۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۴
کد خبر: 55366431

سرهنگ رامین پاشایی تاکید کرد که سوء استفاده از نام و اعتبار سامانه های دولتی و ارسال پیامک های جعلی از سوی مجرمان همچنان قربانی می گیرد .

پر تکرارترین جرم سایبری چیست؟

به گزارش سلام نو، پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا نوشت: سرهنگ " رامین پاشایی " در تشریح این خبر اظهار داشت : مجرمان سایبری به محض وقوع یک جریان یا بهره مندی عمومی از خدمات دولتی با پیش فرض " ثبت نام در سامانه های اعلامی بلافاصله با طراحی سایت جعلی و ارسال پیامک از سرشماره های مشخص حاوی لینک های آلوده با تهدید و یا ترغیب اجباری هموطنان به لینک های آلوده و هدایت فریب خوردگان به درگاه های جعلی بانکی " از آنان کلاهبرداری می نمایند .

این مقام مسئول ادامه داد : خوشبختانه عملیات های رسانه ای پلیس فتا با بهره گیری از تمامی ظرفیت های رسانه ای موجود در کشور موثر واقع گردیده و ضمن افزایش دانش سایبری هموطنان نرخ وقوع اینگونه جرایم کاهش یافته است ؛ ولیکن متاسفانه تعدد سامانه های دولتی فعال در کشور ، عدم اهتمام جدی دستگاه های اجرایی در اطلاع رسانی آسیب ها و تهدیدات پیش رو و همچنین سهل انگاری و غفلت هموطنان از علل اصلی وقوع اینگونه جرایم محسوب می شود .

وی تصریح کرد : در راستای پیشگیری وضعی از وقوع جرایم  و سوء استفاده از نام و اعتبار سامانه های دولتی و پیامک های جعلی راه اندازی یک سامانه جامع ، کاربردی و مرجع از سوی مراکز ملی فضای مجازی کشور از اهداف این پلیس می باشد .

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا افزود : هفته گذشته نیز کلاهبرداری با عنوان " سامانه پیامک پست کشور " آغاز گردید که با هوشیاری مسئولان مربوطه در واحد ارتباطات مردمی و اطلاع رسانی مشترکین فی ما بین پلیس فتا و پست کشور خوشبختانه مجرمان سایبری در این حوزه ناکام شدند .

سرهنگ پاشایی  اظهار داشت :  مجرمان سایبری و افراد سود جو با عناوین جعلی " ثبت نام و یا قطع یارانه حمایتی معیشتی دولت " همچنان مترصد کلاهبرداری از هموطنان هستند لذا از وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی نیز انتظار داریم در حوزه اطلاع رسانی آسیب ها و تهدیدات پیش رو سامانه تحت اختیار v.ReFah  همکاری و تعامل بیش تری با این پلیس داشته باشند .

این مقام سایبری به هموطنان هشدار داد : به هیچ عنوان به پیامک های جعلی که با سرشماره های شخصی از طریق تلفن همراه و یا پیام رسان واتس اپ برای آنان ارسال می گردد توجه نکنند و روی لینک ارسال شده کلیک ننمایند و در صورت بروز غفلت و سهل انگاری و آلوده شدن گوشی تلفن همراه بلافاصله با مراجعه به تنظیمات گوشی تلفن همراه و باز گرداندن گوشی به تنظیمات اولیه کارخانه دسترسی مجرمان را به اطلاعات گوشی خود مسدود کنند .

این مقام انتظامی از عموم مردم خواست : در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه ، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir  و یا تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به جهت پیگیری سریع به این پلیس گزارش نمایند .

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید