۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
کد خبر: 55382122

لوستر یکی از لوازم زینت بخش در هر خانه ای به حساب می آید و در جلوه بخشیدن به نمای درونی ساختمان بسیار مؤثر است. به همین خاطر بورس لوستر و قطعات لوستر در شهرهای مختلف ایران جزو مکان‏های پر تردد، نورانی، متنوع و البته دارای طرفداران بسیاری است.

بورس قطعات لوستر کجاست؟

در واقع باید عنوان کرد که بازار لوازم لوستر و چراغ‏های تزئینی از سال های پیشین در ایران وجود داشته است. ساخت لوستر و قطعات آن نیازمند ظرافت، دقت و خلاقیت بسیار بالایی است و ایرانیان نیز نشان داده اند که از ذوق و خلاقیت نسبتاً خوبی در این زمینه برخوردار هستند. همین امر نیز موجب شده است که بورس قطعات لوستر در ایران مورد توجه قرار گیرد و در پایتخت چندین محل به عنوان بورس خرید و فروش این قطعات شناخته شود.

وضعیت بورس قطعات لوستر

بورس قطعات لوستر در سال های اخیر وضعیت خوبی را سپری نمی کند؛ چرا که بازار لوازم لوستر و دیگر انواع بازارها در ایران در شرایط تورم قرار دارند که این وضعیت باعث تضعیف بسیاری از تولیدکنندگان این صنعت شده است. با این حال، صنعتگران این حوزه از فعالیت سر باز نزده و همچنان به تولید ادامه داده و به دنبال راه های فروش جدید و توسعه بازار خود هستند. در این میان، صنایع تولیدی قصر زرین با بیش از نیم قرن تجربه در تولید قطعات لوستر به روش های ریخته گری سنتی و مومی و همچنین روش های نوین دایکاست، سالانه بر تنوع محصولات خود افزوده و مدل های جدید لوستر های سقفی، لوستر دیواری و پایه های شمعدانی را به بازار لوستر عرضه و معرفی نموده است.

در بازار لوازم لوستر چه نوع قطعاتی یافت می شود؟

ساخت لوستر نیازمند قطعات و اجزایی است که دارای کیفیت و زیبایی مطلوبی باشند. قطعات لوستر قصر زرین شامل انواع و اندازه های متعددی است که می توان به بدنه لوستر، ستون، کاسه پایینی، تاج بالایی، زنجیرها، بازو، پایه لامپ، لامپ، جای لامپ، پاندالوگ و توپ پایینی اشاره کرد. در واقع اگر جزو تولیدکنندگان لوستر هستید و قصد خرید قطعات لوستر با کیفیت و قیمت مناسب را دارید می توانید از شعب مختلف این تولیدکننده در تهران قطعات مورد نیاز خود را تهیه نمایید. قطعات لوستر قصر زرین سال هاست که جایگاه خود را در بازار لوازم لوستر پیدا کرده و دارای محبوبیت و طرفداران بسیاری در این حوزه می باشد.

                                                   تنوع محصولات قطعات لوستر و چراغ های تزئینی
                                                   تنوع محصولات قطعات لوستر و چراغ های تزئینی

انواع لوستر

▪︎  دیوارکوب ها: نصب لوسترهای دیوارکوب بر روی دیوار انجام می شود. می توان این نوع لوسترها را در ورودی ها، راهروها و یا اتاق خواب ها نصب نمود.

▪︎  لوستر شاخه ای: دسته بندی لوسترهای شاخه ای با توجه به تعداد شاخه های آن صورت می گیرد. البته باید عنوان کرد که به لوسترهای شاخه ای نیز لوستر کلاسیک گفته می شود. محبوبیت این نوع لوسترها از سابق در بین مردم وجود داشته است.

▪︎  لوستر چند طبقه ای: از لوسترهای طبقه ای در اماکنی بیشتر به کار می رود که ارتفاع سقف آن بلند است. اماکنی همچون: مساجد، رستوران ها و تالارها از لوسترهای چندطبقه ای بیشتر استفاده می کنند.

نمونه لوستر شاخه ای کلاسیک
عنوان

روش ساخت قطعات لوستر قصرزرین

تولید قطعات لوستر قصر زرین به روش های مختلفی انجام می شود. قطعات لوستر قصر زرین در دو نوع قطعات برنجی و قطعات چینی و سرامیکی وجود دارند. این مجموعه قطعاتی همچون: شاخه، شاخک، ستون، در طوقه، رینگ، زنبق و پایه شمعدانی تولید می کند. ساخت این قطعات به روش ریخته گری مومی و سنتی و یا به روش دایکاست و ریخته گری دقیق صورت می گیرد.

در ادامه باید عنوان کرد که برای ساخت قطعات لوستر قصر زرین به تخصص های متنوعی همچون: تراش کاری، خم کاری، پرس کاری، ریخته گری، آب کاری، قلم زنی و ... نیاز است که فرآیند طراحی قالب تا تولید محصول را در بر می‏گیرد.

تولید به روش دایکاست از مزایای متنوعی برخوردار است و امکان بهرمندی از طرح های ظریف و پیچیده را مهیا می کند. با استفاده از روش دایکاست سرعت تولید قطعات لوستر در تعداد بالا میسر است. همچنین باید خاطر نشان کرد که برای به کار گیری روش دایکاست در ساخت قطعات لوستر نیاز به سرمایه گذاری عظیمی است و تولید در تیراژ بالا می تواند مقرون به صرفه باشد.

برای خرید قطعات لوستر در تهران به کجا مراجعه کنیم؟

تقریباً در جمع تولیدکنندگان تمامی مراکز و شهرک های صنعتی استان ها، تولیدکنندگان و عرضه کنندگان انواع لوستر و چراغ های تزئینی هم مشغول به فعالیت اقتصادی هستند اما تعداد تولیدکنندگان قطعات لوستر در ایران آن هم به روش دایکاست زیاد نیست. فعالان این صنعت اگر قصد خرید از قطعات و لوازم لوستر را از مرکز ایران دارند معمولاً به دو نقطه از شهر تهران مراجعه می کنند. افرادی که مایل به خرید از بازار تهران هستند به خیابان پانزده خرداد حوالی ابوسعید رفته و خرید انجام می دهند اما کسانی که از ترافیک تهران و طرح های محدود کننده تردد در مرکز شهر پرهیز می کنند به خیابان خاوران مراجعه کرده و لوازم لوستر موردنیاز را تهیه می نمایند. مجوعه قصر زرین نیز در هر دو منطقه که به عنوان بورس قطعات لوستر شناخته شده شعبه داشته و خدمت رسانی می کند.

قطعات لوستر مورد نیاز خود را از مجموعه قصر زرین بخرید

در تهران مناطق و مجموعه های متنوعی به عنوان بورس قطعات لوستر معرفی شده اند که مجموعه قصر زرین یکی از این شرکت ها است. مجموعه قصر زرین یکی از شرکت های سازنده قطعات لوستر است که فعالیت خود را از سال ۱۳۴۷ آغاز نموده است. این مجموعه توانسته است با ساخت و تولید قطعات لوستر باکیفیت مطلوب به عنوان یکی از برترین و مورد اعتمادترین شرکت ها در بازار لوازم لوستر تهران شناخته شود. در واقع اگر قصد خرید قطعات لوستر، چراغ های تزئینی سقفی و دیواری، کنار سالنی و ... دارید می توانید محصولات و لوازم مورد نیاز خود را از مجموعه قصر زرین تهیه نمایید. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این مجموعه و راه ارتباطی از طریق این لینک امکان برقرای ارتباط و دریافت راهنمایی تا مرحله خرید و پشتیبانی های پس از خرید بهره مند گردید. برای مراجعه به نشانی اینترنتی قطعات لوستر قصر زرین نیز به سایت ghasrezarin.ir مراجعه کنید و در صورت بروز هر گونه سؤال می توانید با شماره های درج شده در این سایت تماس بگیرید و از کارکنان این مجموعه مشورت بگیرید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید