۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲
کد خبر: 55374836

سوغات بازار وکیل شیراز شامل تمامی سوغات شهر شیراز می‌شود. بازار وکیل شیراز یک مکان گردشگری ناب نیز است. زمانی که برای خرید به بازار وکیل‌الرعایا می‌روید، می‌توانید از زیباهای تاریخی بازار وکیل نیز لذت ببرید.

سوغات بازار وکیل شیراز

سلام نو - سرویس گردشگری: شیراز دارای تنوع بی‌نظیر در سوغات است. سوغات شهر شیراز به قدر زیاد و متنوع است، که یافتن مکانی برای خرید همه آن‌ها بسیار مشکل است. اما راه‌حلی وجود دارد، آن هم بازار وکیل شیراز است. سوغات بازار وکیل شیراز شامل تمامی سوغات شهر شیراز می‌شود. بازار وکیل شیراز یک مکان گردشگری ناب نیز است. زمانی که برای خرید به بازار وکیل‌الرعایا می‌روید، می‌توانید از زیباهای تاریخی بازار وکیل نیز لذت ببرید.

بازار وکیل حس زیبای سفر در تاریخ

قدم زدن در بازار وکیل، مانند سوار شدن بر ماشین زمان است. از زمانی که وارد بازار جنوبی می‌شوید، یک به یک دوران‌های تاریخی ایران را مرور می‌کنید. خرید سوغاتی همراه با سفر در تاریخ هدیه بازار وکیل شیراز به شما است. سوغات بازار وکیل شیراز خوشمزه، زیبا و معطر است.

سوغات بازار وکیل شیراز

توضیح مختصری از بازار وکیل

بازار وکیل در حدود 264 سال پیش به دستور کریم خان زند ملقب به وکیل‌الرعایا ساخته شده است. بازار وکیل شیراز یکی از ماندگارترین آثار از دوران زندیه است.بازار وکیل شیراز مهم‌ترین و با ارزش‌ترین نقطه اقتصادی شهر شیراز از قدمی تاکنون بوده است.

بازرگان هندی و عربی برای مبادله با ایرانیان، به شیراز سفر کرده، و در بازار وکیل شیراز مبادلات خود را انجام می‌دادند. از جمله دلایل رونق بازار وکیل شیراز، قرار گرفتن بر سر راه کاروان‌های شرق و غرب است. به علاوه بازار وکیل شیراز نزدیکی زیادی به بنادر جنوب دارد، به همین علت کسب‌وکار در بازار وکیل شیراز از دیرباز بسیار پر رونق بوده است.

برای خریدی راحت، با سوغات بازار وکیل شیراز آشنا شوید

بازار وکیل شیراز متشکل از چهار بازار کوچک‌تر است. اگر شما به دنبال سوغات خاصی هستید، باید بدانید که آن را در کجای بازار خواهید یافت. مطمئناً گشتن چهار بازار برای یافتن یک سوغات کار بسیار سختی خواهد بود. ما در مقاله سوغات بازار وکیل شیراز، کار شما را در خرید سوغات از بازار وکیل شیراز آسان خواهیم کرد.

بخش خوشمزه سوغات بازار وکیل شیراز، خوراکی‌ها

اگر شیرینی‌ها شیراز شما را هم وسوسه کرده است، و به دنبال خرید آن‌ها هستید، به محدوده چهارسوق بروید. برای پیدا کردن مسقطی، رنگینک، کلوچه، مسقطی مخصوص لار، حلوای شیراز، بادام سوخته و هزار شیرینی دیگر، یک راست به سمت چهار سوق بروید.

در محدوده چهارسوق شما می‌توانید، شیرینی‌های نادر شیراز را نیز بیایید. دیگر نیازی نیست برای خرید مسقطی لاری، نان فسایی و نان یوخه به شهرهای لار و فسا سفر کنید، در چهارسوق یک جا همه آن‌ها را خریداری کنید.

سوغات بازار وکیل شیراز

هنرنمایی بانوان شیرازی

گلیم و گبه از زیباترین آثار هنری شهر شیراز است. گلیم و گلبه هر دو هنر دست بانوان شیرازی است. به همین دلیل از زیبایی و ظرافت خاصی برخوردار است. اگر به فرش‌های سنتی و دستباف علاقه‌مند هستید و دوست دارید یادگاری زیبا از شیراز با خود ببرید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً برای خرید گبه و گلیم اقدام کنید.

گلیم و گبه را نیاز می‌توانید در محدوده بازار چهارسوق خریداری کنید. این نکته را به خاطره داشته‌باشید که گبه یا فرش دستباف کمی از گلیم گران‌تر است.

سوغات بازار وکیل شیراز

لباس‌های زیبا با پارچه‌هایی ناب

اگر دنبال خرید پارچه، به خصوص پارچه‌های رنگارنگ عشایر فارس هستید، باید به راسته شمشیرگرها بروید. پارچه‌های موجود در راسته شمشیرگرها توسط عشایر فارس تولید شده است. پارچه‌های عشایر فارس دارای جنس، طرح و رنگ‌های منحصربه‌فردی هستند. زیبایی و لطافت پارچه‌های عشایر فارس مثال زدنی است.

برای یافتن راسته شمشیرگرها، شما می‌توانید از سمت سرای مشیر وارد شده و به سمت راست خود بروید، تا به راسته شمشیرگرها برسید. به علاوه در راسته شمشیرگرها خیاطان ماهری نیز هستید، می‌توانید پارچه‌های خود را به آن‌ها دهید، تا یک لباس عشایری زیبا از شیراز با خود به یادگار ببرید.

سوغات بازار وکیل شیراز

هنر دست استادان شیراز سوغات بازار وکیل شیراز

شهر شیراز یک از مهم‌ترین قطب‌های هنر در کشور ایران است. شاید تعریف درست از شهر شیراز این باشد که، شهر شیراز را مهد فرهنگ و هنر ایران‌زمین بدانیم. شهر شیراز به واسطه داشتن هنرمندانی چون کامبیز درم بخش، حسام ابریشمی و فرهاد مشیری همواره در صحنه هنر ایران‌زمین ماندگار بوده است.

اگر زیبایی آثاری چون منبت‌کاری، قلم‌زنی و خاتم‌کاری شما را مدهوش می‌کند. بازار وکیل مکان مناسبی برای خرید سوغات این‌چنینی است. در بازار وکیل شما می‌توانید دکوری‌ها و و آتار تزیین بسیار زیبایی را بیابید و به عنوان سوغات به دوستانتان هدیه دهید.

سوغات بازار وکیل شیراز


بهترین مکان برای خرید آثاری همچون خاتم‌کاری و منبت‌کاری غرفه موجود در حمام وکیل است.

تنوع سوغات بازار وکیل شیراز

سوغات بازار وکیل شیراز بسیار زیاد و متنوع است. سوغات‌های نامبرده فقط گوشه‌ای از سوغات‌های زیبای شهر شیراز است. شما می‌توانید انواعی از عرقیات نظیر: عرق بهارنارنج، عرق نسترن و عرق بیدمشک را به عنوان سوغات با خود ببرید.

 آدرس دقیق بازار وکیل شیراز

همانطور که در ابتدا گفته شد، بازار وکیل از چهار بازار کوچک تشکیل شده است. به همین دلیل چهارسوق معروف است. بازار وکیل شیراز دارای چهار ورودی است، که ورودی‌های آن در خیابان‌های  زند، طالقانی و لطفعلی خان زند واقع شده‌ است. برای یافتن وردی اصلی بازار وکیل از سمت شمال و جنوب باید از خیابان زند اقدام کنید.

کد خبرنگار: ۹
۴دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • هم وطن US ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    8 1
    زنده باد شیراز.شهر زیباییها و راز
  • بهنام IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    1 1
    قشقایی را باید شناخت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید