یک کارشناس بازار سرمایه بر این باور است که روزهای معاملاتی بورس تکراری است و این موضوع به شرایط اقتصاد کشور باز می‌گردد.

پیش‌بینی بورس برای فردا چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۱

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، بورس امروز سه‌شنبه ۲۲ شهریور ماه با رشد چهار هزار و ۱۵۶ واحدی مواجه شد و به محدوده یک میلیون و ۳۹۳ هزار واحدی  ورسید. همچنین شاخص هم‌وزن نیز رشد دو هزار و ۷۷۴ واحدی را تجربه کرد و به محدوده ۴۰۵ هزار واحدی رسید. در پایان معاملات امروز، ارزش معاملات خرد به بیش از دو هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان رسید

جواد فلاحیان، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: فعلا اتفاق خاصی در معاملات بورس رخ نمی‌دهد، چرا که بازار با موج‌های کوتاه مدت (یک تا دو روزه) همراه است. رشد تالار شیشه‌ای نیازمند ورود نقدینگی پر قدرت است.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار می‎کند: عملا در بورس اتفاق خاصی رخ نداده است. یعنی پنج تا شش ماهی می‌شود که روند بازار سرمایه یکسان است. شاخص در مواقعی رشد یا ریزش داشته اما کلیت بازار خبر از ثبات می‌دهد.

وی ادامه می‌دهد: در برخی از روزها دیدیم که تقاضا برای گروه‌های خاص زیاد می‌شود و در مقابل در برخی از روزها عرضه صنایع خاص بیشتر می‎شود.

این کارشناس بازار سرمایه توضیح می‌دهد: روزهای معاملاتی بورس تکراری است و این موضوع به شرایط اقتصاد کشور باز می‌گردد. سازمان بورس در برخی از مقاطع تصمیم‌های خاصی مثل افزایش زمان معاملاتی فرابورس و دامنه نوسان می‌گیرد. اما در شرایط فعلی این تصمیمات کمکی به کلیت بازار سهام نمی‌کند.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه بازارها، خصوصا بورس از نبود نقدینگی رنج می‌برند.

فلاحیان می‌گوید: روند فرسایشی برجام نیز ثابت کرده که سرمایه‌گذاری به روش‌های ریسک‌پذیر، مثل سرمایه‌گذاری در بورس، دلار و سکه با ترس همراه است. به همین واسطه سرمایه‌گذاران وارد بازارهای ریسک‌گریز مثل سودبانکی، اوراق و صندوق‌ها شده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید