اسکمو آلبالویی یا همان بستنی یخی آلبالویی یکی از انواع بستنی یخی‌های خوشمزه و مناسب برای روزهای گرم سال است که اکثراً افراد آن را به صورت آماده از بازار تهیه می کنند، در این مطلب طرز تهیه مرحله به مرحله اسکمو آلبالویی را به شما عزیزان آموزش داده ایم که در ادامه مشاهده خواهید کرد.

نحوه درست کردن اسکمو یا همان بستنی یخی آلبالویی مناسب روزهای گرم تابستان + طرز تهیه مرحله به مرحله

به گزارش سلام نو، اسکمو آلبالویی یکی از انواع بستنی یخی‌های خوشمزه و بین المللی است که با طعم و رسپی‌های مختلفی درست می‌شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اسکمو آلبالویی با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه بستنی یخی آلبالویی ( ۴ نفر )

آلبالو:  ۲ پیمانه

آلو:  ۱ پیمانه

آب:  ½ پیمانه

گلپر:   ½ قاشق چایخوری

نمک: به مقدار کافی

طرز تهیه اسکمو آلبالویی ؛ بستنی یخی

مرحله اول

برای تهیه اسکمو آلبالویی خوشمزه در ابتدای کار آلبالو و آلوها را شسته و هسته آنها را جدا می‌کنیم. حالا پوست آلوها را جدا کرده و خرد می‌کنیم، سپس به همراه آلبالوها درون یک قابلمه مناسب می‌ریزیم.

مرحله دوم

حالا آب را به همراه نمک و گلپر به قابلمه اضافه کرده و قابلمه را روی حرارت قرار می‌دهیم. در ادامه اجازه می دهیم آلبالوها به مدت ۳۰ دقیقه بپزند تا کاملا پخته و نرم شوند، سپس قابلمه را از روی حرارت بر می‌داریم.

طرز تهیه اسکمو آلبالویی | فوت و فن درست کردن بستنی یخی خوشمزه

مرحله سوم

حالا آلبالوها را با پشت قاشق به صورتی که تکه های آلبالو کاملا له نشوند، له می‌کنیم. در ادامه درون قالب پاپسیکل چوب بستنی گذاشته و مایه اسکمو را درون قالب می ریزیم، سپس قالب را درون فریزر می‌گذاریم.

مرحله چهارم

در صورت نبود قالب و چوب بستنی، مایه اسکمو را درون لیوان‌های فلزی ریخته و به مدت ۵ ساعت درون فریزر قرار می‌دهیم تا کاملا منجمد شود. در نهایت اسکمو را از فریزر خارج کرده و سرو می‌کنیم. نوش جان. / برترین‌ها

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید