این روزها خیلی‌ها دنبال خرید هواپز هستند، اما این وسیله تازه از راه رسیده چقدر به درد بخور است و آیا واقعا باید آن را خرید یا نه؟

هواپز؛ وسیله الکی یا کارآمدترین وسیله آشپزی؟ + ۵ دلیل برای خرید هواپز

هواپز وسیله‌‎ای است که در سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای محبوب شده است. برای بسیاری سوال است که تب خرید هواپز صرفا یکی تب زودگذر است یا این وسیله واقعا کارامد است؟

از روش های پخت سالم و کاهش شدید استفاده از روغن تا صرفه جویی در زمان و انرژی مزایای کار با هواپز بسیار گسترده و متنوع است.

در ادامه با هم ۵ دلیل خرید هواپز را مرور می‌کنیم و می‌بنیم این وسیله محبوب آشپزخانه واقعا به چه کاری می‌آید؟

آشپزی سالم‌تر

هواپزها از گردش هوای گرم برای پختن غذا استفاده می کنند که نیاز به روغن اضافه را گاهی تا ۹۰ درصد کاهش می‌دهد. در نتیجه، غذایی که در هواپز تهیه می‌کنید، در مقایسه با روش‌های سنتی سرخ کردن حاوی چربی و کالری کمتری است. این شیوه آشپزی آشپزی می‌تواند به شما و خانواده‌تان کمک کند تا یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید و در عین حال از غذاهای خوشمزه و جذاب لذت ببرید.

پخت غذای خوشمزه

یکی از دلایل اصلی علاقه مردم به سرخ کن‌ها، توانایی ایجاد بافت های ترد و قهوه‌ای - طلایی بدون نیاز به سرخ کردن زیاد غذا است. هواپزها می‌توانند با گردش هوای داغ در اطراف غذا به نتایج مشابه سرخ کردن عمیق دست پیدا کنند. این امر باعث پخت و پز یکنواخت و به دست آمدن یک غذای خوشمزه می‌شود. با غذاهای سالم اما بی‌مزه خداحافظی و به غذاهای سالم اما خوشمزه سلام کنید!

هواپز؛ وسیله الکی یا کارآمدترین وسیله آشپزی؟ + ۵ دلیل برای خرید هواپز

کارآمدی و تنوع

هواپزها فوق العاده همه کاره هستند و به شما امکان پخت انواع مختلفی از غذاها را می‌دهند. از پیش‌غذاهایی مانند حلقه‌های پیاز فست فودی تا سیب‌زمینی سرخ شده تا غذاهای اصلی مانند بال مرغ و سبزیجات هواپز همه جور همراه شما است. شما حتی می توانید از هواپز  خود برای پخت دسرهایی مانند براونی و دونات استفاده کنید.

به راحتی می‌توانید دستور العمل های جدید را کشف کنید و غذاهای منحصر به فرد و خوش طعم بسازید، پس در پخت و پز با هواپز راحت باشید.

صرفه جویی در زمان و انرژی

هواپزها معمولاً خیلی سریعتر از فرهای سنتی گرم می شوند، این به این معنی است که می توانید زودتر غذای خود را بپزید. به علاوه، بیشتر هواپزها دارای طراحی جمع‌وجور هستند، بنابراین انرژی کمتری برای گرم کردن محفظه پخت و پز نیاز دارند. این منجر به زمان پخت کوتاه‌تر و مصرف انرژی کمتر می‌شود و هواپز را نسبت به اجاق‌های معمولی سازگارتر با محیط زیست و مقرون به صرفه‌تر می‌کند.

با خیال راحت بشورید!

تمیز کردن بعد از پخت و پز می تواند یک کار طاقت فرسا باشد، اما هواپزها این فرآیند را آسان می کنند. سبدها و سینی های آشپزی قابل جابجایی معمولاً نچسب و قابل شستشو در ماشین ظرفشویی هستند، به این معنی که برای تمیز کردن آسان می توانید آنها را به سادگی در ماشین ظرفشویی قرار دهید. به علاوه، از آنجایی که هواپزها از روغن کمی استفاده می‌کنند، دیگر لازم نیست با چربی روی میز یا لوازم آشپزخانه خود سر و کله بزنید.

هواپز؛ وسیله الکی یا کارآمدترین وسیله آشپزی؟ + ۵ دلیل برای خرید هواپز

هواپز؛ آچار فرانسه آشپزخانه

در نهایت همانطور که دیدید هواپز یک وسیله ارزشمند برای هر آشپزخانه ای است. با مزایای متعدد آن، مانند پخت و پز سالم ، انعطاف و تمیز کردن آسان جای تعجب نیست که هواپزها در حال تبدیل شدن به یک وسیله ضروری برای بسیاری از خانواده ها هستند.

به جز تمام این مزایا اکثر هواپزها طراحی کوچک و جذابی دارند که آن‌ها را برای آشپزخانه های کوچک یا آپارتمان هایی با فضای اوپن محدود ایده آل می کند.

در نتیجه اگر به دنبال بهبود تجربه آشپزی خود و لذت بردن از غذاهای خوشمزه و ترد بدون احساس گناه به خاطر چربی و ناسالم بودن هستید، همین امروز یک هواپز بخرید و لذت ببرید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید