جزیره هرمز یکی از زیباترین جزیره‌های جنوب ایران است و رسیدن به آن از طریق بندرعباس میسر می‌شود از این رو با ما همراه باشید تا نحوه رفتن به جزیره هرمز از بندرعباس را مرور کنیم.

نحوه رفتن به جزیره هرمز از بندرعباس

سلام نو _ سرویس گردشگری: پیش از آن‌که بدانیم نحوه رفتن به جزیره هرمز از بندرعباس به چه صورت است، خوب می‌شود تا بیشتر درباره هرمز و جاذبه‌های آن اطلاعاتی داشته باشیم. جزیره هرمز دارای جاذبه‌های طبیعی و گردشگری فراوانی از جمله ساحل سرخ، دره رنگین‌کمان، دره مجسمه‌ها، الهه نمک، موزه دکتر نادعلیان، ساحل مفنق، ساحل سنگ مرغان و قلعه پرتغالی‌ها است. سفر به این جزیره از هر نقطه‌ای ارزش دارد و بندرعباس که خود مقصدی بی‌نظیر است، به عنوان مبدأ برای رفتن به جزیره هرمز محسوب می‌شود.

رفتن به جزیره هرمز با هواپیما

از هواپیما می‌توان به عنوان نحوه رفتن به جزیره هرمز از بندرعباس استفاده کرد، یکی از شیوه‌های رسیدن به هرمز پرواز است اما نه پرواز مستقیم به آن بلکه نیاز است تا از طریق هواپیما به بندرعباس آمده و بعد، از فرودگاه بندرعباس مسافتی ۱۴.۴ کیلومتری را حدود ۳۵ دقیقه با تاکسی به اسکله شهید حقانی طی کرد. گفتنی است که در این اسکله هر روز شناورهایی در ساعت‌های ۷:۰۰، ۹:۰۰، ۱۳:۰۰، ۱۷:۰۰ و ۲۱:۰۰ به سمت جزیره هرمز حرکت می‌کنند و آماده جابه‌جایی مسافر هستند.

رفتن از بندرعباس به جزیره هرمز

با توجه به نحوه رفتن به جزیره هرمز از بندرعباس، اینکه به صورت زمینی یا هوایی به بندرعباس دسترسی پیدا کنیم یا از طریق شناورهای مسافربری یا حمل خودرو به یکی از بندرهای این نقطه مهم جنوب ایران برسیم، در نهایت باید به اسکله شهید حقانی رفت و با شناورهای حاضر در این اسکله به جزیره هرمز و خاک بی‌نظیر آن دست پیدا کنیم. با احتساب این توضیحات می‌توان گفت نحوه رفتن به جزیره تا این لحظه تنها از طریق دریا و شناور ممکن است و این سفر دریایی فقط ۱ ساعت زمان می‌برد.

نحوه رفتن به جزیره هرمز از بندرعباس

لازم به ذکر است خرید بلیط شناورها فعلا به صورت حضوری انجام می‌پذیرد و متأسفانه امکان تهیه بلیط به شکل آنلاین فراهم نشده و توصیه می‌شود ۳۰ دقیقه پیش از حرکت شناور، در محل مسافرگیری در اسکله شهید حقانی حاضر باشیم. ممکن است مسئله‌ای پیشامد کند و به شناور نرسیم، در این حالت جای نگرانی وجود ندارد چرا که بلیطی که تهیه کردیم تا ۲۴ ساعت معتبر است و سوخت نمی‌شود. هزینه سفر دریایی از بندرعباس تا جزیره هرمز ۶۵۰۰۰ تومان است و جابه‌جایی‌ها بین این دو نقطه در روزهای پنج‌شنبه و جمعه که میزان رفت‌وآمد بیشتر از زمان‌های دیگر تخمین زده می‌شود، هر نیم ساعت انجام می‌پذیرد.

اهمیت جزیره کوچک هرمز

اکنون در جریان نحوه رفتن به جزیره هرمز از بندرعباس هستیم به طور کامل پی بردیم که در هر نقطه از بندرعباس که باشیم چه در بندرهای جذاب آن، چه در نوار ساحلی خلیج همیشه فارس و یا در فرودگاه بندعباس بایستی برای رفتن به جزیره هرمز خود را به اسکله شهید حقانی برسانیم و از شناورهای آن در ساعت‌های مقرر استفاده کنیم تا طی فرایند دل‌پذیر سفر دریایی ۱ ساعته، پا به خاک خاص و ویژه جزیره هرمز بگذاریم و چشم‌ها را نوازش بدیم با دیدن زیبایی‌های تمام نشدنی این جزیره.

جزیره هرمز در خلیج همیشه فارس واقع شده و جزو بخش هرمزِ شهرستان بندرعباسِ استان هرمزگان به حساب می‌آید و به دلیل همسایگی با تنگه هرمز به لحاظ جغرافیایی از خاصی برخوردار است. این جزیره مثال‌زدنی در حال حاضر از مقصدهای جذاب و دیدنی در جنوب ایران به شمار می‌آید و به علت اهمیت در حوزه‌های راهبردی و بازرگانی سال‌ها در اشغال پرتغالی‌ها بوده است. هنگام بازدید از این جزیره شما محو شگفتی‌های آن خواهید شد و پیشنهاد می‌شود در صورت امکان در آن اقامت داشته باشید.

نحوه رفتن به جزیره هرمز از بندرعباس
الهه نمک هرمز
کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید