استان گیلان یکی از استان‌های زیبای ایران می‌باشد که در کنار زیبایی‌های فراوانش سوغات و خوراکی‌های بی‌نظیری دارد که می‌توان به عنوان هدیه‌ای به یاد ماندنی و سوغاتی ارزشمند از آن‌ها یاد کرد.

آشنایی با بهشتی‌ترین سوغاتی‌های فومن

سلام نو - سرویس گردشگری: جدا از صنایع دستی، محصولات طبیعی و خوراکی‌های خوشمزه زیادی در فومن وجود دارد که تجربه مزه و طعم آن‌ها، فراموش نشدنی است. همچنین می‌توانید با خرید این سوغات و بردن آن به شهرتان به افراد زیادی هدیه‌ای فراموش‌نشدنی بدهید. در ادامه به معرفی سوغاتی‌های خوشمزه فومن می‌پردازیم.

کلوچه فومن

کلوچه فومن به نوعی نماد این شهر هم حساب می‌شود و نه فقط بین مردم محلی، بلکه نزد بسیاری از ایرانیان طرفداران پروپاقرصی دارد. در این شهر می‌توانید این کلوچه را داغ داغ از نانوایی‌های و شیرینی‌پزی‌ها تهیه کنید یا بسته‌های آن را بخرید و با خود به همراه ببرید. این شیرینی نوعی کلوچه مغزدار دولایه است که این لایه‌ها از ترکیب جوز هندی، دارچین، شکر، مغز گردو، روغن حیوانی و هل ساخته می‌شوند. علاوه‌بر این وجود یک مهر خاص روی این شیرینی زیبایی خاص به آن می‌دهد و افراد را بیشتر ترغیب به خوردن می‌کند.

آشنایی با بهشتی‌ترین سوغاتی‌های فومن

برنج بی‌نظیر

برنج یکی از محصولات اصلی استان گیلان است و یکی از مرغوب‌ترین برنج‌های موجود در بازار به حساب می‌آید. عِطر و طعم خاص این برنج از یاد رفتنی نیست و خوشبختانه با سفر به فومن، می‌توانید مستقیماً از کشاورزان انواع برنج هاشمی، طارم، صدری و کاظمی را خرید نمایید و مهمان سفره خانه‌تان کنید.

آشنایی با بهشتی‌ترین سوغاتی‌های فومن

چای درجه یک

چای پای ثابت سفره‌های صبحانه و وعده‌ی عصرانه همه ایرانیان است و به بخش جداناپذیر زندگی ما تبدیل شده. چای فومن یکی از مرغوب‌ترین انواع جای کشت شده در کشور است که علاوه‌بر رایحه خوش، رنگ خوبی هم دارد. اگر شما هم به دنبال یک چای باکیفیت می‌گردید پس هنگام سفر به فومن خرید آن را به هیچ وجه فراموش نکنید.

رشته خشکار

یکی دیگر از شیرینی‌های سنتی فومن رشته خشکار است و از ترکیب آب و آرد تهیه و در ترکیب میانی آن از گردو، شکر، هل و دارچین استفاده می‌شود. خمیر این شیرینی را پس از آماده شدن در روغن قرار می‌دهند و کامل سرخ می‌کنند. کالری بالای رشته خشکار، آن را به یکی از پایه‌ها ثابت سفره‌های افطار مردم فومن تبدیل کرده است و اگر مشتاق چشیدن آن هستید، باید در ماه رمضان سراغ این منطقه بروید.

آشنایی با بهشتی‌ترین سوغاتی‌های فومن

ماهی دودی

مانند همه مناطق گیلان یکی از چاشنی‌هایی که در کنار انواع غذای محلی فومن استفاده می‌شود، ماهی دودی است. در گذشته که امکان نگه‌داری طولانی مدت مواد غذایی وجود نداشت، به وسیله نمک‌سود کردن ماهی‌ها و دود دادن آن‌ها، مدت زمانی نگه‌داری این ماده غذایی را افزایش می‌دادند. البته به دلیل وجود نمک زیاد در این غذا و احتمال افزایش فشار خون، باید در میزان مصرف ماهی دودی دقت داشته باشید.

آشنایی با بهشتی‌ترین سوغاتی‌های فومن

ترشی هفت بیجار

یکی از چیزهایی که در کنار میل کردن انواع غذای محلی از جمله باقلاقاتق لذت‌بخش خواهد بود، وجود یکی چاشنی است و چه چاشنی‌ بهتر از ترشی. ترشی هفت بیجار به دلیل تهیه شدن از هفت نوع میوه، هفت نوع سبزی و هفت نوع ادویه، به این نام شناخته می‌شود. در هنگام سفر به فومن می‌توانید این ترشی را در مغازه‌های مختلف مشاهده کنید، چرا که یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌ها بین مردم این ناحیه است.

آشنایی با بهشتی‌ترین سوغاتی‌های فومن

سیر ترشی

سوغات بعدی فومن هم نوعی ترشی است که فراوری آن مدت زمان زیادی طول می‌کشد. سیر ترشی یکی از پرطرفدارترین و البته دلچسب‌ترین ترشی‌ها بین ایرانیان بوده و از ارزش غذایی بالایی هم برخوردار است. اگر شما هم علاقه‌مند به این نوع ترشی هستید، می‌توانید این دسترنج مردم زحمت‌کش فومن را خریداری کنید و کنار هر وعده غذا میل نمایید.

نان لاکو

نمی‌شود سراغ غذاهای محلی رفت و سراغی از نان‌های محلی نگرفت. اصلا خوردن غذاهای شمالی با نان‌های محلی چیز دیگری است. نان لاکو نوعی نان است که از مرغوب‌ترین برنج‌های شمال کشور تهیه می‌شود و بسیار خوش‌خوراک می‌باشد. علاوه‌براین به دلیل عدم وجود گلوتن در نان لاکو، افرادی که به گلوتن حساسیت دارند هم می‌توانند آن را امتحان کنند.

آشنایی با بهشتی‌ترین سوغاتی‌های فومن

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید