مشهد مکان‌های دیدنی بسیاری را در خود جای داده است، یکی از زیباترین مکان‌های تفریحی در این استان مجتمع چالیدره است که در منطقه کوهستانی واقع شده است و امکانات فراوانی دارد.

در سفر به مشهد تفریح در چالیدره را از دست ندهید

سلام نو_ سرویس گردشگری: چالیدره یکی از مکان ‌های تفریحی خراسان رضوی در اطراف مشهد است که در منطقه ای کوهستانی واقع شده است. دریاچه سد چالیدره که برای آبیاری باغ‌ های اطراف طرقبه استفاده می شود، دارای امکانات تفریحی مانند قایق سواری، ماهیگیری و رستوران است. علاوه بر این، وسایل بازی برای کودکان، غواصی و کشتی شناور پذیرایی نیز از جذابیت های ویژه این مجموعه است. این منطقه گردشگری با وسعتی بالغ بر ۱۶۰ هکتار (۱۶۰۰۰۰ هزار مترمربع) دارای آب و هوای مطبوع و موقعیت جغرافیایی و اقتصادی ویژه در شهر مشهد است. وجود امکانات گردشگری متنوع، محیطی آرامش بخش و چشم اندازهای زیبا سبب گردیده تا این منطقه گردشگری طرفداران زیادی داشته باشد.

در سفر به مشهد چالیدره را از دست ندهید

سرگذشت مجتمع گردشگری چالیدره مشهد

بین سال‌های ۱۳۷۶ -۱۳۸۱ به منظور توزیع عادلانه آب برای کشاورزی باغات منطقه طرقبه با همکاری شهرداری طرقبه و شرکت آب منطقه‌ای خراسان، سد آبی به نام چالیدره بر روی رودخانه جاغرق ساخته شد. این سد روی یکی از سرشاخه‌های فصلی حوضه آبریز گلستان قرار دارد. در ابتدا این اقدام برای آبادانی و تقسیم عادلانه آب در مناطق اطراف بود اما در ادامه موجب پدید آمدن دریاچه مصنوعی‌ زیبایی گردید و به مرور با تکمیل دیگر امکانات تفریحی امروز به یکی جاذبه‌های گردشگری مشهد تبدیل گشته است. در حال حاضر، این مجموعه را می‌توان یکی مهم‌ترین مراکز تفریحی و رفاهی در شهرستان طرقبه و مشهد دانست. زیرا روزانه پذیرای بیش از چندین هزار نفر گردشگر است.

چالیدره چه امکاناتی دارد؟

آلاچیق های زیبا، رستوران، قایقرانی با قایق های پدالی، سواری، استفاده از کایت، زیپ لاین، ماهیگیری، تله سیژ، تله کابین و بانجی جامپینگ در این مکان فراهم است.  امکاناتی مثل وسایل بازی برای کودکان، غواصی و کشتی شناور پذیرایی نیز وجود دارد. مجموعه تفریحی چالیدره مشهد برای استفاده عموم گردشگران آزاد است و برای وسایل نقلیه مسافران و بازدید کنندگان پارکینگی در نظر گرفته شده است. چالیدره دارای یک ترن نیز هست که مسافران و گردشگران را از مناطق پایینی دره بالا می آورد. مسیر آن هم بر روی خاک و هم بر روی قسمتی از دریاچه می ‌باشد و مسافتی حدود ۲۷۰ متر را طی می ‌کند. تمام این امکانات برای خانواده ها فراهم شده است تا عموم مردم بتوانند روزی دلچسب و بیاد ماندنی را در این مکان سپری کنند.

در سفر به مشهد چالیدره را از دست ندهید

 بازدید از مجتمع گردشگری چالیدره چه قدر هزینه دارد؟

برای بازدید از مجتمع گردشگری چالیدره مشهد و گردش و تفریح در این مکان هیجان انگیز باید هزینه‌ای پرداخت کرد و بلیط ورودیه آن را تهیه نمود. این هزینه معمولا بر حسب تعداد گردشگران و فصل مسافرتی شما متغیر خواهد بود. پس از پرداخت این هزینه شما می‌توانید حداقل ۳ تا ۵ ساعت از زمان سفر خودتان به شهر مشهد را به خاطره‌سازی در این مجموعه دوست داشتنی اختصاص دهید.

مناسب‌ترین فصل سفر به چالیدره مشهد

شش ماه اول سال بهترین زمان گردش در چالیدره مشهد است، زیرا با توجه به کوهستانی بودن منطقه، برخی از امکانات چالیدره همچون غواصی در فصل سرما ارائه نمی ‌گردد، ولی پاییز و زمستان چالیدره نیز زیبایی های خود را دارد.

در سفر به مشهد چالیدره را از دست ندهید

موقعیت مکانی

چالیدره در استان خراسان رضوی، طرقبه مشهد قرار دارد. فاصله مشهد تا چالیدره حدود ۱۷ کیلومتر است. برای رفتن به چالیدره شما باید از بلوار وکیل آباد عبور کرده وارد جاده طرقبه شوید. سپس از جاده جدید طرقبه به میدان طرقبه می رسید که در سمت راست میدان طرقبه، تابلوهای راهنمای چالیدره وجود دارد که شما را تا این منطقه گردشگری راهنمایی میکند.

اگر وسیله حمل و نقل شخصی ندارید به راحتی میتوانید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید، به این صورت که به وسیله مترو تا ابتدای طرقبه بروید سپس با تاکسی های موجود خود را به سد چالیدره برسانید. مسیری های اتوبوس بی ار تی نیز از دستگرد شروع شده تا بعد از احمد آباد میرود.

مکان‌های دیدنی در نزدیکی مجتمع گردشگری چالیدره مشهد

باغ وکیل آباد: ۱۲ کیلومتر
سرزمین موج های خروشان طرقبه: ۱۳ کیلومتر
بوستان مینیاتوری: ۲۱ کیلومتر

در سفر به مشهد چالیدره را از دست ندهید

هتل‌های نزدیک به مجتمع گردشگری چالیدره مشهد

هتل بام طرقبه: ۵ کیلومتر
هتل سحاب: ۷.۲ کیلومتر
هتل پارک حیات: ۹ کیلومتر

نزدیکترین رستوران‌ها به مجتمع گردشگری چالیدره مشهد

رستوران چالی دو: ۵۰ متر
رستوران آبنوس: ۴.۲ کیلومتر
رستوران نگارستان عنبران: ۴.۷ کیلومتر

کد خبرنگار: ۲۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    1 0
    حیف از پول که برای چالیدره خرج کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید