سازمان هواشناسی با صدور هشدار قرمز برای استان هرمزگان خبر داد که سیل در راه است، مردم از ترددهای غیر ضروری اجتناب کنند.

هشدار سطح قرمز هواشناسی برای هرمزگان: مراقب سیل باشید

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرکل مدیریت بحران هرمزگان گفت:با توجه به صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی و احتمال وقوع سیل در استان همه نیروهای امدادی در حالت آماده باش هستند.

حسن زاده گفت: از عصر امروز تا روز جمعه شرایط جوی و دریایی استان به دلیل فعالیت سامانه مونسون ناپایدار است و هواشناسی درباره باران شدید باران همراه با رگبار و رعد و برق، تندباد، تگرگ و گرد و خاک هشدار سطح قرمز صادر کرده است.

او از آماده باش نیروهای امدادی، خدماتی و فنی در حوزه همه فرمانداری‌های استان خبر داد و گفت: مرخصی همه مدیران نیز تا پایان هفته لغو شده است.

مدیرکل مدیریت بحران هرمزگان گفت: با توجه به طغیان رودخانه‌ها و احتمال وقوع سیل از مردم تقاضا داریم که از ترددهای غیر ضروری در مسیرهای روستایی و شهری به ویژه آبنماها جدا خودداری کنند.

حسن زاده گفت: مردم از شنا کردن در دریا، اسکان و تفریح در مراتع، دشت‌ها و حاشیه رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات نیز خودداری کنند.

او گفت: شناورهای سبک صیادی و تفریحی نیز از ترددهای دریایی خودداری کنند.

هلال احمر در آماده باش کامل

مختار سلحشور مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان نیز گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی درباره احتمال وقوع سیل در استان، تیم‌های امداد و نجات و تجهیزات لجستیکی جمعیت هلال احمر در آماده باش کامل هستند.

سلحشور گفت: شهروندان به هشدارهای هواشناسی توجه و از تردد در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری و با تیم‌های امدادی همکاری کنند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید