یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود کثیفی در سر دوش به دام بیفتد به دلیل عادات بد تمیز کردن سردوش است، جایی که شما به‌درستی سر دوش خود را تمیز نمی‌کنید یا مدت زیادی از آخرین تمیزکاری شما گذشته است.

چگونه سر دوش رسوب گرفته را در ۵ مرحله ساده تمیز کنیم؟

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: تمیز کردن سر دوش ممکن است در لیست کارهای شما نباشد اما شما میتوانید دفعه بعد که حمام را تمیز می‌کنید، آن را در اولویت قرار دهید. رسوبات معدنی که با گذشت زمان تشکیل می‌شوند، فشار آب را کاهش می‌دهند و درعین‌حال به‌عنوان بستری برای رشد باکتری‌ها عمل می‌کنند. برای حفظ سلامت پوست خود، باید حداقل یک‌بار در ماه سر دوش حمام را تمیز کنید.

چگونه سر دوش رسوب میگیرد و مسدود می‌شود؟

چگونه سر دوش رسوب گرفته را در ۵ مرحله ساده تمیز کنیم؟

مجرای حمام شما مسدود می‌شود و برای نگهداری صحیح باید مرتبا تمیز شود. به‌طور مشابه، سر دوش رسوب آهکی ایجاد می‌کند که عملکرد مناسب را مهار می‌کند و می‌تواند باعث مشکلات پوستی شود. گرفتگی سر دوش به دلیل تجمع رسوبات معدنی از آبی است که در آن جریان دارد و اگر هرروز دوش طولانی و آب گرم میگیرید، احتمال تجمع رسوب و کثیفی در داخل سر دوش بیشتر است.

هر چه دوش گرفتن شما طولانی‌تر و با آب گرم‌تر باشد، سرعت رسوب گرفتن سردوش بیشتر می‌شود. مواد فلزی که در سر دوش قرار دارند در هنگام قرار گرفتن در معرض گرما بیشتر احتمال دارد زنگ بزنند، به‌خصوص زمانی که برای مدت طولانی و با هر بار استفاده در معرض گرما قرار میگیرند.

یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود کثیفی در سر دوش به دام بیفتد به دلیل عادات بد تمیز کردن سردوش است، جایی که شما به‌درستی سر دوش خود را تمیز نمی‌کنید یا مدت زیادی از آخرین تمیزکاری شما گذشته است. هنگامی‌که سر دوش خود را به‌اندازه کافی تمیز نکنید، به دلیل تجمع رسوبات کلسیم، کثیفی و سایر انواع مواد زائد، فرصت بیشتری برای مسدود شدن سر دوش وجود دارد.

به‌علاوه یک سردوش کثیف حتی می‌تواند سلامت پوست و موی شما را نیز به دلیل باکتری‌ها، آب سخت و کپک‌ها که همگی در کمین سر دوش شما هستند و می‌توانند منجر به عفونت‌های پوستی و بثورات پوستی شوند، به خطر بیندازد، مگر اینکه به‌درستی رسوبزدایی شود.

اگرچه گرفتگی سر دوش می‌تواند خسته‌کننده باشد، اما ذرات رسوبات آن کوچک هستند و به همین دلیل به‌راحتی تجزیه و تمیز می‌شوند، بهشرطیکه از راه‌حل مناسب استفاده کنید. اگر میخواهید از گرفتگی و تجمع زباله در سردوش جلوگیری کنید (و همچنین از مشکلات پوستی جلوگیری کنید)، باید سر دوش خود را مرتب تمیز کنید. اما این کار ساده‌تر از چیزی است که شما ممکن است فکر کنید. برای تمیز کردن سردوش مراحل زیر را انجام دهید.

راهنمای گام‌به‌گام تمیز کردن سردوش حمام

چگونه سر دوش رسوب گرفته را در ۵ مرحله ساده تمیز کنیم؟

آنچه شما نیاز دارید:

  • پیچ‌گوشتی
  • سرکه تقطیرشده
  • کیسه پلاستیکی
  • کش لاستیکی
  • برس اسکراب پلاستیکی
  1. ابتدا سر دوش خود را با پیچ‌گوشتی یا آچار باز کرده و از روی نگهدارنده بردارید.
  2. سرکه را در یک کیسه پلاستیکی بریزید که به‌اندازه کافی در اطراف سر دوش قرار گیرد.
  3. با استفاده از کش لاستیکی، کیسه را در اطراف سر دوش محکم کنید، به‌طوری‌که سردوش کاملا در سرکه فرو برود. سر دوش را حداقل یک ساعت و درصورتی‌که به تمیز کردن عمیق نیاز دارد، یک‌شب در داخل سرکه بگذارید. سرکه باید رسوبات معدنی را به‌طور طبیعی و در طول زمان از بین ببرد.
  4. بعدازاینکه فرصت دادید تا سردوش خیس بخورد و محلول سرکه رسوبات و سایر مواد زائد را از بین ببرد، کیسه سرکه را بردارید و مواد شل شده را با یک برس اسکراب پلاستیکی (یا یک مسواک زاپاس) پاک کنید. تمیز کردن و شستشو را ادامه دهید، تا زمانی که هرگونه رسوبی که باعث گرفتگی شده و در سر دوش گیر کرده است را پاک کنید.
  5. آب را باز کنید و اجازه دهید مقداری آب جاری شود تا سر دوش تمیز شود و باقی‌مانده سرکه از بین برود.
کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید