با برگزاری نشست سران ، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به تهران آمد. اردوغان در این نشست تاکید کرد نتیجه این نشست باید باید در چارچوب پارامترهای سازمان ملل باشد.

اردوغان: باید صلح و ثبات در سوریه حاکم شود

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نشست خبری سران کشورهای ضامن روند آستانه با حضور روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه برگزار شد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در این نشست خبری گفت: ما در این اجلاس فعالیت‌های خود برای ایجاد فضای صلح و ثبات در سوریه را بار دیگر بررسی کردیم تا به راه حل سیاسی برسیم.

وی با بیان اینکه فرمت روند آستانه موثرترین اقدامی است که راه حل سیاسی را در این زمینه تسهیل می‌کند، افزود: در نشست آستانه بار دیگر بر عزم راسخ خود بر انجام این فعالیت‌ها تأکید کردیم.

رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت: بحث تروریست هم موضوع دیگر این نشست بود و میان سازمان های پژاک، ی.پ.گ و پ.ک.ک هیچ تفاوتی نمی‌بینیم. قبول نمی‌کنیم از یکی به عنوان ابزار استفاده و با دیگری مبارزه شود.

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه باید یک بار دیگر در سوریه صلح و آرامش برقرار شود، گفت: هدف اصلی ما در اجلاس آستانه پایان دادن به تراژدی انسانی در سوریه است.

اردوغان با بیان اینکه در مذاکرات و گفتگوها روند اجرای توافقات قبلی هم بررسی شد، گفت: این سازمان‌های تروریستی مشکل اصلی همه ما است که هدفشان تجزیه خاک ترکیه است. در این زمینه هم فکر هستیم که تنها از طرق راه حل سیاسی بحران سوریه قابل حل است.

وی افزود: به شرکای خود در روند آستانه گفتیم روند مذاکرات سیاسی برای رسیدن به راه حل پایدار تسریع یابد.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: فعالیت‌های کمیته قانون اساسی هر چه زودتر باید به نتیجه برسد.

وی تاکید کرد: این روند باید در چارچوب پارامترهای سازمان ملل به نتیجه برسد. بند ۲۲۵۴ قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل باید در سوریه عملی و صلح و ثبات بار دیگر در سوریه حاکم شود.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید