یک شرکت چینی ضمن آزمایش یک تاکسی هوایی (پرنده برقی) در دوبی، نمایی اجمالی از فناوری پیشرو را ارائه کرد که روزی مردم شهرها را از ورای ترافیک به مقصد می‌رساند.

رونمایی از تاکسی پرنده برقی چینی در دوبی + فیلم
به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از وبگاه تِک اِکسپلور (Tech Xplore) نوشت: شرکت ایکس پِنگ واقع در گوانگجو (شهری در جنوب چین)، تاکسی پرنده ایکس پِنگ ایکس تو (XPeng X۲) را طراحی کرده است.

این تاکسی یکی از دهها پروژه خودرو پرنده در سراسر جهان است. فقط تعداد انگشت‌شماری از این خودروها هنگامی که مسافران در کابین آنها سوار شده بودند، از آزمایش‌ها سربلند بیرون آمدند و به احتمال زیاد سال‌ها طول می کشد تا بتوان از برخی از آنها استفاده کرد.

آزمایش روز گذشته (دوشنبه) در حالی انجام شد که کابین تاکسی هوایی خالی از مسافر بود؛ اما این شرکت می‌گوید در ژوئیه ۲۰۲۱ (تیرماه سال گذشته)، این تاکسی را با سرنشین آزموده است.

شرکت چینی تاکسی پرنده برقی را در دوبی آزمایش کرد+ فیلم

این وسیله نقلیه طراحی جذاب و ظرفیت حمل ۲ سرنشین را دارد و مجموعه‌ای از هشت ملخ، نیروی رانش آن را تأمین می‌کند. بنا به گفته شرکت سازنده این وسیله، حداکثر سرعت آن ۱۳۰ کیلومتر (۸۰ مایل) در ساعت است.

وسایل نقلیه بدون خلبان روزی قادر خواهند بود مسافران را از ورای شهر و جاده‌های شلوغ به مقصد برسانند؛ اما این بخش همچنان با مشکلات عمده‌ای از جمله عمر باتری، کنترل ترافیک هوایی و ایمنی و مشکلات زیرساختی مواجه است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید