آمریکا و کره جنوبی در واکنش به آزمایش‌های موشکی بالستیک روز گذشته کره شمالی، اقدام به پرتاب ۸ موشک زمین به زمین به سواحل شرقی آب‌های کره جنوبی کردند.

آمریکا و کره جنوبی موشک زمین به زمین پرتاب کردند

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از خبرگزاری «رویترز» نوشت: ارتش کره جنوبی اعلام کرد آمریکا و کره جنوبی بامداد امروز با پرتاب ۸ موشک زمین به زمین به آب های شرقی کره جنوبی دست به اقدامی زدند که نشانگر "قابلیت و آمادگی انجام عملیات دقیق حمله" در برابر پرتاب موشک های بالستیک کره شمالی است. 

«یون سوک یول» ماه گذشته پس از انتخاب به عنوان رئیس جمهوری کره جنوبی از سوی مردم وعده داده بود خط و مشی سختگیرانه تری نسبت به کره شمالی اتخاذ کند و موافقت خود را با «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا در اجلاس ماه مه در سئول درباره به روز رسانی عملیات مشترک ارتشی و مواضع بازدارنده مشترک اعلام کرده بود.

رئیس جمهوری کره جنوبی امروز در بیانیه ای تاکید کرد: کره شمالی از آغاز سال جاری میلادی آزمایش های موشکی بسیاری انجام داده است و اکنون به نقطه ای رسیده که به تهدیدی برای صلح منطقه ای و جهانی تبدیل شده است. 

وی طی سخنانی در مراسم "روز یادبود" این کشور افزود: کره جنوبی به ساخت ظرفیت های بنیادی و امنیتی عملی ادامه می دهد و کره شمالی را از تهدیدهای موشکی و هسته ای باز می دارد. 

ارتش های کره جنوبی و آمریکاساعت ۴:۴۵ بامداد امروز به وقت محلی به مدت ۱۰ دقیقه ۸ موشک زمین به زمین را در واکنش به پرتاب ۸ موشک بالستیک کوتاه برد روز گذشته کره شمالی به آب های سواحل شرقی کره جنوبی پرتاب کردند. 

یک مقام رسمی وزارت دفاع کره جنوبی پرتاب ۸ سیستم موشکی تاکتیکی ارتش این کشور را تائید کرد. 

از سوی دیگر فرمانده منطقه هند-اقیانوسیه آمریکا نیز با بیان اینکه در این عملیات ۱ موشک آمریکایی و ۷ موشک کره جنوبی بوده است،خاطرنشان کرد: دو کشور به تعهدات خود درباره حفظ ثبات و صلح منطقه هند و اقیانوسیه و شبه جزیره کره متحد باقی می مانند. 

وزیر دفاع ژاپن نیز در واکنش به پرتاب موشک‌های بالستیکی توسط کره شمالی، این اقدام را غیر قابل تحمل تحمل خواند.

 ارتش کره جنوبی روز شنبه از اولین مانور نظامی مشترک کره جنوبی و آمریکا  با استفاده از ناوهای هواپیمابر آمریکایی پس از بیش از ۴۰ سال خبر داد. براساس گزارش ستاد مشترک ارتش سئول، ناو هواپیمابر ۱۰۰ هزار  تنی «یو اس اس رونالد ریگان»، ناو هواپیمابر اتمی، در کنار «رزمناو موشک هدایت شونده «یو اس اس آنتی یتام»، «ناوشکن یو اس اس بنفولد» و ناوگروه نفتی «یو اس ان اس بیگ هورن»  در این رزمایش شرکت داشتند.

این نخستین مانور نظامی مشترک دو کشور از زمان روی کار آمدن یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی در ماه گذشته و اولین رزمایش دوجانبه آنها با شرکت یک ناو هواپیمابر از نوامبر ۲۰۱۷ بوده است.

جو بایدن در نشست اخیر خود با رئیس جمهوری کره جنوبی  قول داده بود در صورت لزوم برای بازدارندگی کره شمالی، به عنوان بخشی از تلاش ها برای تقویت بازدارندگی گسترده، «دارایی های استراتژیک» - که معمولا شامل ناوهای هواپیمابر، هواپیماهای بمب افکن دوربرد یا زیردریایی های موشکی است - مستقر کند.

ناو هواپیمابر «یو اس اس آبراهام لینکلن»، پس از آزمایش کامل یک موشک بالستیک قاره پیما (ICBM) توسط کره شمالی برای اولین بار از سال ۲۰۱۷، تمرینات نظامی آمریکا را در دریای زرد در ماه مارس رهبری کرد. گروه حمله «یو اس اس آبراهام لینکلن» مسئولیت عملیات در آبهای نزدیک شبه جزیره کره در ماه آوریل را برعهده داشت.

در تازه ترین موج آزمایش های موشک های بالستیک قاره پیمای کره شمالی و آزمایش های هسته ای در سال ۲۰۱۷ ناو «یو اس اس رونالدریگان»، «تئودور روزولت «و «نیمیتس» و گروه های ضربتی متشکل از چندین کشتی آنها به نشانه نمایش قدرت به شبه جزیره کره اعزام شدند.

کره شمالی از مدتها قبل منتقد تمرین های نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی بوده و آن را نمایشی برای جنگ قلمداد می کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید