نئوکلاسیک از جدید ترین سبک های کابینت آشپزخانه و در کل دکوراسیون داخلی است. نئوکلاسیک درصدی از طراحی های سبک کلاسیک و برخی از ویژگی های سبک مدرن را به ارث برده است.

هزینه خرید کابینت های نئوکلاسیک چه قدر است؟

همانطور که می دانید کابینت و در کل سبک دکوراسیون کلاسیک، شلوغ و دارای طراحی های خیلی زیاد در سطح خود است. در کابینت های نئوکلاسیک نیز طراحی و حکاکی را می توانید مشاهده کنید ولی در ساده ترین و مینیمال ترین حالت خود. کابینت های مدرن اغلب دارای ارتفاع بلند و عمیقی در پیکر بندی خود هستند. این ویژگی برای سبک نئوکلاسیک نیز صدق می کند.

تایین قیمت کابینت های نئوکلاسیک، بسته به نوع روکشی که انتخاب می کنید، متفاوت است. میزان طراحی های کابینت نئوکلاسیک نیز می تواند عامل دیگری برای تغییر در کابینت باشد. البته این موضوع را باید در نظر گرفت که کابینت کلاسیک دارای طرح های شلوغی نسب به سبک نئوکلاسیک است. علاوه بر تمامی این ها نوع نقشه آشپزخانه و اندازه متراژ محیط تان تاثیر گذار خواهد. در سبک های نئوکلاسیک از رنگ آمیزی های مختلف با ویژگی های متفاوت در کابینت استفاده می شود. در کل تمامی ویژگی های ذکر شده را از عواملی برای تغییر در قیمت کابینت می توان نام برد. در ادامه این مطلب با این خصوصیات بیشتر آشنا می شویم.

سبک های کابینت نئوکلاسیک چه نام دارند؟

کابینت نئوکلاسیک در 3 روکش و سبک جدید قابل سفارش هستند. هر کدام از این سبک ها عمر طولانی و دوام بالایی دارند. 3 مدل پوشش نئوکلاسیک به شرح زیر است:

  1. کابینت با روکش انزو
  2. رنگ پلی اورتان در کابینت نئوکلاسیک
  3. سبک پست مدرن نئوکلاسیک

در ادامه شما را به طور کامل با این روکش ها و سبک های آن ها آشنا می کنیم.

کابینت با روکش انزو

بدنه کابینت انزو از ام دی اف ساخته می شود. لایه رویی این کابینت اغلب با رنگ پولیشی، کاور می شود. می توان برای رنگ آمیزی سطح کابینت از رنگ های دیگری نیز استفاده کرد. اما مهم ترین خصوصیت کابینت های انزو، تفاوت در ساخت بدنه کابینت با ام دی اف است. قطر بدنه ام دی اف برای کابینت های سبک کلاسیک و مدرن معمولا اندازه ای حدود 16 میلی متر است. اما شما می توانید با سفارش کابینت انزو قطر ام دی اف را از اندازه 25 میلی متر تا 64 میلی متر سفارش دهید.

اندازه متفاوت قطر کابینت آشپزخانه انزو سبب می شود تا عمر طولانی تری داشته باشد و دیرتر خراب شود. بعد از سفارش کابینت، طرح انتخابی شما به وسیله دستگاه سی ان سی کار می شود. سپس می توانید رنگ مورد نظر را روی کابینت پیاده کنید.

رنگ پلی اورتان در کابینت نئوکلاسیک

در مرحله اول کار ساخت کابینت پلی اورتان، با دستگاه سی ان سی طراحی های مد نظر شما انجام می شود. توجه داشته باشید که طرح هایی که برای کابینت های سبک نئوکلاسیک انتخاب می کنید، باید بسیار ساده باشند. بعد از آن نوبت به رنگ پلی اورتان می شود. رنگ پلی اورتان در 6 مرحله روی کابینت قرار می گیرد. هر مرحله بعد از خشک شدن کامل رنگ لایه قبلی آغاز می شود. این به افزایش دوام کار کمک زیادی می کند.

علاوه بر آن می توانید از رنگ های پلی استر و نانو بعد از پلی اورتان استفاده کنید. در این صورت دوام کار بالاتر می رود. همچنین استفاده از رنگ های نانو خاصیت ضد آب به کابینت می دهد و از نفوذ آب به لایه های زیرین و باد کردن کابینت کمک می کند.

هزینه خرید کابینت های نئوکلاسیک چه قدر است؟

سبک پست مدرن نئوکلاسیک

بدنه ام دی اف و رنگ بندی های متفاوت از ویژگی های سبک پست مدرن است. معمولا قطر بدنه بین 16 تا 18 میلی متر انتخاب می شود. بعد از انجام حکاکی ها کابینت با لایه ای از رنگ و روکش پرس وکیوم پوشانده می شود. در طراحی های کابینت سبک پست مدرن به شدت قرینگی دیده می شود.

به طور کلی در کابینت های سبک پست مدرن می توانید استفاده از کاور هود و سایر اجزای تزئینی را مشاهده کنید.

کابینت؛ در واقع کمد های فلزی و یا مغزی های ساخته شده از الوار های کوچک و بزرگ هستند. در این روز ها cabinet با پوشش های متفاوتی، ساخته می شوند. وسایل ریز و درشت آشپزخانه، در گنجه و یا کابینت آشپزخانه جای می گیرند. علاوه بر آن این قفسه ها در چیدمان آشپزخانه و یا چه طور به نظر رسیدن آن نقش مهمی دارد. زیرا که بیشترین دکور مطبخ تحت تاثیر کابینت ها هستند.

محاسبه قیمت کابینت های نئوکلاسیک چگونه انجام می شود؟

برای محاسبه قیمت کابینت نئوکلاسیک عوامل زیادی را باید در نظر گرفت. مجموع این چند گزینه در کنار هم، قیمت نهایی کابینت را مشخص می کند. این عوامل عبارت اند از:

  • متراژ آشپزخانه
  • یراق آلات
  • پوشش روی کار
  • محاسبه قیمت کابینت دیواری و زمینی
  • قیمت کابینت جزیره
  • سنگ روی کابینت

در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم. با در نظر گرفتن این عوامل می توانید به لیست قیمت کابینت نزدیک شوید.

هزینه خرید کابینت های نئوکلاسیک چه قدر است؟

متراژ آشپزخانه

نقشه آشپزخانه و اندازه محیط شما تاثیر بسزایی در طراحی و سفارش کابینت دارد. اگر آشپزخانه شما بزرگ باشد صد البته متریال بیشتری برای ساخت کابینت صرف می شود. همچنین نقشه آشپزخانه در طراحی شما تاثیر دارد. برای مثال اگر آشپزخانه شما به صورت حرف ال انگلیسی و یا فقط دو دیوار موازی هم باشد، طراحی و قیمت متفاوتی خواهند داشت.

یراق آلات کابینت

در مرحله سفارش و به خصوص نصب کابینت از یراق آلات استفاده می شود. به طور کلی یراق آلات شامل لولا و تمامی اتصالات کابینت و دستگیره می باشد. برای کابینت های نئوکلاسیک از دستگیره های استیل و ساده استفاده می شود.

پوشش روی کار

برای مرحله آخر ساخت کابینت از رنگ استفاده می شود. این کار سبب زیبایی و افزایش دوام کابینت می شود. معمولا کابینت های انزو و پست در رنگ های روشن و براق و کابینت پلی اورتان در تمامی طیف های رنگی و مات و براق سفارش گرفته می شود.

محاسبه قیمت کابینت دیواری و زمینی

مطابق قانون اتحادیه کابینت سازان، برای کابینت های دیواری 40 در صد از قیمت هر متر طول برای کابینت زمینی 60% از قیمت در نظر گرفته می شود. برای محاسبه قیمت کابینت های کمدی، نیمه کمدی، ویترینی و نمای یخچالی از فرمول اتحادیه کابینت سازان با کمی تفاوت استفاده می شود. مثلا برای کابینت کمدی 2 برابر کابینت زمینی یعنی 120 درصد محاسبه قیمت داریم.

هزینه خرید کابینت های نئوکلاسیک چه قدر است؟

قیمت کابینت جزیره

کابینت جزیره را می توان نوع کابینت زمینی در ارتفاع حدودی 1 متر در نظر گرفت که به دیوار متصل نیست. از کابینت جزیره می توان در کاربرد میز ناهار خوری استفاده کرد. همچنین با قرار دادن لوله کشی های مناسب می توانید سینک نصب کنید. نحوه محاسبه جزیره، 1.5 برابر کابینت های زمینی است. در ضمن کابینت جزیره نیاز به درب نما نیز در گاهی موارد دارد.

سنگ روی کابینت

روی جزیره و کابینت های زمینی از سنگ استفاده می شود. سنگ های رو کابینتی در انواع مختلفی مثل: سنگ های طبیعی، شرکتی و یا کورین در بازار وجود دارد. این سنگ ها سبب زیبایی بیشتر کابینت می شوند. علاوه بر آن با جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت دوام و عمر کابینت را بالا می برند. صفحات روی کابینت آنتی باکتریال و ضد لک با قابلیت شستشو دارند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید