ما در مورد گردشگری فضایی دوستدار محیط زیست صحبت می‌کنیم، چه کسی مسئول جرم و جنایت بزرگی است که به خاطر چند مسافر مرفه جهان را خفه می‌کند؟ سفینه فضایی Virgin Galactic Two که بر روی یک سیستم قابل استفاده مجدد کار می‌کند، گاز کشنده کافی را از موتور لاستیک سوز خود خارج می‌کند و این غیرانسانی است و به سختی سازگار با محیط زیست است!

گران تمام شدن سفرهای فضایی برای جهانیان

سلام نو-سرویس علم و فناوری: این زیرساخت که در لاس کروسس، نیومکزیکو واقع شده و برای پرتاب وسایل نقلیه فضایی برای سواری شادی برای مسافران طراحی شده است، جهشی بزرگتر به رویای سفرهای بزرگ است. ویرجین گالاکتیک، یک شرکت بریتانیایی پرواز فضایی، با برنامه‌های جاه‌طلبانه شرکتی، وعده گردشگری فضایی دوستدار محیط‌زیست را داده است. اما این سرگرمی با ولتاژ بالا که برای تعداد انگشت شماری از ثروتمندان ارائه می‌شود چقدر ارزشمند است، سؤال قابل تاملی است. راه اندازی پروازهای فضایی منجر به انتشار کربن بیشتر می‌شود و تأثیر آشکار آن بر محیط زیست هرگز نمی‌تواند برای زندگی روی زمین مفید باشد!

ما در مورد گردشگری فضایی دوستدار محیط زیست صحبت می‌کنیم، چه کسی مسئول جرم و جنایت بزرگی است که به خاطر چند مسافر مرفه جهان را خفه می‌کند؟ سفینه فضایی Virgin Galactic Two که بر روی یک سیستم قابل استفاده مجدد کار می‌کند، گاز کشنده کافی را از موتور لاستیک سوز خود خارج می‌کند و این غیرانسانی است و به سختی سازگار با محیط زیست است!

پرتوهای امید برای گردشگری دوستدار محیط زیست

گردشگری فضایی دوستدار محیط زیست امکان پذیر است که حداقل بخشی از علاقه‌مندان به فضا به آن امیدوار هستند. جف گریسون، مدیر عامل X Cor Aerospace، Mojave در کالیفرنیا در حال طراحی یک وسیله نقلیه گردشگری فضایی زیر مداری به نام Lynx است. او از استفاده از نفت سفید به عنوان سوخت پرواز حمایت می‌کند که بسیار تمیزتر است و آلودگی دوده بسیار کمتری تولید می‌کند.

علاوه بر این، موتورهای سوزاننده هیدروکربن و اکسید نیتروژن نسبت به موتورهای نفت سفید و اکسیژن مایع ارزان‌تر هستند. این موتورها از هر گونه آسیبی که به جو وارد شود مراقبت می‌کنند. تا به امروز ۲۵۰ نفر با پرداخت کل پول سپرده بیش از ۳۵ میلیون دلار، صندلی های خود را رزرو کرده‌اند. دیدن سیاره از بیرون یک دستاورد مادام العمر خواهد بود.

مسافران می‌توانند صندلی‌های خود را ترک کنند، با جاذبه صفر حرکت کنند و از دید ۳۶۰ درجه تا ۱۰۰۰ مایل لذت ببرند. اگر علم مدرن نتواند به مسائل انتشار دوده بپردازد، چه فایده‌ای برای زندگی و فرصت‌های شگفت انگیز آن دارد؟ آن را به دقت اندازه گیری کنید، آسیب احتمالی وارد شده را بسنجید و راه‌هایی برای حل آن با اقدامات ایمنی کافی بیابید.

گران تمام شدن سفرهای فضایی برای جهانیان

گردشگری فضایی دوستدار محیط زیست می‌تواند یک واقعیت باشد. طرفداران سفر فضایی استدلال می‌کنند که این سفر افق تجربه سفر را گسترش می‌دهد. وقتی چوب‌برها درختان کانادا و آمازون را هک می‌کنند، هیچ‌کس گریه نمی‌کند. هنگامی که هواپیما دی اکسید کربن را بر فراز ذخایر شکار آفریقایی پرتاب می‌کند، صدای اعتراضی شنیده نمی‌شود. تنها زمانی که امید به گردشگری فضایی دوستدار محیط زیست در آستانه است، فردی از گوشه‌ای از جهان نسبت به آلودگی جوی آگاهی نشان می‌دهد!

سیگنال های هشدار دهنده

امکان گردشگری فضایی دوستدار محیط زیست در حال حاضر از سوی بسیاری از اقشار، به ویژه از سوی دوستداران محیط زیست، با موانعی مواجه است. تحقیقات دانشگاه کلرادو در مورد گزارش‌هایی که در آن گردشگری فضایی کاملا دلسرد شده است، ارائه شده است.

تهدید انتشار عظیم گازهای گلخانه‌ای یک نیروی فاجعه بار آینده است. در نظر داشتن این دانش، هرگونه تلاش برای یک سفر فضایی سرگرم کننده، نشان دادن بی‌توجهی به طبیعت است. این می‌تواند عواقب مرگبار ایجاد کند.

نه تنها انتشار دوده مکانیکی، بلکه نگرانی‌های ایمنی محیطی نیز با توجه به ردپای کربن هر مسافری که در تعطیلات است، قابل توجه است. ۱۰۰۰ سفر زیر مداری در یک سال، بار فضایی عظیمی از مسافران را به آنجا می‌برد. به کوانتوم ردپاهای کربن تجمعی که این مسافران در فضای بکر باقی می‌مانند فکر کنید!

پرتاب راکت تاکنون از هنجارهای نقض قوانین حفاظت از محیط زیست مستثنی بوده است. این قانون برای پرتاب‌های فضایی با در نظر گرفتن پیشرفت‌های علمی به نفع بیشتر بشر، نرم بود. وقتی فضاپیماها مردم را به دور مدار زمین می‌برند تا با سواری‌های سرگرم‌کننده شرکت‌های مسافرتی فضایی را فربه کنند، قوانین باید سخت‌تر شوند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید