۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
کد خبر: 55375237

آبگرمکن جزء لوازم خانه است که هیچ خانه و خانواده امروزی بخصوص خانواده های شهری از آن بی نیاز نیستند این کالا توسط برندهای داخلی و خارجی زیادی در مدل های متنوع تولید و به بازار جهانی و داخلی عرضه شده و توسط افراد خریداری می شود.

رپرتاژ آبگرمکن

آبگرمکن وسیله ایی است که آب گرم فوری ودر طول شبانه روز را برای مصارف مختلف مانند شستشوی دست و صورد، لباس و ظروف، حمام کردن و بسیاری کارهای روزمره دیگر در اختیار کاربران و استفاده کنندگان از آبگرمکن قرار می دهد. آبگرمکن ها از نقطه نظرهای متعدد به دستع و انواع مختللفی تقسیم بندی می شوند ما در این بحث سعی می کنیم انواع دیته بندی های مختلف آبگرمکن را معرفی کنیم.

انواع آبگرمکن از نظر مکان قرار گیری

آبگرمکن دیواری

آبگرمکن زمینی

ابگرمکن دیواری آبگرمکنی است که در سایزهای کوچکتر از نوع زمینی تولید می شود و سبکتر هستند این نوع آبگرمکن ممکن است برقی و با آبگرمکن دیواری گازی باشند این نوع آبگرمکن معمولا دارای مخزن نیستند ولی بعضی از انواع دارای مخزن هستند البته مخرن آنها بسیار کوچک و حجم کمی دارد و آبگرمکن های برقی دیواری هستند. این نوع آبگرمکن اکثرا تولید کننده آب گرم فوری هستند و به همین دلیل ناز جندانی به مخزن ندارند.

آبگرمکن زمینی نوعی از آبگرمکن است که بر روی زمین قرار می گیرد این نوع آبگرمکن دارای انداز ه بسیار بزرگتر از نوع دیواری است آبگرمکن های زمینی بیشتر بصورت استوانه ایی و یا مکعبی ساخته می شوند و دارای مخزن های با حجم های کم و زیاد هستند. این آبگرمکن ها نیاز به فضای بیشتری در منزل دارد برهمین اساس بسیاری از خانه های کوچک و آپارتمان ها از این نوع آبگرمکن ها استفاده نمی کنند البته در دهه های اخیر حتی در بسیاری از خانه های بزرگ هم ترجیح می دهند از آبگرمکن های دیواری استفاده کنند و نه زمینی. نسل های اولیه از همین نوع آبگرمکن بودند و کم

کم متحول شدند و به صورت دیواری هم تولید شدند.

رپرتاژ آبگرمکن

انواع بگرمکن از نظر نوع سوخت مصرفی.

آبگرمکن هیزمی

آبگرمکن نفتی

آبگرمکن برقی

آبگرمکن گازی

آبگرمکن های هیزمی اولین نوع از آبگرمکن ها است که با هیزم و چوب کار می کند و مواد تولید کننده گرما برای گرم کردن آب مواد اولیه سوختنیم وجود در محیط مثل درختان جنگل یاا شاخ و تنه و چوب گیاهان موجود در هر محل می باشد این نوع آبگرم کن ها در مناطق جنگلی و دور افتاده و جوامعی که دسترسی به سوخت های جدید ندارند هنوز هم کاربرد دارد.

آبگرمکن نفتی

این نوع آبگرمکن با استفاده از نفت سفید انرژی حرارتی مورد نیاز گرم کردن آب را تامین می کند. بعد از آبگرمکن های هیزمی این نوع آبگرمکن ها به خانه ها را پیدا کردن و سال های زیادی این نوع آبگرمکن ها تامین کننده آبگرم مورد نیاز خانواده ها بوده است. این آبگرمکن ها دارای نوع دیواری نیستند و فط نوع زمینی دارند در بعضی از مناطق دور افتاده فعلی در ایران هنوز هم آبگرمکن نفتی مورد استفاده قرار می گیرد.

آبگرمکن برقی:

آبگرمکنی که با کمک جریان برق المنت مسی قرار گرفته در آب را گرم کرده و از این طریق جریان الکتریسیته را به انرژی حرارتی تبدیل می کند و آب سرد درون آبگرمکن را گرم می کند آب سرد از طریق لوله ورودی که به لوله کشی شهری وصل است به داخل مخزن وارد می شود و بعد از گرم شدن از طریق لوله خروجی در دسترس کاربر قرار می گیرد آبگرمکن برقی دارای انواع متفاوتی است که در زیر به آنه اشاره می کنیم.

انواع آبگرمکن برقی

آبگرمکن دیواری برقی: این نوع آبگرمکن دارای مخزنی کوچکی است و تقریبا تامین کننده آب گرم فوری می باشد این آبگرمکن در اندازه ها و شکل های زیادی تولید می شود.

آبگرمکن برقی سر شیر ظرفشویی: آبگرمکنی است که بر روی شیر ظرفشویی در آشپز خانه سوار می شود و آب گرم فوری برای استفاده از ظرفشویی را تامین می کند.

آبگرمکن برقی سر دوش حمام:

این نوع آبگرمکن در انداز کوچک ساخته می شود و دوش حمام به آن وصل می شود و برای استحمام و دوش گرفتن مورد استفاده قرار می گیرد.

رپرتاژ آبگرمکن

آبگرمکن برقی زمینی: آبگرمکن برقی که بصورت استوانه ایی شکل تولید و به بازار عرضه می شود و معمولا دارای اندازه بزرگتر از سه نوع دیگراست این آبگرمکن دارای ظرفیت های مختلفی مانند 60، 80،... تا 200 لیتر می باشد این نوع آبگرمکن بخاطر اندازه نیاز به جای بیشتری نسبت به انواع دیگر دارد و خانه های کوچک و آپارتمان ها از این نوع آبگرمکن استفاده نمی کنند.

از نکات مهم و ایمنی تمام انواع آبگرمکن های برقی داشتن دو فیوز است یکی فیوز مینیاتوری و دیگری فیوز جان که باید در هنگام خرید به آن توجه کرد.

آبگرمکن گازی

آبگرمکنی که سوخت مورد نیاز خود برای گرم کردن آب را ازگاز تامین می کند در جامعه ما استفاده از آبگرمکن های گازی بسیار رایج تر از انواع دیگر آب گرمکن است و علت آن هم در دسترس بودن این منبع سوخت و ارزان بودن آن نسبت به سایر سوخت ها می باشد

آبگرمکن گازی را هم می توان به دو دسته تقسیم کرد

آبگرمکن گازی دیواری و آبگرمکن گازی زمینی یا ایستاده.

از کجا آبگرمکن بخریم

انواع آبگرمکن ها را می توان از فروشگاه های بزرگ و معتبری مانند دیجی کالا یا فروشگاه اینترنتی فروشکالا که خود همکار دیجی کالا در فروش است از طریق اینترنت تنها با چند کلیک در هنگاه استراحت یا سر کار خریداری کرد و در اسرع وقت از طریق پست یا از طریق تی پاکس خدمت شما ارسال می شود و شما کالای خود را درب منزل دریافت می کنید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید