سواحل نوکنده به عنوان یکی از مناطق مستعد استان گلستان در جذب گردشگر محسوب می شود. نوکنده به علت موقعیت خاص جغرافیایی و وجود جنگل‌های انبوه معروف به جهان مورا در جنوب آن و داشتن آب و هوای معتدل و خاک مساعد، از پیشرفت خوبی برخوردار است.

آرامشی دلچسب را در ساحل نوکنده تجربه کنید

به گزارش سلام نو، نوکنده از توابع بندرگز است که به دلیل داشتن جاذبه ‌های طبیعی بین گردشگران مکانی شناخته ‌شده می باشد. ساحل زیبای دریای خزر در شهر نوکنده یکی از بهترین منطقه ‌های این شهر برای تفریح و استراحت است. موج‌های خروشان دریا آرامشی دلچسب را برای شما به ارمغان می ‌آورد. آلاچیق‌، رستوران، سرویس ‌های بهداشتی، فروشگاه و قایق‌ سواری از امکانات رفاهی و تفریحی ساحل نوکنده است که برای گردشگران فراهم شده است.

آرامشی دلچسب را در ساحل نوکنده تجربه کنید

بندر گز در غرب استان گلستان و در فاصله تقریبا ۴۴ کیلومتری شهر گرگان واقع شده و به خاطر همجواری با جنگل و دریا دارای آب و هوای معتدل خزری است. همین شرایط اقلیمی سبب شده تا این شهرستان همیشه سرسبز باشد و با جلوه‌هایی بهشت گونه از طبیعت برای گردشگران به نمایش بگذارد. بندرگز همچنین شهری تاریخی است. مارقلعه، عروس‌ قلعه و قدیم‌ قلعه از بناهای تاریخی این شهر هستند. همچنین تپه‌ های باستانی زیادی نیز در بندرگز به چشم می ‌خورد. ساحل نوکنده که از سواحل و دیدنی های گلستان است در همین شهرستان واقع شده است. نوکَنده از شهرهای شهرستان بندر گز است که در جنوب غربی بندر گز واقع شده است.

آرامشی دلچسب را در ساحل نوکنده تجربه کنید

سواحل نوکنده به عنوان یکی از مناطق مستعد استان گلستان در جذب گردشگر محسوب می شود. نوکنده به علت موقعیت خاص جغرافیایی و وجود جنگلهای انبوه معروف به جهان مورا در جنوب آن و داشتن آب و هوای معتدل و خاک مساعد، از پیشرفت خوبی برخوردار است. ناهمواری‌ های نوکنده همانند سایر مناطق اطراف شامل دو قسمت کوهستانی و جلگه‌ ای است. قسمت کوهستانی آن بخشی از رشته کوه البرز است که دارای پوشش گیاهی و جنگلی انبوه و مراتع مختلف است که به نام جنگل ‌های جهان مورا شناخته می ‌شود. قابل ذکر است که نوکنده بیش از هفتصد سال قدمت تاریخی دارد، در چند دهه اخیر در محوطه قبرستان قدیمی آن در منتهی الیه شهر نوکنده و در شرق جاده اصلی نوکنده به بندرگز، آثاری از سنگ قبر های مربوط به دوره صفویه دیده می شد.

https://fa.tripyar.com/uploads/picture/3038/nokande.jpg

امکانات

ساحل نوکنده دارای امکانات زیر ساختی نظیر آب، برق، سرویس بهداشتی، فروشگاه و آلاچیق هایی جهت استراحت مسافرین می باشد. طرح ایجاد جاده سلامت ساحلی از سایت بندرگز تا سایت نوکنده در خط ساحلی اجرا شده و برگزاری مراسم متنوع بویژه ورزشهای ساحلی در تابستان در ساحل نوکنده دایر است.

آرامشی دلچسب را در ساحل نوکنده تجربه کنید

مسیر دسترسی

مسیر دسترسی به ساحل نوکنده آسفالت بوده و از شهرستان بندرگز هشت کیلومتر و از شهر نوکنده چهار کیلومتر فاصله دارد .

جاذبه‌های گردشگری نوکنده

از اماکن دیدنی نوکنده می توان به جنگل نوکنده، دریای نوکنده و امام زاده حبیب اله نوکنده اشاره نمود.

منبع: تریپ یار  

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید