اسناد محرمانه طبقه بندی شده آلمان توسط یک شهروند در سطل زباله پیدا شده که وزارت خارجه اعلام کرده این اطلاعات نباید در اختیار مردم باشد.

اسناد محرمانه در آلمان دور ریخته شد!

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، نشریه اشپیگل گزارش کرد ساکنان منزلی در مرکز پوتسدام که اولاف شولتس، صدراعظم آلمان و همسرش بریتا ارنست ساکن آن هستند، اسناد محرمانه‌ای را در سطل زباله یافته‌اند.

این روزنامه همچنین نوشت: به عنوان مثال پس از نشست گروه هفت که ژوئن سال جاری میلادی در بایرن برگزار شد، کاغذی با عکس‌ها و مشخصات مختصری از سران کشورها و دولت‌ها در سطل زباله یافت شد. به عنوان مثال در این اسناد آمده که همسر ماریو دراگی، نخست وزیر مستعفی ایتالیا، از حضور در انظار عمومی اجتناب می‌کند.

گرچه چنین اطلاعاتی در دسترس مردم است، اما وزارت خارجه آلمان آن‌ها را اسناد محرمانه طبقه‌بندی کرده که فقط برای استفاده رسمی است و نباید در اختیار عموم قرار گیرد و دور ریختن آن‌ها هم باید در چارچوب قوانین باشد؛ به این ترتیب که عملیات امحاء باید به گونه‌ای باشد که بازیابی محتوای اسناد را غیر ممکن کند.

اشپیگل همچنین از صدراعظم آلمان و همسرش خواسته تا در این باره اظهارنظر کنند، اما هنوز پاسخی از سوی آن‌ها دریافت نکرده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید