می توانید بدون صرف هزینه موهایتان را فر کنید، آن را با نوشابه بشویید یا روی قسمت‌هایی از مو که فر کرده‌اید، نوشابه اسپری کنید تا فرها ثابت بماند.

 کاربردهای باورنکردنی نوشابه در خانه‌داری
به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، دانستن ترفندهای خانه‌داری برای داشتن خانه‌ای تمیز، مرتب و بدون هیچگونه مشکل ضروری است. این ترفندها به شما کمک می‌کند تا بتوانید همه مشکلات مربوط به خانه و آشپزخانه را با خیال راحت و در مدت زمان بسیار کوتاهی با اطمینان حل کنید.

نوشابه یکی از نوشیدنی‌های بسیار پر طرفدار است که معمولا در کنار انواع غذا سرو می‌شود. اما پزشکان و متخصصان تغذیه در مورد مضرات نوشیدن نوشابه هشدار داده‌اند و مصرف زیاد آن را منع کرده‌اند. حتما برای شما هم جالب است که بدانید نوشابه به غیر از مصرف خوراکی فواید بسیار زیادی در خانه دارد که در ادامه این مطلب به معرفی ۷ مورد از آن‌ها می‌پردازیم؛ پس در ادامه با ما همراه باشید.

۱– جدا کردن آدامس از روی مو

معمولا وقتی آدامس به مو می‌چسبد، جدا کردن و پاک کردن آن از مو خیلی سخت است. برای اینکه خیلی راحت آدامس را از روی مو پاک کنید، ابتدا مقداری نوشابه را کاملا خنک کنید و آن را روی قسمتی از مو که آدامس به آن چسبیده است، بریزید. بعد از چند دقیقه آدامس سفت می‌شود و می‌توانید به راحتی آن را از مو جدا کنید. اگر آدامس روی لباس هم چسبیده باشد، می‌توانید همین روش را برای کندن آن از روی لباس استفاده کنید.

۲– از بین بردن زنگ زدگی اشیا

نوشابه به دلیل داشتن اسید فسفریک می‌تواند خیلی راحت زنگ زدگی روی اشیا را از بین ببرد. برای این کار شی زنگ زده را داخل ظرفی بگذارید و روی آن نوشابه تازه و گازدار بریزید و بگذارید چند دقیقه داخل نوشابه بماند؛ سپس شی را از داخل نوشابه خارج و آبکشی کنید تا مواد کنده شده از بین برود و شسته شود. همچنین می‌توانید با یک پارچه یا اسفنج آغشته به نوشابه روی قسمت زنگ زده شیرآلات بکشید تا زنگ زدگی از بین برود.

۳– تمیز کردن سرویس بهداشتی

نوشابه برای تمیز کردن سرویس بهداشتی یک گزینه بسیار مناسب است. کافی است مقداری نوشابه را داخل کاسه توالت ایرانی یا فرنگی بریزید و اجازه بدهید یک تا دو ساعت بماند؛ سپس توالت را با آب و برس بشویید.

۴– تمیز کردن ظروف

نوشابه برای پاک کردن لکه‌های چربی و سوختگی‌های داخل ظروف و قابلمه یک گزینه بسیار مناسب است. برای این کار بهتر است ابتدا نوشابه را داخل یک قابلمه بریزید و روی اجاق گاز بگذارید تا گرم شود؛ سپس نوشابه داغ را روی ظروف چرب و سوخته بریزید و بگذارید چند دقیقه بماند؛ سپس ظرف‌ها را با آب و مایع ظرفشویی بشویید.

۵– درمان شپش سر

یکی از درمان‌های خانگی برای از بین بردن شپش سر استفاده از نوشابه است. برای این کار ابتدا موهای خود را با شامپو بشویید؛ سپس ۲ لیتر نوشابه را روی موهایتان بریزید و تمام سطح مو و پوست سر را کاملا با نوشابه آغشته کنید. حالا سرتان را با یک کلاه مناسب یا کیسه پلاستیکی بپوشانید و بگذارید به مدت ۱۲ ساعت بماند؛ سپس مو را آبکشی کنید.

۶– تمیز کردن پنجره‌ها و سطح زمین

نوشابه به دلیل داشتن اسید سیتریک برای تمیز کردن و برق انداختن شیشه‌ها و کف زمین بسیار عالی است. برای تمیز کردن پنجره‌ها بهتر است یک دستمال پارچه‌ای را داخل کمی نوشابه خیس کنید و روی شیشه‌ها بکشید؛ سپس شیشه را با آب بشویید یا با دستمال خیس پاک کنید تا نوشابه کاملا از روی شیشه پاک شود. برای تمیز کردن کف آشپزخانه یا حمام نیز ۱ قوطی نوشابه بزرگ را داخل یک سطل آب بریزید و از آن برای تمیز کردن کف سطوح استفاده کنید.

۷– فر کردن موها

نوشابه به دلیل داشتن اسید فسفریک می‌تواند کوتیکول‌های موجود در مو را منقبض کند و موجب افزایش فرهای طبیعی مو شود. پس در صورتی که می‌خواهید با روشی آسان و بدون صرف هزینه موهایتان را فر کنید، آن را با نوشابه بشویید یا روی قسمت‌هایی از مو که فر کرده‌اید، نوشابه اسپری کنید تا فرها ثابت بماند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید