آیا قیمت اتریوم صعود خواهد کرد و به اوج تاریخی خود بازخواهد گشت؟ بازه مناسب خرید اتریوم چیست؟

آیا قیمت اتریوم صعودی خواهد شد؟ + آینده اتریوم

بعد از بیت کوین، محبوب‌ترین رمز ارز بازار ارزهای دیجیتال، اتریوم است. اتریوم با استفاده از تکنولوژی بلاک چین و با هدف غیر متمرکز سازی کلیه امور زندگی، به دنیای کریپتو معرفی شد. در این مقاله، قصد داریم تا درباره اتریوم و آینده این ارز دیجیتال صحبت کنیم.

اتریوم چیست و خالق اتریوم کیست؟

برخلاف بیت کوین که مهم‌ترین هدف آن، انتقال پول به صورت همتا به همتا است؛ اتریوم یک پلتفرم مبتنی بر بلاک چین است که فضایی را برای توسعه برنامه‌های کاربردی فراهم آورده است؛ به عبارت دیگر بیت کوین همانند یک اپلیکیشن برای انتقال پول عمل می‌کند ولی اتریوم مانند سیستم عاملی است که امکان ایجاد اپلیکیشن‌های غیر متمرکز (DApps) در آن وجود دارد.

به این ترتیب؛ اتریوم در گروه نسل دوم ارزهای دیجیتال قرار می‌گیرد؛ چرا که تمرکز نسل اول رمز ارزها مانند بیت کوین، لایت کوین و غیره بر روی پرداخت همتا به همتا است، اما نسل دوم ارزهای دیجیتال بر روی ایجاد فضایی جهت غیر متمرکز کردن تمام امور انسانی تمرکز دارد.

خالق اتریوم، شخصی است به نام ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) که علاوه بر اینکه یک برنامه نویس و پژوهشگر در حوزه رمزنگاری است، از هم بنیان‌گذاران مجله بیت کوین (Bitcoin Magazine) نیز به شمار می‌رود. ویتالیک برای اولین بار در سال ۲۰۱۳، در وایت پیپر اتریوم، ایده ایجاد بلاک چین اتریوم را به عنوان یک پلتفرم غیر متمرکز جهت ساخت اپلیکیشن‌های غیر متمرکز ارائه داد.

در ژانویه سال ۲۰۱۴، ساخت بلاک چین اتریوم در میامی اعلان عمومی شد. در این پروژه، افراد معروفی مانند چارلز هاسکینسون (بنیان‌گذار کاردانو) و گاوین وود (بنیان‌گذار پولکادات) در کنار ویتالیک بودند که بعدها به مرور زمان از این پروژه جدا شدند. البته هنوز هم بسیاری از افراد معروف حوزه رمزنگاری، در بنیاد اتریوم حضور دارند و برای توسعه آن فعالیت می‌کنند که این موضوع از نقاط قوت اتریوم به شمار می‌رود.

اتریوم بخریم یا بیت کوین؟

خرید ارز اتریوم

به طور کلی؛ هم بیت کوین و هم اتریوم جزء اولین رمز ارزها و از پرچمداران بازار کریپتو هستند، اما اگر بخواهیم به عنوان سرمایه به آن‌ها نگاه کنیم، باید بگوییم که میزان ریسک به بازدهی اتریوم ۱۴۸۰ دلاری نسبت به بیت کوین ۱۹۷۳۰ دلاری بهتر خواهد بود و اگر شما به عنوان سرمایه‌گذار اتریوم خریداری کنید، احتمالا در بلندمدت سود خوبی به دست خواهید آورد.

علاوه بر این؛ اگر به تاریخچه قیمتی این دو رمز ارز نگاهی بیندازیم، می‌بینیم که اتریوم در فواصل زمانی مختلف، رشدهای بیشتری از خود نشان داده و با اقبال سرمایه‌گذاران رو به رو شده است.

نکته مهم دیگری که درباره اتریوم وجود دارد، فرآیند ادغام (Merge) اتریوم است که بالاخره بعد از مدت‌ها تلاش توسعه‌دهندگان این رمز ارز، در تاریخ ۱۵ سپتامبر انجام شد. با انجام این فرآیند، از این پس بلاک چین اتریوم به جای مکانیسم اجماع اثبات کار (PoW)، از مدل مبتنی بر اثبات سهام (PoS) استفاده خواهد کرد و ماینرها دیگر نقشی در استخراج بلاک‌ها یا تایید تراکنش‌های این شبکه نخواهند داشت. این کار باعث می‌شود که مصرف انرژی در شبکه اتریوم کارآمدتر شده و زمینه برای راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری آینده فراهم شود. با توجه به اهمیت موضوع مقیاس‌پذیری در حوزه بلاک چین؛ فرآیند ادغام اتریوم، نخستین گام در فرآیندی است که منجر به پذیرش بسیار گسترده اتریوم در جامعه رمزنگاری خواهد شد.

با همه این تفاسیر نمی‌توان از مزایای سرمایه گذاری روی بیت کوین غافل شد. بیت کوین به عنوان قدیمی‌ترین ارز دیجیتال طرفداران وفادار خود را دارد و احتمال اینکه با رکودها و افت قیمت‌های شدید مواجه شود کمتر از اتریوم است. به طور کلی می‌توان گفت ریسک خرید بیت کوین کمتر از اتریوم است اما در هر سرمایه گذاری زمانی که ریسک کاهش میابد، میزان سود نیز کاهش خواهد یافت. در چنین شرایطی، سرمایه گذاران می‌توانند بر اساس اطلاعات ارائه شده در این مقاله و همچنین بر اساس میزان ریسک پذیری خود، یکی از ارزهای بیت کوین، اتریوم و یا ترکیبی از این دو را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند.

آیا قیمت اتریوم تا پایان سال ۲۰۲۲ صعودی خواهد شد؟

با نگاهی به چارت قیمتی اتریوم، می‌توان دید که این ارز پس از حمایت شدن در محدود ۱۰۰۰ تا ۱۱۰۰ دلار، روندی صعودی را آغاز کرده است. در صورتیکه این روند تا اخر سال ۲۰۲۲ ادامه داشته باشد می‌توانیم منتظر رسیدن قیمت اتریوم به عددهایی نزدیک ۲۰۰۰ دلار تا پایان ۲۰۲۲ باشیم. برخی از سایت‌های پیش‌بینی قیمت، اعلام کرده‌اند که اتریوم تا اواخر سال ۲۰۲۲، روند صعودی خوبی در پیش می‌گیرد و سرمایه‌گذاران از قیمت آن متعجب خواهند شد. به عنوان مثال؛ جو مک کان (Joe McCann) که یکی از سرمایه‌گذاران معروف در بازار کریپتو است، معتقد است که قیمت اتریوم تا پایان سال ۲۰۲۲ به ۵ هزار دلار خواهد رسید! ممکن است که این قیمت کمی غیرواقعی به نظر برسد؛ اما با توجه به ریزش‌های اخیر در بازار ارزهای دیجیتال، شاید تا پایان سال ۲۰۲۲ شاهد رشد چشمگیری از اتریوم و سایر رمز ارزها باشیم.

تحلیل تکنیکال اتریوم

چه بازه قیمتی برای خرید اتریوم مناسب است؟

برای اینکه کف قیمتی اتریوم را مشخص کنیم تا قیمت مناسب برای خرید اتریوم را به دست آوریم، باید مواردی مانند تحلیل تکنیکال، تحلیل بنیادی و احساسات حاکم بر بازار را مد نظر قرار دهیم. همانطور که می‌دانید؛ از اسفند ماه سال ۱۴۰۰، عواملی مانند تشدید جنگ میان روسیه و اوکراین و سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی آمریکا، باعث ریزش قیمت اتریوم و ضرر تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران شد.

با توجه به اینکه بهبود شرایط جنگ اوکراین و اجرای آپدیت Merge اتریوم، از جمله عواملی هستند که در تعیین کف قیمت اتریوم تاثیرگذارند؛ می‌توان گفت که بهترین کار خرید پله‌ای اتریوم در سطوح حمایتی ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ دلار است که در صورت ریزش بیشتر، سرمایه‌گذاران ضرر کمتری را متحمل شوند.

آیا اتریوم در سال ۲۰۲۳ آینده روشنی خواهد داشت؟

خرید اتریوم می‌تواند سرمایه گذاری بسیار هوشمندانه‌ای باشد. چرا که این پلتفرم از گروه توسعه دهنده بسیار قوی و شناخته شده‌ای برخوردار است. توسعه دهندگانی که با ایجاد مرج اتریوم نشان دادند از تغییر هراسی ندارند و می‌توانند اتریوم را برای هر شرایط پیش بینی نشده‌ای آماده کنند. وبسایت Changelly حداقل قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۳ را ۲۲۰۰ دلار و حداکثر قیمت آن را ۳۵۰۰ دلار پیش بینی کرده است.

لازم به ذکر است قیمت ارزهای دیجیتال به هیچ عنوان قابل پیش بینی نیست و اتفاقات غیرمنتظره زیادی می‌تواند پیش بینی‌های معامله‌گران را نامعتبر سازد؛ بنابراین پیش از سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال به خوبی راجع به آن‌ها تحقیق کرده و با رعایت اصول مدیریت سرمایه وارد بازار شوید.

چنانچه قصد خرید اتریوم یا دیگر رمز ارزها را دارید؛ یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای خرید ارز دیجیتال مورد نظرتان، ثبت‌نام در صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی است. یکی از سریع‌ترین و معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال، صرافی ارزپایا است که می‌توانید در کمترین زمان ممکن، فرآیند ثبت‌نام و احراز هویت خود را در این صرافی انجام داده و به راحتی با ورود به بازار خرید و فروش ارزپایا، اتریوم و یا سایر ارزهای دیجیتال مورد نظر خود را خریداری نمایید. علاوه بر این؛ بعد از خرید ارزهای دیجیتال، می‌توانید آن‌ها را در کیف پول اختصاصی خود در صرافی ارزپایا نگهداری کنید.

در صورتی که هرگونه سوال درباره نحوه ثبت نام، مراحل احراز هویت یا خرید و فروش ارزهای دیجیتال دارید، می‌توانید با شماره گیری ۰۲۱۲۸۴۲۷۲۵۰ به صورت شبانه روزی با پشتیبانان ارزپایا ارتباط برقرار کنید.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید