استان مازندران یکی از استان‌های زیبای ایران است که زیبایی‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های این استان دشت دریاسر می‌باشد که در ارتفاع بیش از ۲۰۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است.

سفری لذت‌بخش به دریاسر تنکابن

سلام نو - سرویس گردشگری: دشت دریاسر تنکابن یکی از زیباترین جاهای دیدنی شمال ایران است که به‌دلیل برخورداری از زیبایی‌های منحصربه‌فرد و طبیعتی که هر چهار فصل سال، جلوه‌ای برای خودنمایی دارد، مقصدی جذاب برای علاقه‌مندان طبیعت گردی و کمپینگ محسوب می‌شود. از این دشت می‌توان به‌عنوان مرز و نقطه اتصال جنگل‌های سرسبز شمال ایران و یخچال های رشته کوه‌ الموت نام برد.

دشت دریاسر تنکابن یکی از زیباترین مناطق شمال ایران است که در قسمت جنوبی شهر تنکابن و در منطقه دوهزار قرار دارد. دشت دریاسر که در ارتفاع بیش از ۲۰۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است، بین ۴ کوه محصور شده است. از سمت جنوب غربی کوه الموت، بلندترین کوهی است که دشت دریاسر را احاطه کرده است. در حقیقت این دشت مرزی است که پوشش سبز و جنگلی شمال ایران را به پوشش برفی و یخچالی کوه الموت متصل می کند.

سفری لذت‌بعش به دریاسر تنکابن

چگونه به دشت دریاسر برویم؟

پس از رسیدن به شهر تنکابن در ناحیه غربی استان مازندران، مسیر جاده دوهزار را پی بگیرید تا به دوراهی امامزاده قاسم برسید. در سمت چپ جاده مسیری به‌سمت دره می‌رود که انتهای آن به روستای عسل محله خواهد رسید. پس از آن باید حدود یک تا یک‌ونیم ساعت کوهپیمایی کرده و بعد از عبور از تپه‌ها و چشمه‌های بین راه به دشت دریاسر می‌رسید.

سفری لذت‌بعش به دریاسر تنکابن

نحوه دسترسی

پس از رسیدن به شهر تنکابن در غرب استان مازندران، مسیر “جاده دوهزار” را دنبال کرده تا به دوراهی ای به نام “دوراهی امامزاده قاسم” برسید. در سمت چپ جاده مسیری به سمت دره می رود که انتهای آن به روستای “عسل محله” خواهد رسید. پس از آن باید حدود یک تا یک و نیم ساعت کوهپیمایی کرده و بعد از عبور از تپه ها و چشمه های بین راه به دشت دریاسر برسید.

ارتفاع دشت دریاسر از سطح دریا حدود ۲۰۰۰ متر است به این خاطر در زمستان بسیار سرد است (بدلیل کوهستانی بودن منطقه)، در بهار بسیار خوش آب و هوا است، در تابستان روزها بسیار گرم و شب ها سرد است و پاییز هم تقریبأ همیشه بارانی است. دشت دریاسر که از آن به عنوان یکی از زیباترین مناطق ایران یاد می شود دارای یخچال های طبیعی،چشمه های فراوان، کوه های بلند و بکر و از همه مهمتر گل های زرد رنگ بابونه است که زیبایی منطقه را دوچندان کرده است.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید