گالتیه ششمین مربی دوران مدیریت ناصر الخلیفی در باشگاه پاریسی است. آنجلوتی، بلان، امری، توخل و پوچینیو پنج سرمربی قبلی پاری سن ژرمن بودند که همه آن‌ها، به جز بلان عمری زیر ۲ سال در این باشگاه داشتند.

آقای معمولی و سرمربی ابر ستاره‌های پاری سن ژرمن بودن

سلام نو – سرویس ورزشی: در حالی که همه منتظر بودند زین‌الدین زیدان یا کسی هم طراز او روی نیمکت تیم اول شهر پاریس بنشیند، پاریسی‌ها با کریستف گالتیه به توافق رسیدند؛ مربی که موفق است اما زیدان، گوآردیولا یا مورینیو نیست.

گالتیه که چند روز قبل وارد پاریس شد مربی بد نیست و سوابق قابل قبول یا حتی خوبی دارد. او دو سال پیش لیل را به قهرمانی لیگ فرانسه رساند و فصل گذشته روی نیمکت نیس نشست  با این تیم رتبه پنج لیگ یک فرانسه را به دست آورد. اما آیا این سوابق برای برکنار پوچینیو کافی است؟

مائوریسیو پوچتینو در هجده ماه دوره فعالیت خود در پاریس سه جام داخلی با این تیم کسب کرد، اما در لیگ قهرمانان عملکرد خوبی نداشت. طبیعی است که تیم با ستاره‌هایی مثل مسی، نیمار و ام باپه از نتیجه راضی نباشد و دنبال سرمربی بهتری باشد، اما آیا گالتیه همان گزینه بهتر است؟ آیا او در کلاس سرمربی‌های درجه یکی مثل زیدان، کلوپ و گوآردیولا است؟ حداقل روی کاغذ این طور نیست.

 انتخاب گالتیه هواداران پاریسی را زیاد خوشحال نکرد. آن‌ها برای خوشحال نشدن دلایل خود را دارند. اول ازهمه اینکه آن‌ها منتظر انتخاب زیدان بودند، اسطوره تیم ملی فرانسه و مربی که سابقه درخشانی در لیگ قهرمانان دارد.

دومین مشکل گالتیه این گالتیه این است که هم وزن ستاره‌ای پاریسی نیست. هوداران این پرسش را دارند که آیا او توان مدیریت مسی و نیمار از یک سو و ام باپه از سوی دیگر را دارد؟ توان رهبری تیم در رقابت‌های سنگین اروپایی را دارد؟

مشکل سوم این است که تیم‌های گالتیه بیشتر به ساختار دفاعی منظم شهرت دارند، این شهرت برخلاف فلسفه پاریسی‌ها است. کدام هوداری دوست دارد با نیمار، مسی و ام باپه به دفاع فکر کند؟

گالتیه ششمین مربی دوران مدیریت ناصر الخلیفی در باشگاه پاریسی است. آنجلوتی، بلان، امری، توخل و پوچینیو پنج سرمربی قبلی پاری سن ژرمن بودند که همه آن‌ها، به جز بلان عمری زیر ۲ سال در این باشگاه داشتند.

گالتیه در اولین کنفرانس خبری خود درباره سیستم احتمالی مدنظرش برای پاریسی‌ها می‌گوید:

درباره دفاع سه نفره خیلی صحبت شده است. خوش‌بختانه وینگرهایی فوق‌العاده دارم اما در مرکز زمین هم بازیکنان بسیار خوبی هستند. با وجود این‌ها، درست است که تمایل برای استفاده از سیستم سه دفاعه وجود دارد.

او هر گونه شایعه خروج نیمار را تکذیب کرد و گفت:

کدام مربی از داشتنی بازیکنی مثل نیمار بدش می‌آید؟ کاملا می‌دانم چه انتظاراتی از نیمار خواهم داشت و ایده‌هایم درباره بازی گرفتن از او کاملا واضح است.

او به بزرگ‌ترین نگرانی طرفداران پاریس یعنی سابقه نه چندان دقیق در لیگ قهرمانان هم اشاره می‌کند و می‌گوید:

بازیکنان فوق‌العاده‌ای در اختیار دارم و البته در دوران حضورم در لیل، تجربه بالایی در این مسابقات کسب کردم. باید در نظر داشته باشید لیگ قهرمانان اروپا تورنمنت خیلی سختی است.

کریستوف گالتیه

سرمربی جدید یک مشکل دیگر هم دارد و آن سوپر استاری به نام ام باپه است، بازیکنی که با قراردادی سنگین و عجیب در پاری سن ژرمن مانده است. به گفته رسانه‌ها ام باپه قدرت تغییر سرمربی را دارد، امکانی که باعث شده تا این شایعه به وجود آید که کیلیان ام باپه به جای رییس باشگاه پاری سن ژرمن، تصمیم به اخراج مائوریسیو پوچتینو گرفته است.

سرمربی جدید با این قدرت عجیب و غریب چه خواهد کرد؟ آیا این قدرت باعث یک تازی ام باپه یا برکناری زود هنگام سرمربی توسط او می‌شود؟ آیا این امکان باعث ایجاد اختلاف بین بازیکنان پاریس خواهد شد؟

ناصر الخلیفی، مدیر عامل پاریس سن ژرمن گفته که دیگر از خریدهای گران قیمت و پر زرق و برق خبری نیست. آیا این نشانه تغییر فلسفه باشگاه قطری است؟ آیا به گالتیه فرصت کافی داده می‌شود؟ اگر بله پس قرارداد عجیب ام باپه به چه معنا است؟ پاسخ این سوال‌ها کم‌تر از شش ماه دیگر مشخص می‌شود.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید