با وجود قانون ممنوعیت فروش خاک از جزایر خلیج‌فارس اما چند سالی است که افرادی به‌صورت قاچاق این خاک ارزشمند را برداشت کرده و به فروش می‌رسانند.

فروش خاک جزیره هرمز /خاک کمیاب هرمز کیلویی فقط ۲۴ هزار تومان

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری، فروش خاک جزیره هرمز با وجود ممنوعیت، بحث امروز و دیروز نیست و چند سالی است که افرادی به‌صورت قاچاق این خاک ارزشمند را برداشت کرده و به فروش می‌رسانند.

این در حالی است که قانون ممنوعیت فروش خاک و به‌ویژه برداشت خاک از جزایر خلیج‌فارس در سال ۹۷ مصوب و به همه ارگان‌ها و نهادها ابلاغ شد.

نکته‌ای که در چند روز گذشته توجه رسانه‌ها را به‌خود جلب کرده، به حراج گذاشتن خاک هرمز در اینترنت است. همین حالا اگر عبارت فروش خاک هرمز را جست‌وجو کنید، این آگهی‌های فروش را خواهید دید. از فروش کیسه‌های ۳۰ کیلوگرمی برای آجرسازی و رنگسازی و نقاشی تا فروش در تناژهای بالا.

جالب اینجاست که برخی از این فروشندگان، خاک کمیاب هرمز را فقط کیلویی ۲۴ هزار تومان می‌فروشند که چیزی در حد فاجعه است. عده‌ای هم این خاک را زیر یک تن نمی‌فروشند که به ازای هر یک مشتری که حداقل یک تن سفارش دهد، ۴۰۰ کیلوگرم خاک از جزیره هرمز برداشته می‌شود.

روندی که به‌گفته کارشناسان اگر ادامه پیدا کند این یاقوت خلیج‌فارس را دچار آسیب‌های جدی زیست‌محیطی مثل فرسایش خاک و تخریب پوشش گیاهی خواهد کرد و در سال‌های آینده دیگر چیزی از این جزیره باقی نخواهد ماند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید