«آلن سیمونیان» رییس مجلس ملی جمهوری ارمنستان که به دعوت رییس مجلس شورای اسلامی برای تهران سفر کرده است با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان ملاقات کرد .

آمادگی ارمنستان برای تاسیس سرکنسولگری در تبریز

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، در این دیدار امیر عبداللهیان, ارمنستان را کشور دوست و همسایه مهم جمهوری اسلامی ایران خواند و با استناد  به مناسبات سیاسی سطح عالی دوکشور بر لزوم توسعه همکاری های اقتصادی  و  بهره گیری از ظرفیتهای متنوع دوکشور تاکید کرد و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای ارتقای مبادلات تجاری با ارمنستان تا سطح یک میلیارد دلار در سال اعلام  کرد.

 وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگری انرژی وحمل و نقل را دو حوزه مهم همکاری دو کشور خواند و  ارمنستان را بخش لاینفک کریدور  بین المللی «کریدور خلیج فارس دریای سیاه» دانست و از آمادگی شرکتهای ایرانی برای تکمیل طرح های زیر بنایی ارمنستان به ویژه در حوزه حمل و نقل خبر داد
 
امیر عبداللهیان همچنین با استناد به  موضع اصولی کشورمان مبنی بر حمایت از تمامیت ارضی کشورهای منطقه بر تغییر ناپذیر مرزهای بین المللی و لزوم احترام به حق حاکمیت کشورهای منطقه تاکید و تصریح کرد : برقراری صلح و آرامش در قفقاز از الویت های جمهوری اسلامی ایران بوده و هست و در این راستا همچون گذشته از ارایه کمک دریغ نخواهد ورزید و آماده است تا از تمامی ظرفیت های خود برای حل و فصل اختلافات میان ارمنستان و اذربایجان استفاده کند.

وزیر امورخارجه  کشورمان همچنین نسبت به برگزاری دور دوم گفتگوهای کشورهای الگوی ۳+۳،در جمهوری اسلامی ایران در آینده ای نزدیک ابراز امیدواری کرد .

 آلن سیمونیان، رئیس مجلس ملی  جمهوری ارمنستان نیز در این ملاقات با  ابراز خرسندی از روند گسترش مناسبات دو کشور در سطح دوجانبه و در مجامع بین المللی ،اظهار کرد : جمهوری ارمنستان اهمیت خاصی برای جایگاه جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور موثر و با نفوذ در منطقه قایل بوده و بر توسعه روابط با کشورمان اهتمام ویژه دارد.

رئیس مجلس ارمنستان در بخش دیگری با تصریح بر این که کشورش در مسیر صلح آمیز در منطقه حرکت می کند، خواستار مساعدت و کمک جمهوری اسلامی ایران برای انعقاد معاهده ی دو جانبه ی صلح با جمهوری اذربایجان گردید.

سیمونیان در ادامه با استقبال از توسعه ی همه جانبه ی روابط دو دوکشور گفت : کشورش هیچ محدودیتی برای توسعه ی روابط با جمهوری اسلامی ایران ندارد.

وی همچنین تأسیس سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استان «سیونیک» را نقطه عطف در مناسبات دو کشور خواند و از آمادگی ارمنستان برای تاسیس سرکنسولگری در تبریز خبر داد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید