رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به خدمت رسانی کرمان به دیگر شهرستان‌های استان و استان‌های همجوار اعلام کرد: نیمه دوم امسال عملیات احداث بیمارستان ۷۰۰ تختی (فاز اول ۵۰۰ تختخواب و فاز دوم ۲۰۰ تختخواب) که بزرگترین بیمارستان جنوب شرق کشور خواهد بود، آغاز می‌شود.

احداث بزرگترین بیمارستان جنوب‌شرق کشور در کرمان

به گزارش سلام نو، محمدرضا پورابراهیمی روز پنجشنبه در آیین افتتاح مرکز جامع توانبخشی و بخش آنژیوگرافی عروق محیطی مغزی در بیمارستان شهید باهنر کرمان افزود: استان کرمان بیشترین مبتلا به سرطان نسبت به جمعیت را دارد.

وی عنوان کرد: باوجود همه مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها روند توسعه زیرساخت‌ها در حوزه سلامت متوقف نشده و استمرار دارد.
شهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی هم در این آیین گفت: بیشترین خیرین سلامت را نیز شهرستان سیرجان براساس سرانه جمعیت دارد.
وی قول مساعد برای راه‌اندازی توانبخشی کودکان در کرمان را طی یک سال آینده داد.

سرپرست بیمارستان شهید باهنر کرمان هم در این آیین با اشاره به مراجعه بیماران از استان‌های دیگر به بیمارستان های کرمان، گفت: سال ‌هاست که به بخش آنژیوگرافی عروق محیطی مغزی نیاز داشتیم.
امیررضا صادقی‌فر ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ دستگاه آنژیوگرافی عروق محیطی مغزی از محل اعتبارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مبلغ ۸۹۰ هزار یورو خریداری و ۲ میلیارد تومان برای نصب آن هزینه شد.

سرپرست بیمارستان شهید باهنر کرمان از اهمیت این دستگاه در تشخیص درست بیماری سخن به میان آورد عنوان کرد: درمان عروق مسدود شده مغزی با استفاده از آنژیوگرافی میسر می‌شود و این دستگاه تصاویر را سه بعدی نشان می‌دهد.

وی تشخیص ضایعات مغزی را یکی از کارکردهای این دستگاه برشمرد و تصریح کرد: بیماری عروق محیطی بر روی شریان‌های محیطی تاثیر می‌گذارد، به این صورت که موجب ضخیم و سفت شدن شریان خونی می‌شود،  انعطاف پذیری عروق را از بین می‌برد و جریان خون را محدود می‌کند. 
صادقی‌فر در ادامه درباره مرکز جامع توانبخشی گفت: این مرکز در ساختمان قدیمی اورژانس این بیمارستان راه‌اندازی شده است.
وی فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی و تغذیه را از جمله خدمات این مرکز برشمرد و اظهار کرد: در آینده این مرکز توسعه پیدا می‌کند و با راه‌اندازی این مرکز می‌توانیم رشته‌های جدیدی در دانشگاه علوم پزشکی تعریف کنیم.
سرپرست بیمارستان شهید باهنر کرمان تاکید کرد: خدمات درمانی این مراکز با تعرفه دولتی خواهد بود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید