اگر دنبال رستوران با موسیقی زنده در بوشهر هستید و می‌خواهید شب‌های خود را در بوشهر دل انگیزتر کنید با ما همراه شوید و چند رستوران متفاوت را بشناسید.

رستوران با موسیقی زنده در بوشهر

سلام نو _ سرویس گردشگری: رستوران با موسیقی زنده در بوشهر یکی از آن چیزهایی است که می‌تواند سفر به این شهر بندری را بیش از پیش دلپذیر کند، به خصوص با توجه به این نکته که بوشهری‌ها همچون دیگر جنوبی‌ها با موسیقی در هم آمیخته شده‌اند.

اما این درهم آمیختگی با موسیقی ریشه در چه چیزی دارد؟ بوشهر از دیرباز سکونت‌گاه اقوام و نژادهای مختلفی همچون دراویدی، سیاه‌پوست، سامی، عیلامی، سومری، نوردیک و عرب بوده است. ظاهرا بوشهر در مقاطعی- مثل دوران نادر شاه افشار- مرکز ساخت کشتی بوده است. همین مرکزیت تأثیر خود را بر شیوه ارتباط بوشهر و موسیقی هم گذاشت و امروز شاهد هستیم که اعراب و آفریقایی‌ها بیشترین تاثیر را بر موسیقی بوشهر داشتند.

شما در موسیقی بوشهری نه تنها رد پای ریتم‌های عربی و آفریقایی را پیدا می‌کنید بلکه نشانه‌هایی از آوازها، ترانه‌ها و ملودی‌های نقاط مختلف ایران را نیز می‌بینید. از ملودی‌ها مازندارانی تا پایان‌بندی‌هایی که رنگ بلوچی دارند، همه چیز در موسیقی بوشهر به چشم می‌خورد.

اجازه دهید قبل از یافتن رستوران با موسیقی زنده در بوشهر با انواع مرسوم موسیقی بوشهری که هواداران بسیاری هم دارد آشنا شویم.

رستوران با موسیقی زنده در بوشهر
گروه موسیقی لیان

خیام خوانی: آنطور که از نامش پیداست با خواندن اشعار خیام گره خورده است، هر چند به خیام خلاصه نمی‌ماند و از شاعران دیگر هم دوبیتی خوانده می‌شود. این فرم از موسیقی بوشهری با ریتمی مشخص و با فلوت و یک ساز ضربی مثل تمبک یا دایره اجرا می‌شود.

شروه خوانی: اصل‌ترین بخش‌های موسیقی ایرانی را می‌توان در شروه خوانی یافت، جایی که موسیقی بوشهر به موسیقی لرستان گره می‌خورد. شروه به معنای صدا و نغمه آهسته و بانگ است و نوعی موسیقی است که در محافل وزین اجرا می‌شود. شروه خوان در بوشهر احترام خاصی دارد.

شاهنامه خوانی: اجرای اشعار شاهنامه با موسیقی که امروز مثل قبل رواج ندارد. این کار با نقالی و اغراق‌های آن متفاوت است.

یزله: این نوع موسیقی تنها با دست زدن و جمعی اجرا می‌شود. یک نفر با «صلی علی النبی یا هو» یزله خوانی را شروع می‌کند و بقیه به او جواب می‌دهند.

نی مه خوانی، بیت خوانی، چاوش خوانی، موسیقی زار، موسیقی لیوا و موسیقی بندری برخی دیگر از انواع رایج موسیقی در بوشهر هستند.

رستوران با موسیقی زنده در بوشهر

حالا که با انواع موسیقی بوشهری آشنا شدید برویم و با چند رستوران با موسیقی زنده در بوشهر آشنا شویم. البته پیش از آن باید بدانید چه نوع موسیقی می‌خواهید. اگر دنبال یزله خوانی هستید به سمت قهوه‌خانه‌ها و بازار بروید. موسیقی مثل زار هم در مراسم‌های خاصی اجرا می‌شود.

توجه داشته باشید رستوران با موسیقی زنده در بوشهر چیز عجیب و دور از دسترسی نیست، اما اگر دنبال نوع خاصی از موسیقی هستید باید کمی جست‌وجو کنید.

رستوران با موسیقی زنده در بوشهر
رستوران با موسیقی زنده در بوشهر

اگر دنبال جایی کوچک، صمیمی و به صرفه هستید می‌توانید کافه بوجیکا را تجربه کنید. رستوران با موسیقی زنده در بوشهر زیاد است، اما بوجیکا جایی است که خیام خوانی و انواع دیگر موسیقی محلی بوشهر هم در آن پیدا می‌شود.

رستوران قوام بوشهر گزینه بعدی است. این رستوران که در یک آب انبار قدیمی ساخته شده از رستوران‌های با کیفیت و جذاب بوشهر است که موسیقی زنده هم دارد.

اگر در بوشهر دنبال رستورانی سنتی با موسیقی سنتی زنده و غذاهای تازه دریایی و محلی باشید رستوران میداف گزینه مناسبی است.

اگر دنبال گزینه‌ای مجلل باشید رستوران زیتون مناسب است. این رستوران فضای بسیار زیبایی دارد. از پنجره‌های رستوران که به بیرون نگاهی کنید، ساحل خلیج فارس را می‌بینید. غذاهای دریایی باکیفیتی عالی، خوردن دارد. موسیقی زنده از جمله نقاط قوت این رستوران است.

به خاطر داشته باشید که در فصل‌های مختلف و به دلایل مختلف رستوران‌ها اجرای موسیقی زنده را لغو می‌کنند، پس پیش از هر اقدام با رستوران مورد نظر خود تماس بگیرید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید