حفظ باتری قوی یکی از اجزای مهم تعمیر و نگهداری خودرو است. اکنون که زمان تعویض باتری خودرو را می دانید، برای خرید باتری خودرو به صورت آنلاین و تعویض در محل به پوما باتری مراجعه کنید.

زمان تعویض باتری خودرو | تست باطری ماشین با ولت متر

چندین عامل می تواند بر طول عمر و ماندگاری باتری خودرو تأثیر بگذارد، از جمله نحوه مراقبت از باتری و آب و هوا. در شرایط ایده آل، طول عمر معمول باطری خودرو بین 3 تا 5 سال است. رانندگی در شرایط دمایی سخت، چه سرد و چه گرم، بدون در نظر گرفتن نوع باتری، طول عمر آن را کاهش می دهد. در این مقاله، نکاتی در مورد نحوه مراقبت از باتری و برخی از نشانه‌هایی که زمان تعویض باتری خودرو را گوشزد می کند، آورده شده است.

در بهترین حالت، زمانی که باتری از کار می افتد ممکن است تنها باعث ناراحتی شما شود اما گاهی نیز ممکن است شما را در جایی به دور از امکانات دچار دردسر کند. به همین دلیل مهم است که بدانید چه زمانی باید باتری ماشین خود را تعویض کنید.

همیشه سعی کنید مدت ها قبل از لحظه ای که باتری شما دیگر به اندازه کافی برای روشن کردن موتور قوی نیست، به دنبال علائم هشدار باشید. در برخی موارد، تمام شدن باتری می تواند ناشی از خطاهای انسانی قابل اجتناب باشد، مانند روشن گذاشتن چراغ ها در طول شب. در مواردی مانند این، می‌توانید برای راه‌اندازی خودرو و شارژ مجدد باتری، با استفاده از باتری سالم دیگر به اصطلاح باتری به باتری کنید. با این حال، مشکلات دیگر می تواند نشان دهد که باتری شما به پایان عمر مفید خود رسیده است و ممکن است زمان تعویض آن فرا رسیده باشد. در اینجا چند علامت هشدار که نشان می دهد زمان تعویض باتری خودرو فرا رسیده، آورده شده است.

هر چند وقت یکبار باطری ماشین را تعویض کنیم؟

یکی از شاخص های اصلی که ممکن است بخواهید باتری خود را تعویض کنید، سن است. به طور متوسط ​​باتری ماشین شما باید بین 3 تا 5 سال عمر کند. اگر باطری در حال فرسوده شدن است، مراقب عملکرد آن در طول زمان باشید.

چه چیزی باعث از بین رفتن باتری ماشین می شود؟

باتری ممکن است در نتیجه عملکرد ضعیف باتری، خطای کاربر یا نقص سیستم الکتریکی از بین برود. در زیر برخی از رایج ترین عواملی که باعث از بین رفتن باتری می شوند، آورده شده است.

  • هم دمای خیلی بالا و هم دمای خیلی پایین می تواند به مرور زمان باتری شما را ضعیف کند.
  • روشن گذاشتن چراغ های داخلی یا خارجی باعث خالی شدن باتری شما می شود.
  • اتصالات ضعیف یا خورده شده باتری می تواند ادامه تامین برق را برای سیستم شارژ دشوار یا غیرممکن کند
  • یک باتری ضعیف می تواند به راحتی تخلیه شود، حتی در نتیجه استفاده جزئی از برق مانند ساعت
  • خالی شدن باتری ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که چراغ صندوق عقب، چراغ داشبورد روشن باشد.
  • سیستم شارژ ناموفق می تواند باعث شود باتری شما در حین حرکت خودرو از بین برود. این اتفاق ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که دینام به درستی کار نمی کند و بنابراین باتری را به اندازه کافی شارژ نمی کند.

نشانه های زمان تعویض باتری خودرو

ماشین مدتی بدون استفاده مانده است

عمر باتری به عوامل متعددی بستگی دارد. به طور مثال به تعداد دفعات رانندگی با وسیله نقلیه مرتبط است چرا که رانندگی با ماشین باتری را شارژ می کند. اگر روزانه با خودروی خود رانندگی کنید، احتمالا باتری شما بیشتر از باتری خودرویی که برای مدت طولانی بدون استفاده می ماند، دوام می آورد.

باتری به باتری کردن خودرو

بوی بد

اگر بوی سولفوریک یا «تخم مرغ فاسد» را از باتری خود استشمام کردید، احتمال زیادی وجود دارد که باتری شما مشکل داشته باشد و باید به دنبال علل احتمالی و حل آن باشید.

مدت زمانی که طول می کشد تا موتور روشن شود

اگر موتور خودروی شما پس از استارت زدن به کندی شروع به چرخش کند، نشان می‌دهد که زمان تعویض باطری خودرو شما رسیده است. ممکن است هنگام استارت زدن خودرو، چراغ‌های کیلومتر شمار شما کم‌نور یا سوسو بزنند که نشانگر ضعیف شدن باتری شماست.

نشانه های دیگر مبنی بر اینکه ممکن است زمان تعویض باتری خودرو فرا رسیده باشد

  • چراغ‌های جلو وقتی خودرو در حالت دور آرام است، کم‌نور می‌شوند، اگرچه وقتی دور موتور را بالا می‌برید، دوباره به حالت عادی باز می گردند.
  • شما می توانید علائم خوردگی را در پایانه های باتری و کابل ها مشاهده کنید.
  • عملکردهایی مانند شیشه های برقی در زمان دور آرام موتور در مقایسه با سرعت آنها در هنگام حرکت خودرو بسیار کند کار می کنند.
  • دفعات زیادی نیاز به باطری به باطری کردن پیدا می کنید

اگر این علائم را در وسیله نقلیه خود مشاهده کردید، احتمالاً زمان تعویض باتری خودرو شما فرا رسیده است. همیشه می توانید با بردن ماشین خود به یک مکانیک باتجربه، فروشگاه لوازم خودرو، یا اگر تجربه کار روی ماشین دارید، می توانید آن را خودتان تست کنید. آزمایش باتری با استفاده از یک مولتی متر می تواند به تعیین اینکه آیا باتری نیاز به شارژ مجدد یا تعویض دارد کمک کند.

تست باتری خودرو با ولت متر

ولتاژ باتری نشانگر وضعیت شارژ باتری است. یک باتری کاملا شارژ شده باید 12.6 ولت یا بیشتر را با موتور خاموش نشان دهد. با این حال، حتی یک باتری قدیمی خراب با ظرفیت کم، 12.6 ولت را در صورت شارژ کامل نشان می دهد.

تست باتری با ولت متر

برای تست ظرفیت باتری، ولتاژ باتری باید تحت بار تست شود. هر چه باتری بیشتر بتواند ولتاژ را تحت بار نگه دارد، ظرفیت آن بیشتر است.

به عنوان مثال، اگر ولتاژ باتری کاملاً شارژ شده با موتور خاموش با روشن کردن چراغ های جلو از 12.6 ولت به کمتر از 11.5 ولت در چند دقیقه کاهش یابد، ظرفیت باتری کم است. اگر ولتاژ باتری با موتور خاموش و چراغ های جلو روشن حتی بعد از 10 دقیقه نزدیک به 12 ولت بماند، باتری خوب و سالم است.

سخن آخر

حفظ باتری قوی یکی از اجزای مهم تعمیر و نگهداری خودرو است. اکنون که زمان تعویض باتری خودرو را می دانید، برای خرید باتری خودرو به صورت آنلاین و تعویض در محل به پوما باتری مراجعه کنید. به لطف خدمات ویژه پوما باتری، می توانید باتری ها و خدمات مقرون به صرفه و ارسال فوری باطری خودرو با نصب رایگان به تمام نقاط تهران پیدا کنید. پوما باتری نمایندگی رسمی فروش باطری های سپاهان باتری نیز است و طیف کاملی از خدمات تعمیر و نگهداری باتری خودرو را ارائه می دهد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید