۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۹
کد خبر: 55386842

کیش یکی از دل‌نشین‌ترین نقاط گردشگری جنوب ایران به شمار می‌آید با ما همراه باشید تا بیشتر از سفر به جزیره زیبای کیش بدانیم.

سفر به جزیره زیبای کیش

سلام نو _ سرویس گردشگری: سفر به جزیره زیبای کیش بدون شک به یکی از خاطره‌انگیزترین سفرهای ممکن تبدیل خواهد شد در صورتیکه پیش از آن تعیین شود چه سبک و مدلی برای طی کردن آن مد نظر است. یک سفری سرشار از آرامش و سکوت و استراحت یا سفری پر از تفریحات هیجان‌انگیز و بی‌تکرار؟ مهم‌تر آن که قرار است یک سفر اقتصادی تجربه شود یا سفری لوکس؟ پاسخ به هر یک از سؤالات ذکر شده مشخص‌کننده موارد مهم و تأثیرگذار در سفر خواهد بود و کمک‌کننده برای یک تجربه ناب و مثال‌زدنی.

شرایط آب‌وهوای جزیره شگفت‌انگیز کیش

منطقه آزاد کیش در شهرستان بندر لنگه استان بی‌بدیل هرمزگان و در همسایگی خلیج همیشه فارس واقع شده و به لحاظ دسته‌بندی اقلیمی دارای اقلیم گرم و مرطوب است. این نقطه از جمله نقاطی است که به صورت سالانه بالغ بر دو میلیون گردشگر و مسافر داخلی و خارجی را به خود جذب می‌کند و یکی از مقاصد جدی گردشگری در جنوب ایران محسوب می‌شود. گفتنی است که میانگین دمای سالانه کیش ۲۶.۶ درجه سلسیوس است و رطوبت آن به طور میانگین در سال ۶۰ درصد است.

برای سفر به جزیره زیبای کیش بهتر است به ساعات آفتابی زیاد آن به نسبت جزیره‌های دیگر منطقه توجه شود و رطوبت بالا در آن مورد نظر باشد. جزیره کیش در فصول بهار و تابستان چندان مسافرپذیر نیست چرا که از اواسط بهار تا اواخر تابستان دما و رطوبت هوا در آن زیاد است و سفر در این شرایط چندان مطلوب توصیف نمی‌شود، این در حالی است که فصول پاییز و زمستان جزء فصل‌های پرطرفدار کیش به شمار می‌آیند و دمای هوا بسیار مطبوع‌تر تجربه می‌شود.

جاذبه‌های گردشگری در سفر به جزیره زیبای کیش

شگفتی، هیجان و آرامش در سفر به جزیره زیبای کیش به صورت‌ها و انواع مختلف تجربه می‌شوند و این جزیره برای هر سلیقه و علاقه‌ای پاسخ درخور دارد، همین امر نشان از جاذبه‌های بی‌شمار طبیعی و گردشگری در آن است. منطقه آزاد کیش دارای فضاها و ساحل‌های بی‌نظیری برای تماشا و لذت بردن توأم با آرامش است، در این جزیره امکان داشتن تفریحات متنوع آبی و غیر آبی وجود دارد. در ادامه به معرفی چند جاذبه دیدنی و تاریخی و نیز تعدادی تفریحات مهیج در کیش پرداخته می‌شود:

بوستان آهوان: فضایی به وسعت دو هکتار با پوشش گیاهی فراوان است که در آن امکان بازدید از سی رأس آهو و تعدادی حیوان دیگر از جمله شیر، روباه، ببر و انواع پرندگان وجود دارد.

آکواریوم کیش: یکی از کامل‌ترین آکواریوم‌های ایران است که در آن انواع آبزیان بزرگ و کوچک با ویژگی‌های منحصر به فرد نگهداری می‌شود.

سفر به جزیره زیبای کیش

کشتی یونانی: از جمله نمادهای خلیج همیشه فارس به شمار می‌رود و تماشای غروب در کنار آن یک منظره حیرت‌انگیز را در ذهن ثبت می‌کند.

شهر باستانی حریره، شهر زیرزمینی کاریز، محله سفین، خانه مردم‌شناسی بومیان کیش، مسجد ماشه، کاخ الیت، روستای کهن باغو، آب‌انبار دو گنبد و پنج بادگیر، کلبه هور، بازار فرانسه،گذر هنرمندان و پارک ماهیگیر از جمله دیدنی‌های جزیره کیش به شمار می‌آیند و چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کنند.

سفر به جزیره زیبای کیش با تجربه تفریحات تکرار نشدنی و خاص آن تکمیل خواهد شد از این رو تعدادی از تفریحات آبی و غیر آبی این جزیره دوست‌داشتنی معرفی می‌شود:

فلای بورد: از تفریحات آبی کیش محسوب می‌شود که به وسیله آن امکان قرار گرفتن بالای سطح آب به شکل ایستاده فراهم می‌شود.

کایت بوردینگ: نوعی تفریح آبی- بادی که از ترکیب دو ورزش پاراگلایدر و اسکی روی آب به وجود آمده است.

پاراسل: برای انجام این تفریح بی‌نظیر نیاز است تا به یک چتر بزرگ وصل شد، چتری که با طنابی به طول ۱۵۰ متر به یک قایق تندرو اتصال دارد و با حرکت قایق، مسافر به ارتفاع بالا فرستاده می‌شود.

سافاری، پارک آبی، پرواز دو نفره، بانجی جامپینگ، دوچرخه‌سواری، شاتل‌سواری، بنانا سواری، جت‌اسکی و غواصی از دیگر تفریحات مهیج و جذاب سفر به کیش هستند که تجربه هر یک از آن‌ها به شدت توصیه می‌شود.

سفر به جزیره زیبای کیش

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید