استان گیلان جاذبه‌های فراوانی دارد. یکی از جاذبه‌های این استان آبشارهای زیبایش است. یکی از زیباترین آبشارهای گیلان، آبشار سجیران می‌باشد که در ۲۰ کیلومتری روستای رحیم آباد در بخش جنوبی قرار گرفته است.

سفری مجازی به آبشار و چشمه سجیران

سلام نو - سرویس گردشگری: آبشار سجیران که نام دیگر آن دیو رود رودسر می باشد در ۲۰ کیلومتری روستای رحیم آباد در بخش جنوبی قرار گرفته است و از جلوه های زیبا و منحصر به فرد طبیعت استان گیلان می باشد.

آبشار سجیران که در دامنه غربی کوهی به نام سماسوس قرار گرفته از پیوستن چشمه های بسیاری تشکیل شده است و برای رسیدن به این آبشار زیبا باید از مسیر کلاچای و رحیم آباد استفاده کرد که جاده این مسیر در میان رودسر و رامسر قرار گرفته است.

سفری مجازی به آبشار و چشمه سجیران

استان گیلان دارای جاذبه های طبیعی بسیار است که شهرستان رودسر نیز از این طبیعت زیبا بهره مند است. از جاذبه های رودسر آبشار و چشمه معدنی سجیران را به شما معرفی میکنیم. این آبشار از تفرجگاههای مهم مردم منطقه و  استان است و با ۶۰ متر ارتفاع همچون دیواری عظیم در برابر دیدگانتان به تصویر کشیده شده است. همچنین چشمه آب  معدنی سجیران که فواید بیشمار دارد از جلوه های اعجاز انگیز این منطقه از ایران کهن است. این چشمه بعنوان سنگ شکن کلیه و درمان کننده قارچهای پوست و ناخن در منطقه از اعتبار بسیار برخوردار است. طبیعت دلنشین رودسر مجموعه ایست از زیبایی های طبیعی و بکر که با تماشای آن هم می توان از منظره کوهستان لذت برد و هم می توان از تماشای طبیعت ساحلی خزر بهره مند شد که باعث ایجاد منظره ای از انبوه درختان جنگلی در میان کوهستان، دشت های پر گل و رودخانه های خروشان شده است.

سفری مجازی به آبشار و چشمه سجیران

 چشمه آب معدنی سجیران

از دیگر جاذبه های طبیعی این منطقه می توان به چشمه آب معدنی سجیران اشاره کرد که در منطقه اشکور علیا واقع شده است. آب معدنی این چشمه بسیار گوارا بوده و برای درمان سنگ کلیه نیز مفید واقع است.

چشمه آب معدنی سجیران در منطقه اشکورعلیا در بالادست روستا های نیلو، جیرکل، سجیران (در قسمت شمال شرقی) قرار دارد، گفته می شود این آب معدنی در درمان سنگ کلیه موثر است، حتی مبتلایان به سنگ کلیه آب چشمه را در بطری ریخته و به محل سکونت خود می برند، البته براساس نظر کارشناسان بدیهی است که با از بین رفتن گاز و فعل و انفعالاتی که انجام می شود آب، برخی از خواص درمانی خود را از دست می دهد و بهتر است با حضور در منطقه از فواید آب این چشمه بهره مند شد.

آب چشمه سجیران بسیار گواراست به طوری که برخی از افراد در مدت ۱۵ دقیقه سه لیتر از آن را به آسانی می نوشند، آب این چشمه جرم و رسوب را به راحتی و در مدتی کم حل می کند، درآزمایش های به عمل آمده آب این چشمه برخی از انواع سنگ کلیه را در مدتی کمتر از یک شبانه روز کاملا در خود حل کرده است.

می گویند استحمام با آب چشمه سجیران در درمان بیماریهای پوستی بخصوص قارچ انگشتان و سایر نقاط بدن تاثیر زیادی دارد، به طوری که پس از یکی دو بار استفاده از آب این چشمه، این بیماری بهبود یافته و پوست به حالت عادی بر می گردد.

سفری مجازی به آبشار و چشمه سجیران

ویژگی‌های گردشگری سجیران 

علاوه بر آبشار سجیران، پل رود که مهمترین عامل آبادانی این منطقه و روستاهای مجاور است، از دیدنی های این منطقه است. این رودخانه از چشمه سارهای دامنه شمالی کوه های خشه چال، لارگ و سراش و دامنه های جنوبی کوه های تنوره کش و پیلارتبار در شصت و پنج کیلومتری جنوب شرقی رودسر سرچشمه می گیرد. این رودخانه پس از طی کردن مسیری پرپیچ و خم و پرشیب از سجیران گذشته و وارد دشت ساحلی شده و پس از ساختن دلتایی وسیع به دریای خزر می پیوندد. همچنین در سی کیلومتری جنوب غرب رودسر جاده ای بسیار زیبا پس از گذشتن از کومله، اتاق ورو سطل سر به روستای خرما منتهی می شود که در اطراف این روستا نیز آبشارهای بسیار زیبا و بکری یافت می شود.

سفری مجازی به آبشار و چشمه سجیران

مسیر دسترسی

محل دقیق آبشار سجیران و چشمه معدنی سجیران را از بومیان پرس و جو کنید.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید