در جریان برگزاری جلسه دوم کمیسیون ماده 10 قانون فعالیت احزاب، محسن اسلامی از تمدید پروانه ۶ انجمن اقلیت‌های دینی خبر داد.

تمدید پروانه ۶ انجمن اقلیت‌های دینی

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، محسن اسلامی امروز دوشنبه ۳ مرداد ماه ۱۴۰۱ در گفت و گو با خبرنگاران درباره مصوبات کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: امروز جلسه دوم کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب برگزار شد که مصوبه اول آن بررسی دستور العمل نحوه تخصیص اعتبارات کمک و یارانه به احزاب بود.

در جلسات گذشته صحبت شده که معاونت سیاسی وزارت کشور اعتباری حدود ۲ میلیارد تومان را ابتدای امسال به حساب خانه احزاب واریز کرد.  

وی افزود: این کمیسیون درباره نحوه تخصیص یارانه احزاب هم امروز مصوبه‌ای داشت که براساس آن دبیرخانه کمیسیون احزاب نسبت به بررسی دستورالعمل نحوه تخصیص اعتبارات کمک یارانه به احزاب را به عمل خواهد آورد و شاخص‌های جدید را جهت اصلاح دستور العمل اعمال خواهد کرد.

مدیرکل دفتر امور سیاسی و دبیر کمیسیون ماده ۱۰قانون فعالیت احزاب تصریح کرد: این پیش‌نویس در نشست بعدی بررسی می‌شود.

تطبیق تمامی احزاب با قانون

اسلامی درباره مصوبه دوم این کمیسیون گفت: با توجه به تعیین تکلیفی که با نگاه قانون مدارانه بر فعالیت‌های احزاب صورت گیرد، تمام احزاب باید در مهلت قانونی تعیین شده نسبت به تطبیق با قانون جدید اقدام کنند.

احزابی که نسبت به این تطبیق اقدام نکردند هر گونه فعالیت با عنوان حزب غیرقانونی تلقی می‌شود و نمی‌توانند فعالیت سیاسی داشته باشند.

مدیرکل دفتر امور سیاسی گفت: چنانچه احزابی که از سال ۶۰ پروانه داشتند و با قانون جدید تطبیق نداده باشند نمی‌توانند فعالیت کنند.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰قانون فعالیت ماده احزاب سومین مصوبه را درباره تمدید پروانه فعالیت انجمن‌ های اقلیت‌های دینی عنوان کرد و گفت: یکی از وظایف این کمیسیون بررسی پروانه احزاب است که پروانه خود را در کمیسیون بررسی می‌کنند و در نهایت تمدید می‌شود.

به همین منظور انجمن های ذیل در جلسه کمیسیون مطرح شد و با حضور نامبردگان در ترکیب هیات مدیره و تمدید پروانه فعالیت انجمن موافقت شد:

۱- انجمن موبدان و موبدزادگان زرتشتی تهران

۲- انجمن های آشوریان ارومیه و حومه

۳- انجمن خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران

۴- انجمن بانوان اشوره

۵- انجمن زرتشتیان قاسم آباد یزد

۶- انجمن زرتشتیان کثنویه یزد

اسلامی اظهار داشت: ۵۷ تشکل در حوزه اقلیت های دینی در وزارت کشور ثبت شده است و قانونی هستند و امسال هم سال اقلیت های دینی از سوی سازمان ملل متحد نامگذاری شده است ‌تمدید پروانه فعالیت انجمن ها در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب صورت می گیرد.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰قانون احزاب در پاسخ به سوال خبرنگار رکنا درخصوص بحث کمک های مالی از خارج از کشور به احزاب گفت: این کمیسیون مجموعه فرا دستگاهی است و محوریت با قانون احزاب است که این قانون نحوه فعالیت احزاب را تعیین می کند.

دوشنبه هفته آینده این کمیسیون سومین جلسه خود را برگزار می کند.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید