اگر از افرادی هستید که تجربه گم کردن وسایل و اشیا مختلف را داشته باشید قطعاً می دانید که در این زمان چقدر دچار استرس و اضطراب شده اید و به دنبال راهکارهای مختلفی هستید تا بتوانید در زمانی کوتاه وسایل یا اشیا گمشده تان را پیدا کنید.

آیا راهی برای پیدا کردن وسایل و اشیاء گم شده وجود دارد؟

در گذشته تنها کاری که می توانستیم برای اطلاع رسانی اشیاء گم شده داشته باشید چاپ کاغذ و چسباندن آن در مناطق مختلف به منظور آگاهی مخاطبان بود که این روش زمان زیادی می طلبید و همچنین نیروی کار می خواست و در کنار آن امکان چسباندن کاغذ در تمامی مناطق شهر وجود نداشت و محدود به چندین منطقه اطراف می شد.

اما این روزها به روش‌های مختلفی می توان آگهی گمشده در خصوص موارد مختلف از جمله مدارک گمشده، اشیا گمشده یا حتی اموال سرقتی را منتشر کرد تا افراد در صورت داشتن اطلاعات یا پیدا کردن وسایل بتوانند با شخص مورد نظر تماس بگیرند. اما سوال اینجاست که آیا واقعاً مرجع و وب‌سایتی وجود دارد که به صورت تخصصی بتوان آگهی گمشده یا آگهی پیدا شده را در آن درج کرد؟

یکی از وب سایت های معتبری که درخصوص این مورد می تواند به شما کمک کند گمگشته میباشد که خوشبختانه تمامی خدماتی که در آن ارائه میشود به صورت رایگان بوده است و نیازی به پرداخت هزینه نخواهد بود.

شما در گمگشته می توانید آگهی گمشده خود را درج کنید و فرقی نمی‌کند که آگهی شما مربوط به عروس هلندی گمشده یا اشیا گم شده و مدارک گم شده باشد؛ در هر صورت وقتی مخاطبان دیگر این آگهی را ببیند اگر وسیله مورد نظر شما را پیدا کرده باشند و در مورد آگهی شما اطلاعاتی داشته باشند از طریق شماره تماس می توانند با شما ارتباط برقرار کنند.

درج آگهی شما و اطلاع رسانی آن به یک منطقه محدود نمی شود بلکه با ثبت آگهی گمشده در گم گشته می توانید در سطح کشور یا حتی دنیا اطلاع رسانی کنید که شی یا وسیله ای موردنظرتان را گم کرده اید. روزانه تعداد آگهی های بسیار زیادی در این وب سایت کاربردی ثبت می شود که به عنوان مثال می توان به اشیا گمشده، مدارک گمشده، اموال سرقتی و.... اشاره کرد.

البته اگر شما میخواهید در خصوص اموال سرقتی هم اطلاعاتی را درج کنید این امکان برای شما مهیا خواهد بود؛ مثلا می‌توانید در آگهی گم شده خود این موضوع را بنویسید که این اموال شما به سرقت رفته است تا مخاطبان از خریداری کردن آنها خودداری کنند و مزیت ثبت اموال سرقتی در گمگشته این است که منجر به پیشگیری از خرید و فروش اموال سرقتی خواهد شد.

نکته ای دیگری در مورد اموال سرقتی نیز وجود دارد که شما باید قبل از خرید وسیله ی دست دوم حتما جستجوی اموال سرقتی را در گمگشته انجام بدهید تا مبادا کالای را که خریداری می کند سرقتی باشد و شما را به دردسر بیندازد.

پس تا این قسمت مطلب متوجه شده اید که در زمان پیدا کردن یا گم کردن هر وسیله ای یا کالایی اولین اقدام شما باید درج آگهی گمشده یا آگهی پیدا شده در وب سایت گمگشته باشد. هر زمان که گمشده شما پیدا شود سریعا به واسطه پیامک برایتان اطلاع رسانی خواهد شد.

بسیاری از افراد با تلاش و پشتکاری که به خرج می دهند سعی می کنند تا در خصوص پیدا کردن وسایلی که افراد آن ها را گم کرده اند و آگهی گمشده را درج نموده اند، کمک کنند تا به واسطه مژدگانی بگیرند چرا که در برخی از آگهی های گمشده می بینیم که کاربر اطلاع داده اگر وسیله یا شی گم شده او پیدا شود به فرد یابنده مژدگانی خواهد داد و این روش نیز نوعی کسب درآمد خواهد بود.

آشنایی با سایت کاربردی گمگشته

آیا راهی برای پیدا کردن وسایل و اشیاء گم شده وجود دارد؟

به محض ورود به gomgashteh.comشما با چندین آیتم مختلف رو به رو هستید. در سمت راست این آیتم ها شامل کارت ها، مدارک اسناد، حیوانات و سگ گمشده، لوازم شخصی، وسایل نقلیه، مالی و طلا جواهرات، شخص، کالا، گل و گیاه، ابزارآلات، طریق کربلا و متفرقه را مشاهده خواهید کرد که هر کدام از این موارد خود دارای زیر مجموعه هایی می باشند مثلاً اگر بر روی گل و گیاه کلیک کنید با گزینه های شامل طبیعی و مصنوعی رو به رو خواهید بود.

در قسمت اصلی صفحه آگهی های متفاوتی را مشاهده می‌کنید که مخاطبان مختلف آنها را درج کرده‌اند مثلاً در آگهی مرتبط با عروس هلندی گمشده به شما اعلام می‌کند که این پرنده زیبا گم شده است و در صورتی که آن را پیدا کنید و تحویل بدهید از آگهی‌دهنده مژدگانی میگیرید و توضیحات لازم را نیز مربوط به آگهی مشاهده خواهید کرد. اگر تمایل دارید تا در پیدا کردن آگهی کمک کنید از گزینه اشتراک گذاری هم میتوان استفاده کرد.

در صفحه ای اصلی آگهی های که به شما نشان داده می شود مربوط به تمام شهرهای ایران می باشد اما اگر شما شهر خاصی را مد نظر دارید کافیست که در بالای صفحه شهر موردنظرتان را انتخاب کنید.

ثبت آگهی در وب سایت گمگشته

اگر قصد دارید در گمگشته ثبت آگهی را انجام بدهید باید به حساب کاربریتان وارد شوید ولی اگر حساب کاربری ندارید می توانید با وارد کردن اطلاعات ساده نظیر نام، نام خانوادگی، شماره همراه ایجاد حساب کاربر را انجام بدهید؛ اما قبل از آن حتماً قوانین را مطالعه کنید و با پذیرفتن شرایط و قوانین میتوانید بعد از ایجاد حساب کاربری برای خود ثبت آگهی گمشده یا آگهی پیدا شده را به راحتی انجام بدهید.

برای اینکه شما بتوانید دسترسی راحت تری به سایت گمگشته داشته باشید میتوانید اپلیکیشن آن را دانلود و روی گوشی هوشمند خود نصب نمایید. البته همکاری با دفاتر پیشخوان جز موارد دیگری می باشد که توسط گمگشته برای ارائه خدمات به شما عزیزان در نظر گرفته شده است.

در هر صورت یکی از ناراحت کننده ترین موضوعاتی که می تواند برای شما رخ بدهد گم کردن اشیا یا به سرقت رفتن آن می‌باشد؛ به همین جهت توصیه می‌شود در این خصوص احتیاط لازم را داشته باشید و حتما از موارد امنیتی استفاده کنید و اگر به هر دلیلی با این مشکلات روبرو شده اید بدون اینکه زمان را هدر بدهید از ثبت آگهی گمشده در وب سایت های معتبری چون گم گشته استفاده کنید و از راهنمایی هایی که در وبلاگ گمگشته ذکر گردیده استفاده کنید.

این نکته مهم را در خصوص گم شدن مدارک هویتی تان نیز به خاطر بسپارید که اگر مدارک هویتی تان را گم کرده اید یا کیف شما مورد سرقت قرار گرفت سریعاً با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرید و این موضوع را اطلاع رسانی کنید تا صورت جلسه مرتبط را دریافت کنید و مفقودی مدارک تان را به ثبت برسانید تا اگر پس از آن به هر دلیلی توسط سارقین از مدارک شما کلاه برداری و سوء استفاده انجام گرفت بتوانید برای اثبات بی گناهیتان اقدام کنید.

همانطور که اشاره نموده ایم یکی از ساده ترین و سریع ترین اقداماتی که به شما کمک می کند تا بتوانید مدارک گمشده خود را پیدا کنید ثبت آگهی در وب سایت گم گشته یا دانلود اپلیکیشن گمگشته (از آدرس https://gomgashteh.com/dl) می باشد. خوشبختانه گمگشته توانسته است تاکنون تجربه و سابقه ای بی نظیری را از خود در خصوص پیدا کردن اشیا گمشده، مدارک گمشده و.... به جای بگذارد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید