور داد تا در دو انبار سوخت برای بهبود خدمات در پمپ بنزین ها کار کنند. اگنس پانیر روناچر، وزیر انرژی فرانسه امروز دوشنبه گفت: ما این کار را برای فرانسوی ها انجام می دهیم، نه علیه اعتصاب کنندگان. این کاملا ضروری است تا مردم بتوانند سر کار بروند.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید