برای طراحی ویلا به سبک مدرن باید ابتدا ویژگی های مختلف این سبک را به خوبی شناخت و سپس نیازهای مختلف افرادی که قرار است از ویلا استفاده کنند و علایق و سلایقه آن ها را مورد بررسی قرار داد و سپس به طراحی ویلا مشغول شد.

شرکت معماری متبحر در طراحی ویلا در ایران

به همین دلیل بهتر است که حتما طراحی و ساخت ویلاتوسط تیمی حرفه ای صورت بگیرد . درواقع افرادی که در این زمینه متخصص بوده به دانش روی دنیا و ترندهای طراحی ویلا آگاه بوده و همچنین می توانند با استفاده از تجربه ی خود با صرف هزینه های کمتری به این کار اقدام نمایند و آن را به نتیجه برسانند .

طراحی ویلا مدرن

یکی از بهترین شرکت های ایرانی در زمینه ی طراحی ویلا ، طراحی ویلا مدرن ، طراحی نما مدرن ، طراحی نما ویلا و ... شرکت معماری هیرادانا می باشد که با سال ها سابقه در این زمینه و انجام پروژه های مختلف در سرتاسر ایران در انواع سبک ها و اقلیم ها با در دست داشتن بودجه های مختلف توانسته اند به مهارت و اعتبار امروز خود برسند . این شرکت معماری که از مهندسین ، طراحان و متخصصان مربوط به این زمینه تشکیل شده است توانایی انجام پروژه های گوناگون طراحی ویلا و طراحی ویلا مدرن را داشته و از آنجایی که مهندسین این شرکت خود را همواره با دانش و اطلاعات و ترندهای روز هماهنگ می کنند ، می توانند گزینه ی خوبی برای انجام این گونه پروژه ها باشند .

جهت طراحی ویلا خود با شرکت معماری ما در ارتباط باشید : ۰۹۱۲۵۷۵۴۹۲۱

شرکت معماری متبحر در طراحی ویلا در ایران

موارد قابل توجه در طراحی ویلا

  • بررسی اقلیم منطقه

یکی از مهمترین مواردی که می تاند روی چگونگی طراحی ویلا ، چگونگی بازشوها ، متریال ها و فرم کلی و ... تاثیر بگذارد اقلیم منطقه می باشد . درواقع طراحان باید اقلیم منطقه را بررسی نموده و ویلا مدرن را با توجه به آن طراحی کنند تا نیازهای افراد در ساختمان در فصول مختلف رفع شود و آب و هوا و باران و ... باعث اذیت این افراد و حتی آسیب به ساختمان نشود . به همین دلیل است که ویلاها در مناطق شمالی اغلب دارای سقف های شیروانی بوده و در مناطق جنوبی دارای ارتفاع زیادی می باشند .

  • بررسی نوع زمین و خاک آن

نوع زمین و خاک آن روی چگونگی سازه ، تعداد طبقات ویلا و ... تاثیر خواهد گذاشت به همین دلیل از همان ابتا باید این مورد ، بررسی شود . درواقع بعضی از خاک ها سست بوده و یا بعضی از زمین ها به دلیل نزدیک بودن به مناطقی مانند دریا یا دریاچه خطرناک بوده و مناسب ساخت ویلا نیستند . این نکته را قبل از خرید زمین و طراحی ویلا باید بررسی نمود تا اقدامات لازم صورت گرفته و سازه ای که مناسب خاک می باشد مورد استفاده قرار بگیرد .

  • بررسی دسترسی ها

داشتن دسترسی مناسب به ویلا و از ویلا به مناطق اطراف در دراز مدت می تواند باعث رفاه و رضایت افراد ساکن در ویلا شود چرا که در صورت بروز مشکل این افراد به راحتی توانسته مشکل را حل کرده و یا برای رفت و آمد به ویلا اذیت نخواهند شد . به همین دلیل حتما باید ویلا در منطقه ای قابل دسترس و نزدیک به مناطق رفاهی مختلف باشد .

  • بررسی امکانات منطقه

برای ساخت ویلا در یک منطقه حتما باید آن منطقه حداقل امکاناتی مانند برق ، آب ، گاز ، پمپ بنزین ، سوپرمارکت ، درمانگاه و ... را یا داشته باشد یا دسترسی به آن ها راحت باشد چرا که در صورت عدم نبود این امکانات افراد در دراز مدت به مشکل خواهند خورد و زمانی می رسد که دیگر از ویلا استفاده ای نمی برند و برای آن ها تبدیل به ساختمانی بی فایده خواهد شد . این موارد کوچکترین امکانات مورد نیاز افراد در ساختمان و اطراف را تامین می کنند و به همین دلیل حتما باید وجود آن ها قبل از طراحی مورد بررسی قرار بگیرد .

  • و ...

ترندهای برای طراحی ویلا مدرن

  • طراحی بازشوهای پهن و سرتاسری

یکی از ویژگی های اصلی سبک مدرن در طراحی ویلا استفاده از نور طبیعی و چشم انداز منطقه به طور گسترده می باشد و به همین دلیل می توان مشاهده نمود که پنجره های سرتاسری و بزرگ امروزه از المان های اصلی این نوع ویلاها به شمار رفته و از آنجایی که روی زیبایی نما نیز تاثیر می گذارد ترند شده است . بازشوها در این نوع ویلاها اصولا به فرم مربع یا مستطیل بوده و از بالا تا پایین یک دیوار را در بر می گیرد . از آنجایی که سادگی از ویژگی های اساسی سبک مدرن بوده طراح تلاش می کند از قاب هایی ساده و هماهنگ با متریال های نما برای این بازشوها استفاده نماید .

  • طراحی بالکن های بزرگ

فضاهای باز و نیمه باز در طراحی ویلا مدرن طرفداران بسیاری دارند و امروزه نیز طراحی حداقل یک نوع از این فضاها از الزامات ویلا مدرن به شمار می رود . از جمله ی این نوع فضاها می توان به بالکن ها و تراس ها اشاره نمود . برای طراحی بالکن و تراس در ویلا مدرن اصولا ابعاد زیادی را نسبت به ساختمان های معمولی تر در نظر گرفته تا این فضا تبدیل به فضایی برای نشستن افراد و گذراندن اوقات فراغت در آن تبدیل شود . یکی از مواردی که امروزه برای طراحی بالکن ها ترند می باشد استفاده از گیاهان و باکس های گل در این فضا و استفاده از مبلمان برای دکوراسیون آن می باشد .

  • طراحی روف گاردن

روف گاردن یا همان بام سبز درواقع یعنی طراحی پشت بام یک ساختمان با استفاده از گیاهان ، مبلمان و ... که امروزه از ترندهای طراحی ویلا مدرن به شمار می رود . روف گاردن دارای انواع مختلفی بوده که برای استفاده از هر کدام از انواع آن بهتر است که به سقف و مقاومت آن توجه شود تا آسیبی به ساختمان وارد نشود . اصولا این فضا برای ایجاد فضای سبز ، تبدیل بام به طبقه ای مجزا و استفاده ی مفید از آن و با هدف نشستن افرادی که در ویلا زندگی می کنند و استراحت و گذران اوقات فراغت در آن طراحی می شود .

  • طراحی آلاچیق در محوطه

یک ویلا برای آنکه به طور کلی تکمیل و بی نقص به نظر برسد نیاز دارد که محوطه ی حیاط آن نیز طراحی شود . برای طراحی حیاط ویلا مدرن از جمله مواردی که امروزه ترند است استفاده از آلاچیق در آن می باشد . آلاچیق ها نیز دارای انواع زیادی بوده و با متریال ها ، فرم ها و در انواع مختلف باز و نیمه باز و بسته می توانند طراحی شوند و مورد استفاده قرار بگیرند . در سبک مدرن باید دقت نمود که فرم و متریال های آلاچیق با فرم و متریال ساختمان ویلا همخوان باشد در این صورت تاثیر بیشتری روی زیبایی محیط خواهد گذاشت .

  • طراحی استخر و فضاهای تفریحی

از آنجایی که ویلاها به طور کلی دارای ماهیتی می باشند که نسبت به ساختمان ها و خانه های معمولی دارای امکانات فضایی بیشتری بوده می توان برای آن ها در صورت دارا بودن مساحت لازمه به طراحی انواع فضاهای تفریحی و رفاهی پرداخت . از جمله فضاهایی که امروزه طراحی آن ها در ویلا مدرن ترند می باشد می توان به طراحی استخر ، طراحی فضای بازی و ... اشاره نمود . استخر می تواند در محوطه طراحی شده و یا جزیی از ساختمان در طبقه ی زیرزمین و ... طراحی شده و مورد استفاده قرار بگیرد .

  • و ...

شرکت معماری متبحر در طراحی ویلا در ایران

سخن پایانی

همانطور که گفته شد برای داشتن یک ویلای حرفه ای باید از تیمی حرفه ای کمک بگیرید و شرکت معماری هیرادانا به عنوان یکی از جمله شرکت های برتر و مطرح ایرانی معرفی شد . شما می توانید به دفاتر این شرکت مراجعه کرده و یا با مهندسین و طراحان آن ارتباط برقرار کنید و بعد از دریافت مشاوره پروژه ی خود را به آن ها سپرده و منتظر نتیجه ی با کیفیت آن بمانید . از طریق شماره ۰۹۱۲۵۷۵۴۹۲۱ با هیرادانا در ارتباط باشید و با مراجعه به سایت به آدرس www.hiradana.com  مراجعه کنید .

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید