تا کنون بیش از ۷ هزار نیروگاه خورشیدی در کل کشور ایجاد شده است که در دولت سیزدهم تفاهم‌نامه‌ای امضا شده تا این نیروگاه‌ها در طی ۵ سال به ۸۸۰ هزار نیروگاه برسد.

امضا تفاهم‌نامه همکاری ساخت ۵۵۰ هزار نیروگاه خورشیدی طی ۵ سال

 به گزارش سلام نو به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)،تفاهم‎نامه همکاری مشترک احداث ۵۵۰ هزار نیروگاه خورشیدی طی ۵ سال برای طرح توانمندسازی اقشار کم برخوردار معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، وزارت نیرو، بسیج سازندگی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی با حضور معاون اول رئیس جمهور به امضا رسید.

"محمود کمانی" معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر نیز در حاشیه این نشست، با اشاره به اینکه ایجاد نیروگاه خورشیدی خانگی در گذشته نیز در کشور به صورت محدود وجود داشته است، گفت: کل نیروگاه‌های نصب شده در کشور تاکنون بیش از ۷ هزار نیروگاه بوده که در دولت سیزدهم برنامه ریزی شده تا طی پنج سال ۵۵۰ هزار واحد نیروگاه در کشور ایجاد شود.

وی افزود: قیمت فروش برق در این طرح ۲۲۰۰ تومان برای هر کیلووات ساعت در نظر گرفته شده که از محل فروش برق، به توانمندسازی خانوارهای کم‌درآمد فعال در این طرح کمک خواهد شد.

این گزارش می‌افزاید، در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری در سال «تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین» و به منظور توانمندسازی اقتصادی و کمک به معیشت روستاییان با اولویت افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی، افزایش میزان بهره وری کشور از انرژی پاک و تجدیدپذیر، تفاهم‌نامه پنج جانبه احداث ۵۵۰ هزار واحد نیروگاه خورشیدی (فتوولتائیک) ۵ کیلوواتی با همکاری معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم، وزارت نیرو، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و بسیج سازندگی کشور به مدت ۵ سال امضا و مبادله شد.

این تفاهم نامه با هدف ایجاد اشتغال، کمک به معیشت، رفع فقر، توانمندسازی اقتصادی گروه‌ها و اقشار کم درآمد ساکن در مناطق روستایی و حاشیه شهرها با اولویت مددجویان تحت حمایت نهادهای حمایتی و سایر افراد کم برخوردار و همچنین افزایش تولید انرژی برق از منابع تجدیدپذیر و کمک به افزایش تولید ناخالص ملی شکل گرفته است.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید