به گفته مجتبی ذوالنوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست شورای اسلامی، برای توافق هسته امروز جرات فشار ندارند و چون به اقتدار جمهوری اسلامی پی برده اند تهدیدهایشان کمتر شده است.

آخرین اخبار از مذاکرات احیای برجام / جمهوری اسلامی نمی‌خواهد از چاله خود را در چاه بیندازد

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، زمان احیای برجام برخلاف پیش‌بینی‌ها طولانی‌تر شده و مشخص نیست طرف‌های مذاکره چه زمانی به نتیجه می‌رسند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست شورای اسلامی با طرح این سوال که چرا امروز اروپایی‌ها این همه برای امضای مجدد برجام التماس می‌کنند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی نمی‌خواهد از چاله خود را در چاه بیندازد و اعلام می‌کند اگر راست می‌گویید و به دنبال توافق هستید نمی‌خواهد به‌ بهانه توافق توان هسته‌ای، اورانیوم غنی شده، سانتریفیوژهای پیشرفته ما را بگیرید و ما را به نقطه‌ای برسانید که بازگشت‌پذیری آن سخت باشد. پس پرونده اتهامات که رژیم صهیونیستی برای ما ایجاد کرده و مبنی بر ادعاهای جعلی هست را ببندید.

مجتبی ذوالنوری ادامه داد: امروز اگر با شما قراردادی توافق شود فردا از کجا معلوم که به بهانه یک برگ سند جعلی که رژیم صهیونیستی ارائه می‌دهد پرونده ما را به شورای امنیت سازمان ملل نبرید و قطعنامه‌های هفت‌گانه را برگردانید و تحریم‌ها قوی‌تر از گذشته برنگردد و چه تضمینی وجود دارد؟!

اگر تهدید نظامی برای دشمن ممکن بود به دنبال امضای قرارداد وین نبود

ذوالنوری اظهار کرد: امروز نه می‌خواهند امتیاز بدهند و نه جرات فشار آوردن بر جمهوری اسلامی ایران را دارند و زبان تهدیدشان کمرنگ شده و باید گفت دلیلش این است از اقتدار جمهوری اسلامی ایران می‌ترسند.

وی با اعلام اینکه امروز اگر تهدید نظامی برای دشمن ممکن بود و احتمال می‌داد امکان نداشت از در مذاکره با ما حرف بزند و دنبال امضای قرارداد وین باشد، افزود: امروز دشمن قدرت ما را فهمیده و دید هر جا پای خود را از گلیمش درازتر کردند فرزندان این ملت چنان ضربه شصتی به آنان نشان دادند که یادش نرود.

این نماینده مجلس بیان کرد: مردم ما هزینه برجام را دادند و حق مردم ما باید برگردد و اگر طرف مقابل صادقانه ورود پیدا کنند نماینده جمهوری اسلامی ابایی ندارد.

ذوالنوری با اشاره به اینکه امروز دنیا از پیشرفت جوانان ما متحیر است، افزود: علت این است برخی فکر می‌کنند تحریم‌ها، مشکلات و گرانی دستاورد انقلاب است و تمام رسانه‌های دنیا در این زمینه متمرکز شدند تا امید را از بین ببرند و مردم را نسبت به راهی که رفتند پشیمان کنند و علت مشکلات را انتخاب مردم در مسیر انقلاب القا کنند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید