اگر می خواهید در حوزه صادرات بادام فعالیت کنید، باغ بادام دارید و به خرید نهال بادام با کیفیت فکر می کنید، پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان نهالستان پالیز تماس بگیرید.

با خرید نهال بادام به بازارهای صادراتی راه پیدا کنید

نمی‌توان از نقش صادرات آجیل و درآمدزایی آن برای کشور غافل شد. خرید نهال بادام و پرورش انواع بادام های مرغوب و با کیفیت، گام بزرگی در این حوزه به شمار می رود. رونق صادرات انواع بادام به کشورهای مختلف در چند سال اخیر قابل توجه بوده است و ایران هم سهم خوبی از این بازار را به خود اختصاص داده است. اگرچه کشور ایالات متحده آمریکا بزرگترین صادر کننده بادام است، و حدود ۶۰ درصد از بازار را در سال ۲۰۲۰ به خود اختصاص داده، اما کشور ایران هم به خوبی توانسته در این میدان بدرخشد.

باغداران در مناطق مختلف آب و هوایی در ایران، از مناطق گرم و خشک گرفته تا مناطق معتدل، نسبت به راه اندازی باغ میوه، باغ گردو و باغ بادام اقدام می‌کنند. خرید نهال بادام با کیفیت، نهال های سالم و شناسنامه دار مورد تایید جهاد کشاورزی، اولین اقدام در ورود به بازارهای جهانی محسوب می شود.

با این مقدمه می خواهیم وارد بحث خرید نهال بادام خوشه ای، خرید نهال بادام اصلاح شده و بررسی وضعیت صادرات بادام در بازارهای جهانی شویم. به این ترتیب اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که می خواهید نهال بادام بخرید و به صادرات بادام فکر می کنید، این مطلب می تواند برایتان مفید واقع شود.

مزایای خرید نهال بادام خوشه ای چیست؟

با خرید نهال بادام به بازارهای صادراتی راه پیدا کنید

یکی از بهترین راه هایی که به باغداران باغ بادام کمک می‌کند تا به بازارهای صادراتی راه پیدا کنند، خرید نهال بادام خوشه ای است. حال ممکن است این سوال را بپرسید که چطور این امکان وجود دارد! پاسخ، بسیار ساده است؛ اما در عمل باغداران باید تلاش زیادی را به کار ببرند تا بادام های مرغوب تولید گردد و از هر نظر استانداردهای صادراتی را کسب کند.

بادام یک ماده مغذی است که هم به صورت خام در آجیل مصرف می شود و هم برای تهیه انواع غذا، شیرینی، دسر و کیک کاربرد دارد. اگر بادام های مرغوب در یک باغ حاصل گردد و مورد تایید مشتریان خارجی قرار بگیرد، به دست آوردن بازارهای صادراتی کار چندان سختی نیست. یکی از کارهایی که میتوان انجام داد، خرید بهترین ارقام نهال بادام خوشه ای است. باغداران باید از باغ خود، نهایت مراقبت و محافظت را به عمل بیاورند تا بادام ها هم مغز درشت تری داشته باشند و هم طعم بهتری را ارائه دهند.

پس از خرید نهال بادام باید آنها را به درستی در باغ بکارید و آبیاری کنید؛ کوددهی را با حجم مناسب و در زمان مناسب انجام دهید؛ در زمان بلوغ درختان بادام باید آنها را هرس کنید و از همه مهمتر، مراقب آفت ها و بیماری های درخت بادام باشید. تمام این اقدامات مستلزم تلاش های شبانه روزی است و بدون شک وقتی درختان بادام به باردهی می رسند و افزایش بازدهی را مشاهده کردید، قطعاً می ‌توانید برای صادرات بادام هم اقدام کنید.

انواع نهال بادام خوشه ای از جمله نهال بادام آذر، نهال بادام سوپرنوا، نهال بادام مامایی، نهال بادام فرانیس، نهال بادام تونو را می توانید برای توسعه باغ بادام یا احداث باغ جدید خریداری کنید. نهال های خوشه‌ای، سازگاری خوبی با مناطق سردسیری دارند و بسیاری از ویژگی های آن ارتقا یافته است. از نهال های بادام خوشه ای تا حداکثر پنج تن بادام مرغوب می توانید برداشت کنید.

 برای خرید بهترین نهال های بادام می توانید از طریق نهالستان معتبر در کشور اقدام نمایید. در پایان همین مطلب، بهترین مرجع را برای این کار به شما معرفی خواهیم کرد.

مزایای خرید نهال بادام اصلاح شده چیست؟

با خرید نهال بادام به بازارهای صادراتی راه پیدا کنید

دومین گزینه در کنار نهال بادام خوشه ای که باغداران را به بازارهای صادراتی وارد می کند، خرید نهال بادام اصلاح شده است. همانطور که از نام این نهال ها آشکار می باشد، نهال های اصلاح شده در بسیاری از ویژگی های فیزیکی و ژنوتیپی ارتقا پیدا کرده‌اند، پس نقاط ضعف و قوت آنها بهبود پیدا کرده است و بنابراین با شرایط اقلیمی مناطق مختلف سازگار هستند. اگر می خواهید بهترین ارقام بادام را با توجیه اقتصادی بخرید، نهال های اصلاح شده بهترین گزینه هستند.

خرید نهال بادام فرانیس، نهال بادام آذر، نهال بادام تونو، نهال بادام نون پاریل، نهال بادام مامایی و نهال بادام سوپرنوا هرکدام می توانند سودآوری خوبی برای باغ بادام داشته باشند. این نهال ها به طور متوسط در هر هکتار می توانند تا حداکثر پنج تن باردهی داشته باشند. کیفیت مغز بادام های تولید شده از هر نظر عالی است. این می تواند فرصتی باشد تا باغداران، بادام های خود را به مشتریان خارجی معرفی کنند.

اگر از باغ بادام به درستی مراقبت کنید، کوددهی را انجام دهید، آبیاری صحیح انجام دهید و از همه مهمتر مراقب آفت های درخت بادام، عفونت های قارچی و بیماری های مختلف باشید، بادام ها در موقع موعد مقرر به بار می نشینند و شما سودآوری خوبی خواهید داشت. با یک روش بازاریابی صحیح و اصولی می توان بادام ها را به کشورهای مختلف هم صادر کرد.

از آنجایی که تقاضا برای خرید بادام در کشورهای مختلف آمار قابل توجهی را به خود اختصاص داده، در قسمت بعدی نگاهی بر بازارهای صادرات بادام خواهیم داشت. این اطلاعات کمک می کنند باغداران برای توسعه باغ خود هر چه سریعتر اقدام نمایند.

صادرات بادام + نگاهی بر بازارهای جهانی

کشور آمریکا در سال ۲۰۲۱ رتبه اول را در صادرات بادام پوست کنده داشته است. با نگاه بر آمارهایی که در این بازار ثبت شده، نتایج نشان داده که یک رشد قابل توجه در یک دوره پنج ساله، از سال ۲۰۱۷ برای صادرات بادام ثبت شده است. ارزش بادام های صادراتی در دو سال اخیر تقریباً با یک عدد مشخصی، ثابت مانده است. پنج کشور صادر کننده بادام در جهان به ترتیب شامل آمریکا، اسپانیا، استرالیا، آلمان و ایتالیا هستند. این کشورها منابعی هستند که بیشتر از ۹۰ درصد کل بادام صادراتی جهان را تامین می کنند.

صادرات بادام از کشورهای آسیایی حدود ۵ درصد از کل بازار جهانی را به خود اختصاص داده است. در یک رتبه بندی که انجام گرفته، در میان ۱۵ کشور برتر صادر کننده بادام، کشور ایران رتبه چهاردهم را به خود اختصاص داده است. سهم ایران در این بازار حدود پنج دهم درصد می باشد. رتبه ایران برای صادرات بادام همراه با پوسته به کشورهای مختلف در میان ۱۵ کشور برتر، جایگاه ۱۲ می باشد. این آمار یک رشد مثبت را نشان می دهد.

با توجه به بازارهای صادراتی بادام و رتبه ایران در این حوزه به راحتی می‌توان نتیجه گرفت که با خرید نهال بادام و پرورش بادام های باکیفیت، درشت و مرغوب و خوش طعم، مسیر برای ورود به صادرات بادام هموار تر است؛ پس چه بهتر که باغداران با یک اقدام هوشمندانه بتوانند نهال ها را در موعد مناسب خریداری کنند، در باغ بکارند و از آن به خوبی مراقبت به عمل بیاورند.

خرید نهال بادام از نهالستان پالیز

با خرید نهال بادام به بازارهای صادراتی راه پیدا کنید

اگر می خواهید در حوزه صادرات بادام فعالیت کنید، باغ بادام دارید و به خرید نهال بادام با کیفیت فکر می کنید، پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان نهالستان پالیز تماس بگیرید. این نهالستان، بزرگترین مجموعه در کشور است که در استان آذربایجان غربی فعالیت می کند و با تکیه بر بیشتر از ۵۰ سال سابقه، راهنمای خوبی برای تامین نهال مجوزدار و شناسنامه دار است. همین حالا با کارشناسان نهالستان تماس بگیرید و شرایط خرید نهال و قیمت نهال بادام را جویا شوید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید