سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه گفت: پس از اظهارات اخیر دبیرکل ناتو، مشخص شد که این سازمان در اوکراین با روسیه می جنگد.

مسکو: ناتو در اوکراین با روسیه می‌جنگد

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد که پس از اظهارات اخیر «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو، بر همه آشکار شده است که این سازمان در اوکراین (با روسیه) می جنگد.

بر اساس اعلام این رسانه، دبیرکل ناتو دیروز در سخنانی گفته بود که پیروزی روسیه در این جنگ «فقط یک شکست بزرگ برای اوکراینی ها نیست؛ بلکه یک شکست و اتفاقی خطرناک برای همه ما خواهد بود».

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بدون اشاره به تحرکات خصمانه کشورهای غربی در مرز با روسیه در سخنانی ادعا کرد: «پوتین» (رئیس جمهور روسیه) این جنگ را آغاز کرد و باید با خروج نیروهایش از اوکراین به آن پایان دهد!

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در این خصوص ادامه داد: رزمایش‌هایی که کشورهای ناتو برای سازماندهی آن آماده می‌شوند، موضوعاتی عادی هستند؛ اما پیامی بازدارنده برای روسیه در پی دارد. ناتو به زودی رزمایش‌های نیروهای بازدارندگی هسته‌ای انجام خواهد داد. ما هیچ تغییری در موقعیت نیروهای هسته‌ای روسیه ندیده ایم.

«ینس استولتنبرگ» در ادامه اضافه کرد: وزیران دفاع ناتو در مورد موضوع حفاظت از زیرساخت‌ها گفتگو خواهند کرد. هرگونه حمله عمدی به زیرساخت‌های متحدان با پاسخی قاطع و متحد مواجه خواهد شد. ما در حال رصد هر حادثه‌ای هستیم که می‌تواند به عنوان یک حمله سایبری یا ترکیبی طبقه بندی شود که مستلزم فعال سازی ماده ۵ است.

وی در ادامه مدعی شد: پیروزی «پوتین» خطری برای همه ماست؛ لذا نباید اجازه داد تا روسیه در اوکراین پیروز شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید