رئیس جمهوری فرانسه مدعی شد «تهدید آزادی حمل‌ونقل دریایی» مساله‌ای «غیرقابل مسامحه» است.

واکنش مکرون به ناآرامی ها در دریای سرخ

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا ، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در جمع پرسنل نیروی دریایی کشورش که در اردن مستقر هستند، نقش‌آفرینی اخیر این نیروها در مقابله با «تهدید آزادی حمل‌ونقل دریایی» را ستود.
وی در این دیدار که دیروز (پنجشنبه) صورت گرفت، ناآرامی در دریای سرخ را محکوم کرد و حملات نیروهای یمنی در این منطقه که چهارراه حمل‌ونقل دریایی جهان است را «تهدیدی برای آزادی حمل‌ونقل دریایی» و مساله‌ای «غیرقابل تحمل» خواند.
رزمندگان یمنی تاکنون چند کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی و یا کشتی‌هایی را که برای این رژیم حامل محموله بودند توقیف کرده و یا مورد هدف قرار داده‌اند و عملا دریای سرخ را تنها برای کشتی‌های رژیم صهیونیستی کاملا ناامن کرده‌اند و دیگر کشتی‌ها در امنیت کامل در حال حرکت هستند.
رژیم صهیونیستی که از تامین امنیت کشتی‌های خود عاجز است برای حل این مسأله دست به دامن آمریکا شد؛ اما تشکیل ائتلاف جدید دریایی به رهبری ایالات متحده هم کارساز نشد.
خبرگزاری رویترز نیز در مورد ناکامی این ائتلاف دریایی در جلب اعتماد صنعت کشتی‌رانی، نوشت: فعالان این صنعت درباره ائتلاف دریایی جدیدی که آمریکا برای محافظت از کشتی‌ها در برابر حملات یمنی‌ها در دریای سرخ تشکیل شده اطلاع چندانی ندارند و بسیاری از کشتی‌ها کماکان ترجیح می‌دهند از دریای سرخ عبور نکنند یا قراردادهای خودشان را لغو کنند.
در تازه‌ترین مورد، دو شرکت «هاپاگ لوید» آلمان و «او.او.سی.ال» هنگ‌کنگ بامداد جمعه اعلام کردند که تا اطلاع ثانوی عبور و مرور کشتی‌های خود از مسیر دریای سرخ را متوقف خواهند کرد.

محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن پنجشنبه شب گفت: هدف ائتلافی که اعلام شد، حفاظت از (رژیم) اسرائیل و نه کشتیرانی بین المللی است.

وی تاکید کرد که کشورش پاسخ هرگونه حمله آمریکا را خواهد داد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید