۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۷
کد خبر: 55388886

این جاده برای کسانی که با وسایل نقلیه سفر می‌کنند خطرناک است، اما یونگاس به یک جاذبه سفر مورد علاقه برای دوچرخه‌سواران کوهستانی تبدیل شده است که در مسیر ۴۰ مایلی سواری در سراشیبی هیجان زده‌اند.

۵ جاذبه گردشگری عجیب بولیوی + عکس

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: یکی از مرتفعترین و دورافتادهترین کشورهای روی زمین، بولیوی است. بخش زیادی از بولیوی با گذشت زمان دستنخورده باقی مانده است. بولیوی بیش از هر کشور دیگری در قاره آمریکا دارای مردم بومی است. برای مسافران، بولیوی ترکیبی متنوع از تجربیات فرهنگی چند قومیتی، مناظر طبیعی باشکوه و ماجراجوییهای جذاب را ارائه میدهد. از استراحتگاههای لوکس کوپاکابانا در ساحل دریاچه تیتیکاکا گرفته تا وسعت چشمگیر نمکزارهای اویونی، بهترین جاذبههای توریستی در بولیوی تجربههای فراوانی از سفر را ارائه میدهند.

پارک ملی مادیدی

۵ جاذبه گردشگری عجیب بولیوی + عکس

پارک ملی مادیدی از رشته کوههای آند تا آمازون امتداد دارد. مادیدی با بیش از ۷۰۰۰ مایل مربع به عنوان یکی از متنوعترین پارکهای بیولوژیکی در جهان شناخته میشود. بازدیدکنندگان مادیدی ممکن است جگوار، سمور غول پیکر یا میمون تیتی را ببینند، گونهای از میمونها که در هیچکجای دنیا یافت نمیشود. بیش از ۱۱ درصد از ۹۰۰۰ گونه پرنده سیاره را میتوان در پارک ملی مادیدی یافت.

جاده یونگاس

۵ جاذبه گردشگری عجیب بولیوی + عکس

جاده یونگاس که ”خطرناکترین جاده جهان“ نامیده میشود، از لاپاز به منطقه جنگلهای بارانی آمازون بولیوی در شمال کشور میگذرد. این جاده برای کسانی که با وسایل نقلیه سفر می‌کنند خطرناک است، اما یونگاس به یک جاذبه سفر مورد علاقه برای دوچرخه‌سواران کوهستانی تبدیل شده است که در مسیر ۴۰ مایلی سواری در سراشیبی هیجان زده‌اند.

سرو ریکو، پوتوسی

۵ جاذبه گردشگری عجیب بولیوی + عکس

سرو ریکو که بر فراز شهر پوتوسی برجستگی دارد، زمانی نقرهای را در خود جای داده بود که فاتحان اسپانیایی را به مرتفعترین شهر جهان میکشاند. سرو ریکو مقصدی ایدهآل برای سفر برای کسانی است که میخواهند تأثیر استعمار بر مردم بومی بولیوی را کشف کنند. اگرچه نقره مدتهاست که در این منطقه وجود ندارد، اما قلع هنوز از سرو ریکو استخراج میشود. بازدیدکنندگان ممکن است از معادن و همچنین موزههای این مکان بازدید کنند، موزهای که زمانی ضرابخانه سلطنتی را در خود جای داده بود.

سوکره

۵ جاذبه گردشگری عجیب بولیوی + عکس

سوکره که به ”شهر چهار نام“ معروف است، چارکاس، لا پلاتا و چوکیساکا نیز نامیده میشود. سوکره که در دهه ۱۵۰۰ توسط استعمارگران اسپانیایی تأسیس شد، نگاهی اجمالی از زندگی در اسپانیای اشرافی قرن شانزدهم به بازدیدکنندگان ارائه میدهد. سوکره دارای بسیاری از بناهای تاریخی مهم است که ارزش بازدید دارند، از جمله جایی که سیمون بولیوار قانون اساسی بولیوی را نوشت و کتابخانه ملی بولیوی که دارای اسناد مربوط به قرن پانزدهم است.

کارناوال اورورو

۵ جاذبه گردشگری عجیب بولیوی + عکس

هر سال در اورورو، درست قبل از چهارشنبه خاکستر، شهر اوروو میزبان کارناوال اورورو، یکی از مهمترین رویدادهای فولکلور و فرهنگی در تمام آمریکای جنوبی است. در این جشنواره بیش از ۲۸۰۰۰ رقصنده حضور دارند که انواع مختلفی از رقصهای قومی را اجرا میکنند. حدود ۱۰۰۰۰ نوازنده رقصندگان را همراهی میکنند. برخلاف کارناوال در ریو که هر سال موضوع جدیدی برای آن انتخاب می شود، کارناوال در اورورو همیشه با رقص دیابلادا یا شیطان آغاز میشود. این کارناوال بیشتر بیان هنری ناشی از آمریکای پیش از کلمبیا را حفظ میکند.

کد خبرنگار: ۲۱
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    4 6
    در کشور بولیوی چه جاده های واقعا خطرناک و وحشتناکی وجود داره اون وقت تو کشور ما قدر جاده های راحت وکم خطر رو نمی نند وبه راحتی خدای نکرده تصادف می کنند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید