استان کرمانشاه یکی دیگر از استان‌های زیبای ایران است که جاذبه‌های فراوانی را در خود جای داده است. آبشار شولخه یکی از مناطق دیدنی است که توجه گردشگان را به خود جلب کرده است.

ابشاری با ارتفاع ۵۰ متر در قلب کرمانشاه

سلام نو - سرویس گردشگری: آبشار شولخه از جاهای دیدنی پاوه در استان کرمانشاه است. کوه پایه‌ها و دامنه های زاگرس پر از آبشارهای فصلی و دائمی است و رشته کوه شاهو نیز از این قاعده مستثنی نیست. یکی از مناطقی که در پاوه گردشگاه و منطقه ی گردشگری است دره گنجگاه است. این دره علاوه بر وجه تاریخی دارای پوشش جنگلی بلوط ، زالزالک، مازو و … بوده و دارای چشمه ها و آبشارهای فراونی است. یکی از این آبشارها آبشار دوقلوی شولخه است که در هفت کیلومتری پاوه قرار دارد اما به علت آنکه در زیر جاده واقع شده است از چشم رهگذران دور بوده و برای دیدن آن باید مسافتی را طی کرد.

ابشاری با ارتفاع ۵۰ متر در قلب کرمانشاه

آبشاری با ارتفاع ۵۰ متر

این آبشار پس از ریزش اولیه از ارتفاع حدود سی متری و طی کردن نزدیک به ۸۰۰ متر مجددا از ارتفاع ۵۰ متری ریزش نموده و منظره زیبایی می‌آفریند. این آبشار از چشمه‌ای به نام چشمه سیلی سرچشمه گرفته و آبشاری فصلی است. این آبشار در هفت کیلومتری پاوه در مسیر جاده نوسود قرار دارد.

ابشاری با ارتفاع ۵۰ متر در قلب کرمانشاه

شاهو رشته کوهی عظیم با زیبایی هایی شگفت انگیز با ده ها قله سر به فلک کشیده و برف چال های هزار ساله است. امتداد شاهو طی خط الراسی از شهرستان مریوان شروع می شود و با عبور از شهرستان های پاوه و کامیاران و روانسر در استانهای کردستان و کرمانشاه پایان می پذیرد.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید