۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
کد خبر: 55393426

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: تلاش‌های بسیاری صورت گرفت تا شهرری از تهران جدا نشود چرا که به صلاح مردم منطقه هم نبود.

 شهرری از تهران جدا می شود؟
به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مسئله حرم حضرت عبدالعظیم (ع) از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: شهرری می‌تواند یکی از جایگاه‌های مذهبی و گردشگری خوب تهران باشد.

مهدی چمران روز چهارشنبه در جلسه بررسی سه موضوع احداث پارکینگ ضلع جنوبی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، بازپیرایی میدان اصلی شهرری و پیاده رو بلوار شهید مدرس افزود: شهرری می‌تواند یکی از جایگاه‌های مذهبی و گردشگری بسیار خوب تهران باشد که از این جهت بسیار فقیر است.

وی ادامه داد: آپارتمان سازی در این منطقه یقینا سود و فایده چندانی برای مالکان نخواهد داشت و ما از ابتدا با احداث ساختمان‌های دارای بیش از سه طبقه در این منطقه موافق نبودیم.

شهرری برای مردم خاطره انگیز است

چمران اظهار داشت: تلاش‌های بسیاری صورت گرفت تا شهرری از تهران جدا نشود، برای این منظور حتی تصمیم گرفتیم تا جلسات شورا را در این منطقه برگزار کنیم و تلاش‌های بسیاری برای تصویب این طرح در مجلس انجام شد چرا که به صلاح مردم منطقه هم نبود، شهرری همواره برای مردم خاطره انگیز بوده است.

وی در ادامه با تاکید بر توجه به پیاده راه‌ها برای جلوگیری از ازدحام جمعیتی خاطرنشان کرد: باید تمهیداتی اندیشیده شود که در پیاده‌روهای منتهی به حرم توقف خودرو نباشد و یا به حداقل برسد. برای سهولت در پیاده روی باید آستانه‌ای ایجاد شود تا زوار مسیر دسترسی به حرم را به راحتی طی کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص امکان دسترسی به مترو گفت: این تصور پیش نیاید که با ورود مترو دیگر نیازی به اتوبوس نیست، مترو و اتوبوس کارکرد مکملی دارند. چرا که در همه نقاط شهر امکان دسترسی به مترو وجود ندارد و این فواصل با اتوبوس پر می‌شود. مسئله مهم زمان و برنامه ریزی سرعت عمل است که پیشنهاد تسریع در صدور پروانه، ایده بسیار مناسبی است و باید هر چه زودتر عملیاتی شود.

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران نیز در این نشست گفت: پارکینگ طبقاتی در اطراف اماکن پرجمعیت، موضوع مهمی که مغفول واقع شده است، حتی طرحهایی که ما در سال های گذشته در شهرداری تهران اجرا کرده ایم توجه لازم برای تامین همزمان پارکینگ در آنجا متاسفانه صورت نگرفته است.

علیرضا جاوید ادامه داد: اکنون با یک منطقه مذهبی و پربازدید که کارکرد فرامنطقه ای دارد، مواجهیم در اینجا وظیفه نهادهای اجرایی مرتبط سنگین تر است که امیدواریم با همکاری سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی و بنیاد مسکن اسلامی، هر چه زودتر پروانه نهایی طرح پارکینگ ضلع جنوبی حرم حضرت عبدالعظیم (ع) صادر شده و فرآیندهای اجرایی آن سرعت بگیرد.

وی درخصوص ساماندهی میدان حرم مطهر و پایش بلوار شهید مدرس نیز اظهار داشت: این طرحها به عنوان مکمل ارتقا کیفی و کمی عملکرد آستان عمل می کنند، تجربه نشان داده است گاهی یک اصلاح هندسی کم هزینه و جزئی در موضوع ترافیک تاثیری معادل یک طرح عمرانی چند ۱۰میلیاردی دارد.

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران تاکید کرد: در تدوین این طرح همه ظرایف مستتر در شهر ری رصد شود تا بتوان یک سند راهبردی دارای پیوست های عملیاتی جدیدتر و مطلوب تر تدوین کرد و با کارشناسان این امر مشورت هایی انجام داد.

جاوید در پایان ابراز امیدواری کرد که با اجرای طرح های اینچنین شاهد ارتقا کیفی و کمی قبله تهران باشیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران به مبحث مالکیت پلاک و پروانه شهرسازی اشاره کرد و گفت: اگر بحث مالکیت در برخی از مناطق نهایی شده و پروانه شهرسازی روی ملک مورد نظر صادر شود، قرارداد مشارکت می‌تواند پیش از یک ماه آینده منعقد شود.

علیرضا شعبانی ادامه داد: برای طرح پارکینگ در طرح تفصیلی و سطح و سطوح اولیه منطقه، حدود ۲۵ هزار متر مربع، تجاری در دو طبقه و حدود ۴ طبقه در نظر گرفته شده است که تعداد سه هزار پارکینگ را تامین می‌کند که از یک سو به درب ورودی حرم منتهی می‌شود و از سوی دیگر می‌تواند باعث توسعه ضلع جنوبی حرم حضرت عبدالعظیم (ع) از نظر کار و فعالیت شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید