معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ۷۳ هزار نفر حائز شرایط ثبت نام در کلاس اول هستند و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید رهسپار مدارس می‌شوند.

۷۳هزار کلاس اولی آذربایجان غربی امسال راهی مدرسه می شوند

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، میرصادق جامعی صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ثبت نام ۶۵ هزار و ۱۵۳ نفر دانش آموز کلاس اولی در سامانه سیدا، سامانه مربوط به مدرسه ها انجام شده است.

وی مجموع معلمان مقطع ابتدایی استان را ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر عنوان و اضافه کرد: این افراد شامل سرباز معلم، آموزگار رسمی، حق التدریس، معلم نوبت دوم، خرید خدمات آموزشی، ورودی ماده ۲۸ و دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان هستند.

جامعی اضافه کرد: تعداد کلاس پیش بینی شده نیز برای دانش آموزان حدود ۱۳ هزار و ۷۴۱ کلاس است و تاکنون هفت هزار و ۶۹۲ نفر آموزگار در استان سازماندهی شدند.

وی درباره جمعیت کودکستانی‌ها نیز یادآور شد: با توجه به اینکه امور مربوط به مهدهای کودک و مسؤلیت این مهدها طبق منویات رهبری و اساسنامه تعلیم و تربیت از بهزیستی به آموزش و پرورش منتقل شده است مجموعه مهدهای کودک و پیش دبستانی‌ها به نام سازمان تعلیم و تربیت کودک تغییر یافته است.

جامعی اظهار کرد: این مجموعه شامل آموزش به کودکان صفر تا پنج سال تمام بوده و با عنوان کودکستان یک و ۲ آموزش و پرورش برنامه ریزی لازم را جهت ارائه خدمات به کودکان انجام خواهد داد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این زمینه تاکید کرد: شیوه نامه ثبت نام به موقع به مناطق اعلام شده و طبق دستور العمل جلسات برگزار شده در سنجش، مراحل سنجش و ارزیابی سلامت آنان انجام شده است.

وی افزود: در زمینه دوره کودکستان مکاتباتی با مناطق آموزشی انجام شده است تا از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه‌ای و ناحیه‌ای و به خصوص استفاده از فضاهای مازاد مدارس دولتی در شیفت‌های مخالف استفاده شده و در اختیار مؤسسان با کمترین اجاره بها قرار داده شود تا کودکان حائز شرایط بتواند با کمترین هزینه از این شرایط استفاده کنند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید