۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲
کد خبر: 55387312

سفر به هر شکلی متمایز و ارزشمند است و تجربه سفر زمینی به کیش می‌تواند یکی از هیجان‌انگیزترین و بی‌تکرارترین تجربه‌ها باشد.

تجربه سفر زمینی به کیش

سلام نو _ سرویس گردشگری: جزیره کیش مقصدی جذاب و بی‌بدیل در جنوب ایران به شمار می‌رود و بسیاری از مسافران و گردشگران دوست دارند تا تجربه سفر زمینی به کیش داشته باشند، از این رو با هم مروری از شرایط آب‌وهوایی این نقطه زیبا و دیدنی داشته باشیم و نحوه‌های مختلف و گوناگون سفر زمینی به کیش را بررسی کنیم تا با توجه به موقعیت آن و امکانات مورد نیاز ما سفری خوب با گشت‌وگذار و تفریحات عالی را پشت سر بگذاریم و خاطراتی درخور توجه برای خود بسازیم.

شرایط آب‌وهوایی و تأثیر آن بر تجربه سفر زمینی به کیش

برای تجربه سفر زمینی به کیش بهتر است در جریان شرایط اقلیمی و آب‌وهوایی این مقصد زیبا در فصل انتخابی قرار گرفت. منطقه آزاد کیش اقلیم گرم و مرطوب دارد، دمای میانگین سالانه آن 26.6 درجه سلسیوس و دما در آن با توجه به فصول مختلف بین گرم و خیلی گرم در نوسان است، میانگین رطوبت کیش طی یک سال به 60 درصد می‌رسد و همین امر سبب شده از میانه بهار تا آخر تابستان گرما و رطوبت بالایی داشته باشد، گفتنی است که کیش به نسبت دیگر جزیره‌های منطقه ساعات آفتابی زیادی دارد. با توجه به اطلاعات اقلیمی این مقصد جذاب چه بسا بهتر باشد فصول سرد برای سفر زمینی به آن انتخاب شود تا آسایش دمایی بیشتری تجربه شود.

تجربه سفر زمینی به کیش

انواع مختلف سفر زمینی به کیش

امکان چند سبک و مدل تجربه سفر زمینی به کیش وجود دارد، سفر با قطار، اتوبوس یا ماشین شخصی تجربه‌های خاص و ویژه‌ای به شمار می‌آیند و به طور جداگانه شرایط هر یک به صورت کامل توضیح داده می‌شود. برای سفر زمینی به کیش چه از طریق قطار، چه به وسیله اتوبوس و چه با ماشین شخصی بهترین گزینه رفتن به بندرعباس است و بعد از رسیدن به این بندر دیدنی می‌شود به یکی از سه بنادر لنگه، چارک یا آفتاب رفت و از طریق خلیج همیشه فارس خود را به کیش رساند یا اینکه بعد از رسیدن به بندرعباس به فرودگاه آن مراجعه کرد و به وسیله هواپیما به کیش رسید.

همان‌طور که متوجه شدید کیش اتصال جاده‌ای و ریلی با نقطه‌ای ندارد و برای تجربه سفر زمینی به کیش باید به صورت غیر مستقیم مسیر رسیدن به آن را پیمود. برای طی کردن این مسیر جذاب دو راه پیش رو است، یک اینکه به وسیله پرواز به این جزیره زیبا رسید دوم اینکه با شناورهای مخصوص حمل خودرو و مسافر برای بازدید از آن وقت گذاشت. هر یک از این گزینه‌ها شرایط خاص خود را دارند و به طور معمول مسافران و گردشگرانی که برای رفتن به کیش تمایل به سفر زمینی دارند خود را به بندرعباس می‌رسانند تا با یکی از این دو حالت به مقصد اصلی یعنی کیش بروند.

تجربه سفر زمینی به کیش

در صورتیکه با ماشین خود به بندرعباس آمدید تا با شناورهای مخصوص خودرو به کیش برسید، به چند نکته برای سفر زمینی به کیش با ماشین شخصی که حائز اهمیت است توجه ویژه داشته باشید:

  • اصل و کپی کارت خودرو، گواهینامه راننده و برگ معاینه فنی را با خود همراه داشته باشید.
  • مهم است تا پایان سفر برگه کاپوتاژ را نگه دارید.
  • بهتر است قبل از ورود به شناورهای حمل خودرو، باک بنزین را پر کنید.
  • قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در کیش با دیگر نقاط ایران تفاوتی ندارد، پس برای داشتن تجربه سفر زمینی به یادماندنی در آن به حق تقدم در چهارراه‌ها و میدان‌ها توجه خاص داشته باشید.
  • در صورتیکه با ماشین شخصی یا ماشین اجاره‌ای در کیش تردد می‌کنید خوب است بدانید بوق زدن در این جزیره ممنوع است و شامل جریمه می‌شود.
کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید