۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷
کد خبر: 55384060

خانه بوم گردی مریوان که با عنوان اقامتگاه بوم گردی نشینگه ی بنار مریوان نیز شناخته می‌شود، حکم مسافرخانه را برای مسافران این شهر اجرا می‌کند.

خانه بوم گردی مریوان

سلام نو - سرویس گردشگری: مریوان یکی از شهرستان‌های مرزی استان کردستان است که از شمال به سقز، از جنوب شرقی به سرو آباد، از غرب به شهر پنجوین کشور عراق و از شرق به سنندج  ختم می‌شود. خانه بوم گردی مریوان که با عنوان اقامتگاه بوم گردی نشینگه ی بنار مریوان نیز شناخته می‌شود، حکم مسافرخانه را برای مسافران این شهر اجرا می‌کند.

اقامتگاه بوم گردی مریوان علاوه بر کاربری که دارد و خدمتی که ارائه می‌دهد، یک مکان سنتی منحصر به فرد جهت بازدید به شمار می‌آید. از این رو قصد داریم در ادامه این مقاله به نقد و معرفی خانه بوم گردی نشینگه ی بنار مریوان و خود این شهرستان بپردازیم تا سفر آسوده‌تری را برای شما رقم بزنیم.

خانه بوم گردی مریوان و اقمتگاه نشینگه ی بنار

طبیعت ناب و زیبای مریوان به اندازه‌ای دلنشین و جذاب است که بالطبع هیچ‌کس قادر نخواهد بود که از آن دست بکشد. سفر به مریوان همچون سفر به بهشتی گمشده در منطقه پنهان ایران است. اما قطعا هر سفری ملزم به حضور یک سری امکانات می‌باشد که بدون آن‌ها نمی‌توان به مسافرت پرداخت.

محل اقامت و غذا از جمله خدماتی هستند که در هر سفری موردنیاز هستند و بی‌شک اگر نباشند نمی‌توان بیش از چند ساعت در محل مذکور اسکان یافت. در همین راستا اقامتگاه بوم گردی نشینگه ی بنار مریوان اینجاست تا سفر شما را تکمیل کند و لذت زیبایی مریوان را دو چندان سازد.

خانه بوم گردی مریوان یک نوع مسافرخانه یا هتل است که اتاق‌هایی سوئیت مانند دارد. این سوئیت‌ها با سبک معماری سنتی ساخته شده‌اند و نحوه چیدمان وسیله‌ها نیز گویای رسم قدیم است. سرویس بهداشتی‌ها درون هر سوئیت موجود هستند.

خانه بوم گردی مریوان

کیفیت غذای خانه بوم گردی مریوان زبان‌زد است و بدون ذره‌ای اغراق می‌توانیم چنین ادعا کنیم که شما با هر سه وعده صبحانه، نهار و شام خانه بوم گردی قادر به خوردن انگشتانتان نیز خواهید بود.

طریقه برخورد پرسنل، مهمان‌نوازی و خدمات کادر مسئول در یک کلام فوق‌العاده است. طبع دوستی و مهربانی منطقه کرد نشین سبب شده است تا کادر خدمات‌دهنده این مسافرخانه به قدری مطلوب باشد که شما بخواهید بیش از زمان مقرر شده در این اقامتگاه وقت بگذرانید!

نظافت اصل مهمی در محل اسکان در سفر به شمار می‌آید. از این جهت خانه بوم گردی مریوان یا نشینگه ی بنار از سطح بهداشت و نظافت مناسبی برخوردار است و مدام سرویس می‌شود.

مهیج‌ترین و بهترین بخش داستان نمای خانه بوم گردی مریوان است. مگر می‌شود در این خانه اقامت داشت و از طبیعت زیبا و بکر مریوان حیرت نکرد؟ چه بسا که در فضای سرسبز و به دور از هر دغدغه شهری نشست و فنجانی چای نوشید. نمای این اقامتگاه سنتی آنچنان زیبا و دلنشین است که می‌توانید ساعت‌ها پشت پنجره بایستید و در هوای عاری از هرگونه آلودگی به منظره سبز و خرم مریوان خیره شوید. گل‌های رنگی و زیبا، درختان تنومند و استوار، کوه‌های سر به فلک کشیده و عطر خوش بوی گیاهان صحرایی تنها گوشه‌ای از زیبایی‌های ملموس مریوان هستند که با اقامت در خانه بوم گردی این شهر از آن‌ها بهره‌مند خواهید شد.

البته موضوعی که نارضایتی ساکنان خانه بوم گردی مریوان را به همراه داشته، در باب تنوع غذایی بوده است. گویا تنوع غذایی این استراحتگاه تنها شامل دو نوع مرغ کبابی و ماهی کبابی است که البته سایر وعده‌های خدمات‌دهی غذایی مشکلی نداشته است و همچنان طعم و کیفیت غذاها مشمول رضایت کامل‌ مشتری شده‌اند.

خانه بوم گردی مریوان و نگاهی به فضای گردشگری مریوان

همان‌طور که پیش از این اشاره کردیم، شهر مریوان یکی از مناطق مرزی کشور محسوب می‌شود که در استان کردستان قرار دارد. این شهر به عنوان یکی از مکان‌های تفریحی و زیبای کشور به حساب می‌آید. طبیعت بکر و فوق‌العاده زیبای مریوان به سبب قرارگیری این منطقه در نزدیکی دریاچه‌ زریوار و منطقه اورامان شگفت‌انگیز است. چشم‌اندازهای حیرت‌آور مریوان که دارای اقلیم کوهستانی و مطلوب هستند، مریوان را به یک مکان مطلوب جهت گردشگری در غرب کشور تبدیل کرده‌اند.

شهر مریوان از گذشته تا کنون یک منطقه طبیعی است که مکان‌های تاریخی متعددی را در بطن خود متولد کرده است که قدمت باستانی سرزمین ایران را به رخ می‌کشند.

با تمام این اوصاف سفر به مریوان می‌تواند یکی از اهداف شورانگیز شما باشد که قادر است شما را از فضای آلوده شهری دور سازد و برای مدتی جان و جسمتان را در طبیعت ناب الهی جلا دهد.

خانه بوم گردی مریوان

از جمله مکان‌های تاریخی که شما می‌توانید با اقامت در خانه بوم گردی مریوان از زیبایی‌های آن‌ها نیز لذت ببرید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دریاچه زریوار، اورامان، دشت بیلو، آبشار گویله، قلعه مریوان، منطقه تفریحی قمچیان و..

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید