آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل گفت: صادرات غلات از بنادر اوکراین مانع افزایش قیمت غلات در سراسر دنیا می شود.

گوترش خواستار تداوم صادارت غلات اوکراین شد

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، دبیر کل سازمان ملل بر اهمیت اجرای توافق نامه چند جانبه صادرات غلات از بنادر اوکراین تاکید کرد.

«آنتونیو گوترش» امروز شنبه در اظهاراتی عنوان کرد که صادرات غلات اوکراین و روسیه به دیگر کشورهای دنیا از آن جهت حائز اهمیت است که مانع افزایش قیمت غلات در سراسر دنیا می شود.

دبیر کل سازمان ملل، با یادآوری توافقنامه اخیر میان روسیه و اوکراین با میانجی گری سازمان ملل، گفت که به واسطه این توافق تا به امروز بیش از ۵۰ هزار تن غلات از بنادر اوکراین صادر شده است.

در حالیکه بنا به اعلام دولت ترکیه روند بارگیری غلات در بنادر اوکراین ادامه دارد، این مقام سازمان ملل تاکید کرد: برخی کشورهای آفریقایی در حال حاضر با کمبود شدید مواد غذایی مواجهه هستند و بنابراین امید به تداوم حمل و نقل غلات از اوکراین داریم.

وزارت دفاع ترکیه امروز اعلام کرد که تعداد کل کشتی هایی که بنادر دریای سیاه اوکراین را بر مبنای قرارداد صادرات غلات با میانجیگری سازمان ملل متحد ترک کرده اند، به ۲۷ کشتی رسیده است.

لازم به ذکر است که نمایندگان دولت روسیه، اوکراین در ۲۲ جولای (۳۱ تیر) توافقنامه‌ای را در استانبول امضا کردند که به موجب آن محدودیت صادرات محصولات کشاورزی و کودهای روسی برداشته شد. دو طرف روسی و اوکراینی توافق کردند تا صادرات غلات از بنادر دریای سیاه از سر گرفته شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید