شماره مجازی یکی از مفاهیم مهم دنیای امروز است. از طرفی سیم‌کارت‌ها و شماره‌های معمولی محدودیت‌هایی دارند و از طرف دیگر کسب‌وکارها و اشخاص حقوقی گاهی به داشتن شماره‌ای غیر از شماره اصلی خود نیاز پیدا می‌کنند.

چگونه شماره مجازی بسازیم - آموزش ساخت شماره مجازی با ۳+۷ روش رایگان

در همین راستا شماره مجازی به یک مفهوم مهم تبدیل می‌شود. در این مقاله قصد داریم با بررسی این مفهوم به شما کمک کنیم بفهمید که چگونه شماره مجازی بسازیم و در ادامه بهترین سرویس های ساخت شماره مجازی و همچنین چگونگی ساخت شماره مجازی را به شما نشان دهیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

شماره مجازی چیست؟

شماره مجازی شبیه شماره تلفن‌های همراه یک عدد چند رقمی است که به‌جای سیم‌کارت فیزیکی، یک رابط نرم‌افزاری دارد. شما با اکانت ساختن در این رابط نرم‌افزاری (و گاهی پرداخت پول) صاحب یک شماره مجازی می‌شوید و می‌توانید از این شماره برای ساختن حساب در شبکه‌های اجتماعی یا دریافت پیامک و سایر کاربردها استفاده کنید. شماره مجازی توسط سرویس‌های مختلفی ارائه می‌شود که در ادامه مطلب آن‌ها را معرفی خواهیم کرد. در بعضی از این سرویس‌ها ایجاد اکانت رایگان و در بعضی از آن‌ها پولی است. اما معمولا برای استفاده از سرویس‌های اضافی یا تمدید طرح خود لازم است هزینه پرداخت کنید. در این میان اگر به بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی علاقه‌مندید، حتما سری به آموزش بازاریابی شبکه‌های اجتماعی فرادرس در لینک زیر بزنید:

کاربرد شماره مجازی چیست؟

قبل از اینکه ببینیم شماره مجازی چیست؟ لازم است به این نکته بپردازیم که چرا به شماره مجازی نیاز داریم؟ برای پاسخ به این سوال باید ابتدا محدودیت‌های شماره‌های عادی را بررسی کرد. برای مثال ثبت یک سیم‌کارت جدید زمان‌بر بوده و هزینه به‌همراه دارد. در حالی که شماره مجازی از طریق چند کلیک روی بستر اینترنت ساخته می‌شود و ایجاد آن معمولا هزینه ندارد. از طرف دیگر در حال حاضر دریافت پیامک تایید بعضی سرویس‌ها از طریق اپراتورهای داخلی امکان‌پذیر نیست و اگر از اکانت خود در این سرویس‌ها خارج شوید، امکان ورود دوباره با سیم‌کارت‌های داخلی برای شما وجود نخواهد داشت. در این شرایط اگر یک شماره مجازی را به‌عنوان شماره تلفن در اکانت خود ثبت کنید، دیگر مشکلی برای ورود دوباره به حساب نخواهید داشت.

چگونه شماره مجازی بسازیم - آموزش ساخت شماره مجازی با ۳+۷ روش رایگان

در کل مزیت شماره مجازی نسبت به شماره عادی این است که:

  • دردسرهای ایجاد شماره جدید مجازی نسبت به گرفتن یک سیم‌کارت جدید کمتر است
  • محدودیت‌های اپراتورها برای شماره مجازی وجود ندارد
  • محدودیت جغرافیایی وجود ندارد (شما می‌توانید از ایران شماره مجازی مالزی یا استرالیا را از طریق سایت ایجاد کرده و به نام خود ثبت کنید)

چگونه شماره مجازی بسازیم؟

حالا می‌خواهیم به جواب این سوال برسیم که چگونه شماره مجازی بسازیم. در پاسخ به این سوال دو راه اصلی وجود دارد؛ رایگان یا با پرداخت هزینه. اگر می‌خواهید کیفیت خدمات شماره مجازی شما بالا باشد و کاربردهای زیادی داشته باشد، لازم است شماره مجازی خود را در یکی از سرویس‌های دارای هزینه ایجاد کنید. اما راه‌های رایگانی هم برای این کار وجود دارند که ممکن است کار شما را راه بیندازند. مهم‌ترین سرویس‌ های خارجی ساخت شماره مجازی عبارتند از:

  • Vonage
  • ۸X۸
  • RingCentral
  • Ooma
  • Dialpad
  • Nextiva
  • Grasshopper
  • CallHippo
  • Google Voice
  • VirtualPhone

این سرویس‌ها در ازای پرداخت اشتراک به شما یک شماره مجازی ارائه می‌دهند. بدیهی است که کیفیت سرویس‌دهی و سرعت این اپلیکیشن‌ها نسبت به موارد مشابه رایگان بهتر است. اما نمی‌توان گفت برای همه افراد انتخاب مناسب‌تری هستند. چرا که ممکن است نیاز شما از شماره مجازی با یک سرویس رایگان هم برطرف شود. در این صورت بهترین انتخاب برای شما سرویس ساخت شماره مجازی رایگان خواهد بود. به همین خاطر پس از پاسخ به این سوال که چگونه شماره مجازی بسازیم به سراغ این سوال می‌رویم که چگونه شماره مجازی رایگان بسازیم.

آیا ساخت شماره مجازی رایگان ممکن است؟

همانطور که گفتیم بهترین سرویس‌های حال حاضر شماره مجازی، در ازای ساخت حساب و اشتراک ماهانه از شما هزینه دریافت می‌کنند. اما این تنها راه ایجاد شماره مجازی نیست؛ چرا که در حال حاضر تعداد قابل توجهی سرویس رایگان ساخت شماره مجازی در سراسر دنیا وجود دارند. در ادامه تعدادی از این سرویس‌ها را به شما معرفی می‌کنیم:

چگونه شماره مجازی بسازیم - آموزش ساخت شماره مجازی با ۳+۷ روش رایگان

اپلیکیشن Talk۲: این اپلیکیشن به شما امکان ساخت شماره مجازی رایگان را می‌دهد. شماره‌های ایجاد شده در این برنامه، فیلیپین را به‌عنوان لوکیشن خود دارند. این اپلیکیشن در حال حاضر با سرویس‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلفی سازگاری دارد و در بین کاربران محبوب است. کاربرد اصلی این اپلیکیشن برقراری تماس بر بستر اینترنت معرفی می‌شود. ثبت‌نام در این برنامه نیازمند وارد کردن یک شماره سیم‌کارت است. با وارد کردن شماره سیم‌کارت و دریافت کد فعال‌سازی می‌توانید در Talk۲ حساب ساخته و شماره مجازی رایگان خود را دریافت کنید.

اپلیکیشن TextNow: این اپلیکیشن هم در اصل یک اپلیکیشن VoIP یا تماس بر بستر اینترنت است. وقتی که در این اپلیکیشن ثبت‌نام می‌کنید، یک شماره مجازی رایگان به شما اختصاص داده می‌شود که از طریق آن می‌توانید با ساکنین حوزه آمریکا و کانادا تماس برقرار کنید. جدا از این می‌توانید با این شماره وارد اپلیکیشن‌های مختلف شوید. جالب است بدانید که برقراری تماس با ساکنین آمریکا و کانادا و همچنین ارسال پیامک به آن‌ها از طریق این اپلیکشین کاملا رایگان است. اگر بخواهید با سایر جاهای دنیا ارتباط بگیرید، لازم است اشتراک این اپلیکیشن را خریداری کنید. نسخه رسمی این برنامه فقط برای ساکنین آمریکا قابل استفاده است و در صورتی که می‌خواهید این برنامه را روی موبایل خود نصب کنید، نیاز به استفاده از روش‌های غیررسمی خواهید داشت.

وبسایت Stickynumber: این وبسایت به شما کمک می‌کند برای خود شماره مجازی رایگان انگلستان بسازید و از این شماره برای کابردهای مختلفی استفاده کنید. شما می‌توانید تماس‌های شماره مجازی ساخته شده در این سایت را روی شماره‌ای دیگر دایورت کرده و پیامک تایید تلگرام را دریافت کنید.

اپلیکیشن Smartcall: این برنامه شماره مجازی رایگان کشور اندونزی را به کاربران ارائه می‌دهد. با ساخت اکانت در این اپلیکیشن می‌توانید پیام و تماس‌های خود را از طریق شماره مجازی دریافت کنید. ثبت‌نام در اپلیکیشن Smartcall نیازمند وارد کردن شماره تلفن همراه و دریافت کد فعالسازی است. در واقع شما با وارد کردن یک شماره واقعی، یک شماره مجازی دریافت می‌کنید که محدودیت‌های آن شماره واقعی را ندارد و امکان ارتباط بین‌المللی را برای شما فراهم می‌کند.

اپلیکیشن TextPlus: مزیت این ارائه‌دهنده نسبت به مواردی که در بالا گفتیم، امکان ساخت حساب بدون نیاز به دریافت کدفعال‌سازی است. اپلیکیشن TextPlus در واقع یک اپلیکیشن پیام‌رسان است که به شما امکان ساخت شماره مجازی رایگان آمریکا را نیز می‌دهد. همانطور که می‌دانید شماره مجازی آمریکا برای استفاده از یک سری سرویس مهم در دنیا ضروری به‌حساب می‌آید. البته توجه داشته باشید که مثل برنامه‌های قبلی، بلافاصله بعد از ساخت اکانت شماره رایگان برایتان ساخته نمی‌شود؛ بلکه باید به قسمت تنظیمات بروید و از بخش Get a Free TextPlus Number شماره رایگان مجازی خود را بسازید.

سایت و اپلیکیشن TextFree: این سرویس‌دهنده هم شماره مجازی رایگان آمریکا را به کاربران خود ارائه می‌دهد. در این سرویس هم کاربرد اصلی، برقراری تماس‌های VoIP است. این سرویس‌ هم به‌صورت اختصاصی برای آمریکایی‌ها ارائه شده اما ایرانیان نیز می‌توانند با استفاده از روش‌های غیرمستقیم و منابع غیررسمی، این اپلیکیشن را دریافت کنند یا از طریق سایت TextFree برای خود اکانت بسازند. داشتن یک شماره مجازی از TextFree ارتباطات بین‌المللی را برای شما ساده‌تر خواهد کرد.

اپلیکیشن ESIAtalk: این برنامه هم مربوط به کشور اندونزی بوده و شماره‌های مجازی این کشور را به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد. کیفیت این سرویس مشابه سرویس‌های دیگر است. البته ممکن است محدودیت‌هایی در مورد شماره مجازی اندونزی وجود داشته باشند.

روش ساخت شماره مجازی رایگان یا غیر رایگان

شیوه ساخت شماره مجازی رایگان با غیر رایگان تفاوت چندانی (به جز پرداخت هزینه ندارد). شما باید ابتدا یکی از سرویس‌های معرفی شده در بخش‌های قبلی را انتخاب کرده و سپس اکانت بسازید. این اکانت‌ها معمولا از طریق وارد کردن شماره تلفن واقعی ساخته می‌شوند. پس برای ساخت شماره مجازی لازم است حداقل یک سیم‌کارت داشته باشید. سرویس‌های رایگان بیشتر برای اشخاص حقیقی کاربرد دارند و سرویس‌هایی مثل grasshopper به کسب‌وکارها توصیه می‌شوند. چرا که با این سرویس‌ها می‌توانید چندین شماره مجازی بسازید و پیامک‌های تعداد بالا ارسال کنید یا تماس‌های تعداد بالا بگیرید.

چگونه شماره مجازی بسازیم - آموزش ساخت شماره مجازی با ۳+۷ روش رایگان

برای پاسخ دقیق به این سوال که چگونه شماره مجازی بسازیم باید ابتدا نیازهایتان را مشخص کنید. کاربرد شماره مجازی برای شما چیست؟ آیا فقط می‌خواهید یک اکانت شبکه اجتماعی بسازید؟ یا برای پاسخگویی به مشتریان خارجی به شماره مجازی نیاز دارید؟ پاسخ دادن به این سوال‌ها باعث می‌شود راحت‌تر بتوانید سرویس مورد نظرتان را انتخاب کنید. این انتخاب برای کسب‌وکارها از حساسیت بیشتری برخوردار است. چرا که باید برای دریافت سرویس منتخب خود هزینه کنند و این هزینه در قالب قراردادهای ۶ ماهه یا یک‌ساله انجام می‌شود. در نتیجه باید تمام نیازهای کسب‌وکار در طول یک سال آینده برای انتخاب سرویس ساخت شماره مجازی در نظر گرفته شود. در ادامه مقاله قصد داریم نکات مربوط به ساخت شماره مجازی کسب‌وکارها را بررسی کرده و چند نمونه سرویس مطرح جهانی را معرفی کنیم.

ساخت شماره مجازی برای کسب و کارها

کسب‌وکارهای بین‌المللی ممکن است به ساخت شماره مجازی نیاز پیدا کنند. در این صورت باید به سراغ یک سرویس قابل اطمینان خارجی رفت. چرا که فعالیت‌های کسب‌وکار معمولا محرمانه بوده و از حساسیت بالایی برخوردارند. برای همین اینجا شما را با یک سرویس مهم ارائه شماره مجازی آشنا می‌کنیم. حالا که به سوال ابتدایی چگونه شماره مجازی بسازیم پاسخ دادیم، به این سوال می‌رسیم که چگونه برای کسب و کار خود شماره مجازی بسازیم؟

معرفی سرویس Grasshopper

سرویس Grasshopper یکی از جامع‌ترین سرویس‌ها در زمینه شماره مجازی است که با انواع پلتفرم‌ها و زیرساخت‌ها، سازگاری دارد. این سرویس به شما این امکان را می‌دهد که چندین شماره مجازی برای کسب‌وکار خود داشته باشید. البته کارشناسان Grasshopper را بیشتر به کسب‌وکارهای در حال رشد توصیه می‌کنند. جالب است بدانید که این سرویس پشتیبانی ۲۴ ساعته دارد.

معرفی سرویس Phone.com

یکی از به‌صرفه‌ترین سرویس‌های ارائه شماره مجازی برای کسب‌وکارها، Phone.com است که طرفداران بسیار زیادی در بین کارآفرینان خارجی دارد. با این سرویس ایجاد شماره‌های داخلی و خارجی امکان‌پذیر است. این سرویس در واقع یک سرویس تماس بر بستر اینترنت (VoIP) است و از این جهت امکانات مناسبی را برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند. چرا که با استفاده از این سرویس کسب‌وکارها می‌توانند جلسه‌ها و رویدادهای خود را بر بستر یک پهنای باند مطمئن اجرا کنند.

معرفی سرویس ۸

سرویس ۸X۸ فقط یک سرویس شماره مجازی نیست. این سرویس تمام نیازهای کسب‌وکارها در ارتباط با تلفن و شبکه را رفع می‌کند. ۸X۸ یکی از برترین کسب‌وکارهای دنیا در این زمینه است و بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا طرف قرارداد این شرکت هستند. استفاده از خدمات این شرکت به کسب‌وکارهای کوچک و متوسط توصیه نمی‌شود.

چگونه شماره مجازی بسازیم - آموزش ساخت شماره مجازی با ۳+۷ روش رایگان

کلام آخر در مورد چگونه شماره مجازی بسازیم

ابتدای مطلب از این سوال شروع کردیم که چگونه شماره مجازی بسازیم. اما برای پاسخ به این سوال ابتدا سعی کردیم شماره مجازی و کاربردهای آن را بشناسیم و سپس به سراغ سرویس‌های ارائه‌دهنده شماره مجازی برویم. در ادامه فهمیدیم که بعضی از این سرویس‌ها رایگان بوده و بعضی از آن‌ها برای ساخت اکانت و اشتراک ماهانه یا سالانه، هزینه دریافت می‌کنند. شما باید ابتدا به اهداف  و نیازهای خود از این کار نگاه کنید و سپس به سراغ یکی از ۷+۳ سرویس موجود بروید. اما حتما به این نکته توجه داشته باید که برنامه‌ها یا سرویس‌هایی که این شماره‌های مجازی را ارائه می‌دهند، هیچ ضمانتی در قبال دائمی بودن این شماره‌ها به شما نمی‌دهند.

به عبارت دیگر می‌توانند هر زمان که بخواهند دسترسی شما را به این شماره‌ها قطع کنند. بنابراین اگر بعد از مدتی اکانت شما مجددا! به کد تایید نیاز پیدا کند، ممکن است شماره مجازی شما دیگر کار نکند. در مجموع، شماره‌های مجازی تاریخ انقضا یا مدت اعتبار خاصی دارند که باید از آن مطلع باشید. همچنین به هیچ وجه توصیه نمی‌شود که برای ثبت نام در پیام رسان‌ها یا شبکه‌های اجتماعی، از شماره مجازی استفاده کنید؛ چراکه به علت اشتراکی بودن و نوع ساختار این شماره‌ها، اطلاعات خصوصی و محرمانه شما به خطر می‌افتند. آیا این مطلب توانست به شما نحوه ساخت شماره مجازی رایگان را آموزش دهد؟ پاسخ‌های خود را از طریق کامنت با ما در میان بگذارید. در نهایت برای آشنایی با جرایم اینترنتی و فضای مجازی و پیشگیری از آن، آموزش زیر از فرادرس را مشاهده کنید:

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید