میز های مستطیل شکل به دلیل شکل هندسی خود، از قابیلت جا به جایی و نقل مکان کردن مناسبی برخوردارند؛ همچنین در این نوع میزهای ناهارخوری، امکان افزودن صندلی اضافه به اطراف ست ناهارخوری نیز وجود دارد.

راهنمای خرید میز ناهارخوری

مبلمان و دکوراسیون اتاق نشیمن، بیش از هر چیز به نوع و چیدمان میز ناهارخوری وابسته است. به همین دلیل انتخاب ست میز غذاخوری که سلیقه و ایده های ما در آن لحاظ شده و در کنار آن دوام و استحکام آن میزها و در آخر در نظر گرفتن میزان هزینه ای که میخواهیم برای خرید کنیم، می تواند انتخابی شایسته را برای ما به ارمغان آورد.

در مقابل، بی توجهی نسبت به جنس مواد به کار رفته در میز و نادیده گرفتن ایده ها و سلایق شخصی در هنگام انتخاب میز ناهار خوری، میتواند ما را به سرعت پشیمان کند. بنابراین بهتر است پیش از هر اقدامی برای تهیه میز ناهار خوری، راهنمای چیدمان میز ناهارخوری را مطالعه کنید تا بتوانید انتخابی خوب را متناسب با سبک منزلتان داشته باشید.

ظرفیت میز ناهارخوری

یکی از فاکتورهای مهم انتخاب یک ست میز ناهارخوری مناسب، ابعاد و ظرفیت میز ناهارخوری است. برای این منظور پیش از هر چیز باید به این پرسش توجه کرد که قصد داریم میز ناهار خوری مورد نظر ما، پذیرای چند نفر باشد؟ پاسخ به این پرسش برای هر خانه و خانواده ای می تواند متفاوت باشد. ابعاد منزل، تعداد اعضای خانواده و نیز میزان مهمان پذیر بودن آن خانواده میتواند راهگشای انتخاب ست میز ناهار خوری با ظرفیت مناسب باشد.

سنجش محیط

هماهنگی میز ناهارخوری با محل قرار گرفتن میز تأثیر ژرفی در زیبایی دکوراسیون محیط خواهد داشت. توجه به شکل هندسی محل قرار گرفتن میز، رنگ دیوار ها و کف، تناسب نوع روشنائی محیط و از همه مهم تر ابعاد محل در نظر گرفته شده برای جای دادن ست میز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

از آن جایی که انواع میز غذاخوری مدرن و کلاسیک در اشکال گوناگونی در دسترس هستند، می توانیم متناسب با محیط خود میزی بیضی شکل، دایره ای، مستطیلی، مربعی و یا سه گوشه را انتخاب کنیم.

شکل میز ناهارخوری

شکل هندسی میز ناهار خوری باید متناسب با شکل و فضای محیط پیرامون آن انتخاب شود که هر یک از این میزهای ناهار خوری بسته به شکل هندسی خود، امتیازات و کاستی هایی دارند که در زیر به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

میز ناهارخوری مستطیل شکل

راهنمای خرید میز ناهارخوری

میز های مستطیل شکل به دلیل شکل هندسی خود، از قابیلت جا به جایی و نقل مکان کردن مناسبی برخوردارند؛ همچنین در این نوع میزهای ناهارخوری، امکان افزودن صندلی اضافه به اطراف ست ناهارخوری نیز وجود دارد.

نداشتن دید کافی و مناسب افراد پیرامون میز نسبت به یکدیگر از کاستی های این نوع میزها است که البته چندان چشمگیر و قابل توجه نیست.

میز ناهارخوری گرد

این نوع میزهای ناهارخوری به دلیل شکل دایره ای خود، فضا را برای اعضای خانواده و یا مهمانان بسیار صمیمانه تر می‌ کنند چرا که تمامی افراد پیرامون میز از دید کافی در  برابر یکدیگر و نیز نزدیکی بیشتری به یکدیگر نسبت به میزهای مستطیلی برخوردارند.

همچنین این نوع میزها، فضای وسیع تری را برای محیط پیرامون ست ناهارخوری به وجود می آورد که باعث رفت و آمد و جا به جایی راحت تر افراد و ساکنین در محیط اتاق خواهد شد. عدم افزودن صندلی اضافه به میزهای گرد، در پاره ای از مواقع از معایب این نوع میزها تلقی می ‌شود.

میز ناهارخوری مربعی شکل

به دلیل آن که میزهای مربعی شکل معمولاً برای چهار نفر طراحی می‌ شوند، ابعاد کوچک تری دارند، لذا برای اتاق ها و محل های محدود و کوچک، مناسب تر هستند و همچنین به دلیل تقاضا و جذابیت بالا، تنوع مناسبی از این میزها به چشم می‌ خورد.

محیط اطراف ست میز ناهارخوری

با توجه به ابعاد فضای اتاق، ست میز ناهارخوری را باید به گونه ای انتخاب کرد که در هنگام قرار گرفتن در محیط در حالت استاندارد حداقل 76 سانتی متر از دیوارها و سایر مبلمان ها فاصله داشته باشد و این فاصله از 183 سانتی متر تجاوز نکند.

راهنمای خرید میز ناهارخوری

اما در حالت ایده آل بهتر است میز ناهارخوری به میزان 122 سانتی متر با محیط پیرامون خود فاصله داشته باشد تا فضای مناسبی را برای جا به جایی و رفت و آمد اهالی منزل و مهمانان به وجود آورد.

جنس میز ناهارخوری

امروزه میزهای ناهارخوری با متریال متفاوتی از جمله چوب، پلاستیک، استیل، فلز و... ساخته می ‌شوند که باید در هنگام انتخاب و خریداری، ویژگی ها و خصوصیات این میزها را در نظر گرفت و میز دلخواه را انتخاب نمود.

میز ناهارخوری چوبی

میزهای چوبی از جمله میزهای پرکاربرد در دسته میز ناهارخوری هستند که طرفداران همیشگی خود را دارند و همواره انواع مختلفی از میز غذاخوری چوبی را میتوان در دکوراسیون های مختلف با سبک های متفاوت یافت.

میز ناهارخوری سنگی

این نوع میزها، با برخورداری از ظاهری لوکس و مجلل، طرف داران خاص خود را دارند که همواره به دنبال آثار و مبلمانی نفیس هستند که در کنار ظاهر با صلابت و اشرافی، از میزی با استحکام و دوام بسیار بالا بهره ببرند.

میز ناهارخوری فلزی

این نوع میزهای ناهارخوری، از نظر قیمتی، نسبتاً در جایگاه مناسبی قرار دارند و علاوه بر این تنوع بسیار بالا و زیبایی در طرح و نقش این میزها، همواره مورد توجه خانواده ها قرار می ‌گیرد.

میز شیشه ای

راهنمای خرید میز ناهارخوری

استفاده از این نوع میزها در محیط های کوچک تر، منجر به بازتر و وسیع تر جلوه دادن فضای اتاق می‌ شود که این ست های میز ناهار خوری شیک اغلب در دکوراسیون مدرن به چشم می خورند؛ علاوه بر این، بازسازی و مرمت این نوع میزها نسبتاً ساده و کم هزینه خواهد بود.

برای بررسی و خرید میزغذاخوری با هر جنس و سبکی می توانید از سایت فروشگاه مبل نوژن دیدن کرده و بصورت آنلاین سفارش خود را ثبت نمایید و درب منزل تحویل بگیرید.

چیدمان میز ناهارخوری

میزهای ناهارخوری در صورت امکان بهتر است دارای فضایی مخفی و پنهان باشند تا مهمانان و اهالی خانه پیش از صرف غذا بتوانند لوازم شخصی مانند تلفن همراه، انگشتر، ساعت و ... را در آن قرار دهند و یا دستمال کاغذی، دستمال سفره و سایر لوازم مربوط به صرف غذا را از این محل مخفی که معمولاً در قسمت زیرین میز تعبیه شده است، بردارند.

علاوه بر این پیشنهاد می‌ شود که میز ناهارخوری دارای بخشی اضافی باشد که این قسمت قابلیت باز و افزوده شدن به میز اصلی را داشته باشد تا در مواقعی که میزبانان، پذیرای مهمانان بیشتری هستند، بتوانند محل مناسبی را برای تمام مهمانان برای صرف غذا بر سر میز فراهم کنند.

همچنین تا حد امکان بهتر است از قرار دادن میزهای ناهارخوری در مسیرها و محل های پر رفت و آمد خودداری کرد تا منجر به اختلال در جا به جایی اعضای خانواده و مهمانان نشود. به‌علاوه، پیشنهاد می‌ شود از قرار دادن میز ناهارخوری در نزدیکی تلویزیون خودداری کنید، چرا که نزدیکی میز ناهار خوری به ست تولیزیون، منجر به از بین رفتن تمرکز در هنگام صرف غذا خواهد شد.

در نهایت باید توجه داشت که استفاده از میزهای ناهارخوری که بیش از چهار نفر ظرفیت دارند، در فضای آشپزخانه چندان شایسته و مناسب نیست و بهتر است ظرفیت این میزها حتی در صورت وسیع بودن فضای آشپزخانه، از چهار نفر تجاوز نکند.

کلام آخر

پیشنهاد فروشگاه مبل نوژن اخذ مشاوره از کارشناسان دکوراسیون و بررسی فضا، سبک و دکوراسیون شما است که با توجه به آنها بتوانید انتخابی مناسب را خرید میز ناهارخوری داشته باشید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید