مازندران یکی از استان‌های زیبای ایران است که زیبایی‌های وصف نشدنی فراوانی دارد. یکی از زیبایی‌های این استان آب‌گرم فلکده می‌باشد که در دل تنکابن واقع شده است.

آبگرم بدون گوگرد در میان روستاهای تنکابن

سلام نو - سرویس گردشگری: استان مازندان در شمال ایران، از جمله استان‌های گردشگرپذیر به شمار می‌رود که یکی از شهرهای برجسته آن، تنکابن است. در سفر به تنکابن، باید حتما از روستای فلکده نیز بازدید کرد؛ روستایی که در فاصله ۳۳ کیلومتری از تنکابن قرار دارد و مناظر زیبا و خیره‌کننده ، هر گردشگری را مبهوت خود می‌کند. جاذبه اصلی روستای فلکده، آبگرم آن است که بیشتر برای آب‌های بدون گوگرد خود شهرت دارد. آب‌های بدون گوگرد آبگرم فلکده، برای شنا مناسب هستند و برخلاف چشمه‌های گوگردی، بوی زننده ندارند. برخی حتی برای نوشیدن نیز از آب آن استفاده می‌کنند. آبگرم فلکده، از جمله جاهای دیدنی تنکابن به شمار می‌رود که نباید آن را از دست داد.

آبگرم بدون گوگرد در میان روستاهای تنکابن

نحوه دسترسی به آبگرم فلکده

فلکده در فاصله ۳۵ کیلومتری جنوب تنکابن و در بخش خرم آباد قرار گرفته است. برای رسیدن به فلکده، باید از شهر تنکابن راهی خرم آباد شد و تا قلعه گردن رفت تا به جاده دو هزار رسید. در ادامه، جاده دو هزار را به سمت جنوب ادامه میدهید تا به دو راهی جاده سه هزار – روستای لیره سر برسید. روستای لیره سر در فاصله حدودا ۷ کیلومتری شمال روستای فلکده قرار دارد. مسیر لیره سر را پیش بگیرید تا به ایست بازرسی جنگل‌ بانی برسید. ادامه مسیر دسترسی به روستا خاکی و برای رانندگی کمی نامناسب است. به همین دلیل پیشنهاد میکنیم فاصله ۷ کیلومتری روستای لیره سر تا فلکده را به صورت پیاده از دل این جاده جنگلی، پیمایش کنید و از زیبایی محیط پیرامون نهایت لذت را ببرید.

آبگرم بدون گوگرد در میان روستاهای تنکابن

نحوه دسترسی

برای بازدید از چشمه آبگرم فلکده، ابتدا باید در جاده تنکابن به‌سمت خرم‌آباد حرکت کرد؛ پس از رسیدن به جاده دوهزار، باید به‌سمت جنوب تغییر مسیر داد تا به دو راهی جاده سه هزار و روستای لیره رسید. کمی جلوتر در جاده «لیره سر» و بعد از گذر از ایست بازرسی جنگل‌بانی، ادامه راه تا روستای فلکده، خاکی است و ممکن است رانندگی در آن دشوار باشد؛ از همین رو، بهتر است که باقی مسیر که حدود هفت کیلومتر است را به‌صورت پیاده و از دل جاده جنگلی پیمایش کرد.

آبگرم بدون گوگرد در میان روستاهای تنکابن

مناسب‌ترین زمان بازدید از آبگرم فلکده

سفر به تنکابن در تمام چهار فصل سال، لذت‌های خاص خودش را دارد. در فصل بهار و تابستان، آب‌وهوای روستای فلکده، خنک و دلنشین است و قدم زدن در دل جنگل و صخره‌ها را لذت‌بخش می‌کند. از سوی دیگر، در این موقع از سال، جنگل در سرسبزترین وضعیت خود قرار دارد که بسیار تماشایی و خیره‌کننده است. در فصل پاییز، روستای فلکده و جنگل‌های پیرامون آن، همانند تابلویی رنگارنگ نقاشی می‌شوند. از این‌رو، پاییز نیز می‌تواند زمان بسیار خوبی برای قدم زدن در جنگل و عکاسی از مناظر رنگارنگ آن باشد. در فصل زمستان، آب‌وهوا رو به خنکی می‌رود و احتمال بارش باران و برف زیاد است؛ اما این فصل نیز با درختان پوشیده از برف، زیبایی‌های خودش را دارد و می‌تواند به گردشی جذاب تبدیل شود.از خرداد ماه تا آبان ماه، بهترین زمان ممکن برای بازدید از آبگرم فلکده است؛ البته باید توجه داشت که این فصل، اوج فصل گردشگری این منطقه به شمار می‌رود و باید انتظار شلوغی را داشت. اگر از شلوغی زیاد خوش‌تان نمی‌آید نیز می‌توانید در اوایل بهار یا پاییز، راهی آبگرم فلکده شوید تا در آسایش کامل، از طبیعت زیبای این جاذبه بهره ببرید.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید